Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 april 2025 kl. 18:56:45Wilbur;
Carl Billquist
För att han och Dr Äppelkind har samma original-röstskådespelare?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 april 2025 kl. 19:22:09Goffer;
- Stefan Frelander

Grisen Onkel;
- Håkan Mohede
Handlar det om originalröst kanske?

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2025 kl. 20:43:07Fråga: hur kom du på detta?

Jag ville ha med den men vågade inte då jag inte hade med 1971-års film i och med att jag inte har sett den ännu, men jag övervägde.
Med tanke på att du kom på Christian Hedlund och att båda är bra på röster, förstås.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 april 2025 kl. 19:40:05Cecilia Nuthatch;
- Jenny Wåhlander
 Professor Screweyes;
- Åke Lindström
 Kapten Neweyes;
- Arne Wise
 Clownen Stubbs;
- Frank Ådahl
- Johan Ulveson
Åke Lindström för att han görs av Kenneth Mars som också gjorde Triton?

Dina val för Stubbs för att de dubbat Martin Short?

De andra två kanske också beror på originalröst?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2025 kl. 20:46:30Åke Lindström för att han görs av Kenneth Mars som också gjorde Triton?

Dina val för Stubbs för att de dubbat Martin Short?

De andra två kanske också beror på originalröst?
Kapten Neweyes spelades på engelska  av USAs mest kända TV journalist någonsin,  så jag valde en av sverigs mest kända TV  journalistpriser ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2025 kl. 20:46:30De andra två kanske också beror på originalröst?
Cecilia Nuthatch  har samma orginal röst som Lisa Simpspn

Så jag valade hon som dubbade Lisa i den asvensjka dubbningen av Simpsons filmen ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Yasmine G

Citat från: Skokaka skrivet 13 mars 2025 kl. 22:57:55Förresten, kanske även Andreas Rothlin Svensson som Sonic.

Och tillbaka till Peach, då Yasmine Gzaiel härmade karaktärens engelska röst så kan jag väl också tycka att hon kunde passa som en svensk röst till henne.
Hej Skokaka! Tack för att du tänkte på mig och att jag kanske kunde passa till Peach. Skulle älska att få spela henne någon gång ;D

Skokaka

Citat från: Yasmine G skrivet  1 april 2025 kl. 22:34:04Hej Skokaka! Tack för att du tänkte på mig och att jag kanske kunde passa till Peach. Skulle älska att få spela henne någon gång ;D
Åtminstone så härmade du den engelska rösten som sagt, men ja. ;)

Disneyfantasten

Jag har fortfarande inte sett filmen ännu, och det kan definitivt ta ett tag innan jag tar mig tid att göra det av förståeliga skäl, men;

Karaktärer från en film som släpptes ganska nyligen, nämligen;

Snövit (2025)

Snövit;
- Ida On
- Joanné Nugas

Jonatan;
- Alex Hermansson

Drottningen;
- Liv Mjönes
- Karin Lithman

Gode Kungen;
- Mats Jernudd
- Jakob Fahlstedt

Goda Drottningen;
- Mikaela Tidermark Nelson

(de två sistnämnda är baserade på rösterna i filmdubbningen medans resten antingen är egna idéer eller i ett fall för att personen dubbat originalrösten förut)

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2025 kl. 22:36:23Jag har fortfarande inte sett filmen ännu, och det kan definitivt ta ett tag innan jag tar mig tid att göra det av förståeliga skäl, men;

Karaktärer från en film som släpptes ganska nyligen, nämligen;

Snövit (2025)

Snövit;
- Ida On

Jonatan;
- Alex Hermansson

Drottningen;
- Liv Mjönes
- Karin Lithman

Gode Kungen;
- Mats Jernudd
- Jakob Fahlstedt

Goda Drottningen;
- Mikaela Tidermark Nelson

(de två sistnämnda är baserade på rösterna i filmdubbningen medans resten antingen är egna idéer eller i ett fall för att personen dubbat originalrösten förut)

Några fler förslag?
Snövit:
Julia Karlström

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2025 kl. 22:46:22Snövit:
Julia Karlström
Vem är det? Henne har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2025 kl. 22:53:03Vem är det? Henne har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...
Hon dubbade Rachel Zegler (som spelade Snövit i den här filmen) i Förtrollningen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2025 kl. 22:59:52Hon dubbade Rachel Zegler (som spelade Snövit i den här filmen) i Förtrollningen.
Förtrollad Rip Off? Trodde inte att hon dubbades tidigare