Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

The Story Keepers

Startat av gstone, 17 november 2024 kl. 16:11:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 mars 2025 kl. 22:49:41jag hade för mig att runar sørgård var med Livets ord som var densamma med Carola Häggkvist.
Runnar var en skit som misshandlade Carola och hamnade i finkan :(

känns inte riktigt som någon med världens bästa omdöme 😅
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  5 mars 2025 kl. 22:49:41jag hade för mig att runar sørgård var med Livets ord som var densamma med Carola Häggkvist.
Det stämmer, men både Runar Søgaard och Carola gick ur Livets Ord redan 1995, så det börjar vara flera decennier sedan.

Citat från: BPS skrivet  5 mars 2025 kl. 23:03:27Carola har väl gått över till Svenska kyrkan för ganska länge sen. Har för mig att hon försvarade Livets Ord dock att bilden av de inte stämde och var ensidig eller något i den stilen.
Hon har sagt det, ja - och det är väl inte helt omöjligt att det kan ligga någonting i; jag är inte tillräckligt insatt för att bedöma det.

Men personligen tycker jag att Livets Ords egna uttalanden är illa nog... Man kan liksom inte komma undan material de själva har spridit ut och vad de själva har sagt, då dessa lär överensstämma med verkligheten; även om det utöver det möjligen förekommit spekulationer och rykten som inte är helt med sanningen överensstämmande.

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2025 kl. 23:01:39dom är inte på långa vägar lika hemska och onda som Jehovas vittnen 😔😟😖😫😳😥🫣
Ja, Jehovas vittnen är utan tvekan sju resor värre. Medan Livets Ord "bara" är ett frikyrkligt samfund med vissa sektliknande drag, så är de flesta experter överens om att Jehovas vittnen passerar gränsen för att klassas just som en sekt (även om de själva av förståeliga skäl inte använder det ordvalet).