Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Någon som vet något om Vampyrskolan ??

Startat av A.T.Nilsson, 15 mars 2025 kl. 12:57:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A.T.Nilsson

Hej, Jag försöker att leta efter Vampyrskolan men letandet är inte enkelt. Jag frågar om det faktiskt finns här någon tecknatsamlare som kanske har tillgång till avsnitt av serien Vampyrskolan. Jag söker säsong1, säsong2, och säsong3. Det finns 4säsonger.

Jag förstår bara inte varför just säsong1, säsong2, och säsong3, är så svåra att få tag på, och ni snälla jag frågat inte har det men säsong4. Finns det någon som har tillgång till de 3 första säsongerna? S 4 har jag redan sparat sedan några år tillbaka men minns inte just dom avsnitten riktigt.

Det skulle kännas härligt och jag blir riktigt tacksam om någon skulle vilja hjälpa till och dela med sig av en samling och vet var det finns. Eller om någon har detta har tid att ladda upp de övriga säsongerna till Internet Archive istället så fler kan se det? 

Daniel Hofverberg

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 15 mars 2025 kl. 12:57:11Jag förstår bara inte varför just säsong1, säsong2, och säsong3, är så svåra att få tag på, och ni snälla jag frågat inte har det men säsong4. Finns det någon som har tillgång till de 3 första säsongerna? S 4 har jag redan sparat sedan några år tillbaka men minns inte just dom avsnitten riktigt.
Det beror förmodligen på att SVT Barn under senare reprisomgångar av Vampyrskolan av allt att döma bara sände just säsong 4. 2009 - 2014 sändes det SVT kallar för en säsong på 78 avsnitt, vilket jag gissar innebär säsong 1 - 3. Men 2015 - 2017 verkar bara en annan säsong på 26 avsnitt ha sänts, vilket jag tolkar som säsong 4.
(I Svensk Mediedatabas används produktionsnummer 40088125, 40088549 för den förstnämnda säsongen på 78 avsnitt och 40118575, 40118576 för den sistnämnda säsongen på 26 avsnitt - numren säger antagligen ingenting för någon utanför SVT, men man bör kunna lita på att varje säsong har ett unikt nummer)

Även min gamla creditlista här på sajten sträcker sig bara t.o.m. avsnitt 78, så den fjärde säsongen hade uppenbarligen ännu inte dubbats när jag fick listan från Eurotroll.

Jag var tyvärr heller inte efterklok nog att ladda hem eller spela in serien när det begav sig. :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2025 kl. 14:05:34Det beror förmodligen på att SVT Barn under senare reprisomgångar av Vampyrskolan av allt att döma bara sände just säsong 4. 2009 - 2014 sändes det SVT kallar för en säsong på 78 avsnitt, vilket jag gissar innebär säsong 1 - 3. Men 2015 - 2017 verkar bara en annan säsong på 26 avsnitt ha sänts, vilket jag tolkar som säsong 4.
(I Svensk Mediedatabas används produktionsnummer 40088125, 40088549 för den förstnämnda säsongen på 78 avsnitt och 40118575, 40118576 för den sistnämnda säsongen på 26 avsnitt - numren säger antagligen ingenting för någon utanför SVT, men man bör kunna lita på att varje säsong har ett unikt nummer)

Även min gamla creditlista här på sajten sträcker sig bara t.o.m. avsnitt 78, så den fjärde säsongen hade uppenbarligen ännu inte dubbats när jag fick listan från Eurotroll.

Jag var tyvärr heller inte efterklok nog att ladda hem eller spela in serien när det begav sig. :(
Har aldrig sett säsong 4 för den sändes när jag slutade titta på TV. Säsong 1-3 kan nog vara bra att se igen för minnet

A.T.Nilsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2025 kl. 14:05:34Det beror förmodligen på att SVT Barn under senare reprisomgångar av Vampyrskolan av allt att döma bara sände just säsong 4. 2009 - 2014 sändes det SVT kallar för en säsong på 78 avsnitt, vilket jag gissar innebär säsong 1 - 3. Men 2015 - 2017 verkar bara en annan säsong på 26 avsnitt ha sänts, vilket jag tolkar som säsong 4.
(I Svensk Mediedatabas används produktionsnummer 40088125, 40088549 för den förstnämnda säsongen på 78 avsnitt och 40118575, 40118576 för den sistnämnda säsongen på 26 avsnitt - numren säger antagligen ingenting för någon utanför SVT, men man bör kunna lita på att varje säsong har ett unikt nummer)

Enligt Svensk Mediedatabas står det också digitaliserat material finns om det nu är avsnitten som menas, men det vill dom nog inte dela med sig av Ingen idé kontakta dom. Jag har alltid tänkt att det måste finnas Någon förutom SVT som har tillgång till detta, någon borde ha laddat ner/spelat in det, och det finns andra serier från barnkanalen som tex Richard Scarrys äventyrsvärld och framförallt Arthur där det finns flera säsinger/avsnitt tillgängliga på Archive, så jag hoppas så mycket att det finns någon som har en samling på den här serien också!

A.T.Nilsson

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2025 kl. 15:01:38Har aldrig sett säsong 4 för den sändes när jag slutade titta på TV. Säsong 1-3 kan nog vara bra att se igen för minnet
Jag kommer inte ihåg S4 heller och det kom senare, så dom avsnitten bryr jag mig inte om. Det är retfullt att när jag fick kontakt med någon som hade detta, så var det just fyran. 

A.T.Nilsson

Svt känner väl som vanligt inget intresse för att sända detta igen,har frågat flera gånger som reprisönskemål under senaste åren och får inga bra svar och ingen förklaring varför.

BPS

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 15 mars 2025 kl. 17:27:06Svt känner väl som vanligt inget intresse för att sända detta igen,har frågat flera gånger som reprisönskemål under senaste åren och får inga bra svar och ingen förklaring varför.
Licenserna går ju ut, och då känner de väl inte att det är värt att förnya dem.

A.T.Nilsson

Jag minns inte riktigt varför jag älskade detta när jag var liten och såg det mycket men jag vet att det måste betytt mycket och det där var viktigt. Jag måste få tag på denna serie, på något sätt måste det gå. Jag skulle bli glad om man kontaktar mig om man vet något, ni är verkligen jättesnälla om ni vill hjälpa mig.

A.T.Nilsson

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 17:29:02Licenserna går ju ut, och då känner de väl inte att det är värt att förnya dem.
Jag förstår. Så trist. Det är ingen idé att skicka in reprisönskemål till dom, har frågat om andra bortttagna barnprogram som inte jag var intresserad i och får samma svar

Elios

Känner bara till Creepschool som jag vet inte är denna men den är ändå rätt så lik.  ::)

A

@Ovanliga dubbningar kanske kan hjälpa dig? Hennes väninna spelade ju in tv-serier från Barnkanalen.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 17:29:02Licenserna går ju ut, och då känner de väl inte att det är värt att förnya dem.
Inga licensavtal varar ju för evigt, så det är förstås en ekonomisk fråga - public service har ju inte obegränsat med pengar, så ska man förnya licensavtal för en serie innebär ju det att de troligen måste avstå från att köpa in något annat. Och har serien sänts i 8 år så kan väl SVT mycket väl ha ansett att intresset är för lågt för att fortsätta sända serien ännu längre...

Det är ju som alltid en svår balansgång mellan gammalt och nytt, repriser och nyinköpta serier, och det ryms ju heller inte hur mycket som helst på SVT Barn.

Citat från: A skrivet 15 mars 2025 kl. 17:50:52@Ovanliga dubbningar kanske kan hjälpa dig? Hennes väninna spelade ju in tv-serier från Barnkanalen.
Ja, har vi tur kanske hon kan hjälpa till. Men om det är samma väninna som kunde ordna Lou!, så kunde väl hon bara digitalisera med ljud - så i så fall återstår ju frågan om det finns någon bra bildkälla att synka till...?

När jag googlar som hastigast hittar jag inte mycket matnyttigt, tyvärr; dock med reservation för att min tyska är väldigt bristfällig så att jag kan ha missat något på tyskspråkiga sajter...

Ovanliga dubbningar

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 15 mars 2025 kl. 17:30:51Jag måste få tag på denna serie, på något sätt måste det gå. Jag skulle bli glad om man kontaktar mig om man vet något, ni är verkligen jättesnälla om ni vill hjälpa mig.
Citat från: A skrivet 15 mars 2025 kl. 17:50:52@Ovanliga dubbningar kanske kan hjälpa dig? Hennes väninna spelade ju in tv-serier från Barnkanalen.
Jag ska höra mig för, men det är mycket möjligt att min väninna kan tänkas ha Vampyrskolan. :)

Har inget förändrats sen senast jag pratade med henne tror jag emellertid inte att hon kan digitalisera med bild än, så det blir sannolikt bara ljudfiler - om någon av er har tid och intresse att synka till passande bildkälla (om någon sådan går att finna)?

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 mars 2025 kl. 13:26:33Jag ska höra mig för, men det är mycket möjligt att min väninna kan tänkas ha Vampyrskolan. :)

Har inget förändrats sen senast jag pratade med henne tror jag emellertid inte att hon kan digitalisera med bild än, så det blir sannolikt bara ljudfiler - om någon av er har tid och intresse att synka till passande bildkälla (om någon sådan går att finna)?
Det är väldigt snällt av dig att du svarade. Du måste kolla med henne om hon vill göra jobbet. Hoppas hon kan med bild också. Jag har ingen erfarenhet med att digitalisera men tycker det låter som mycket jobb om det gäller 78 avsnitt ljudfiler (s 1-3), om inte jag ska göra det jobbet istället, vad gör man inte ?

Jag själv har aldrig digitaliserat tidigare, så allra bekvämast vore förstås om det går över till någon annan som har kläm på det men jag vill inte vara till besvär heller, men skulle det sen inte finnas andra möjligheter eller om inte någon annan har intresse kan jag göra jobbet. Jag håller tummarna igen det får jag göra. Jag har svårt att tänka mig någon annan serie jag vill ha än denna.

MOA

Har inte sett Vampyrskolan sedan 2012, undra om den sista säsongen skiljer sig från dom andra