Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Looney Tunes kortfilmer 1942-2008 - Dubbningar?

Startat av Daffy Duck, 5 november 2016 kl. 16:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

https://www.youtube.com/watch?v=owdOZhuDbhw
Fattar ni något av detta, gjorde inte det när jag var barn & gör det fortfarande inte

Oskar

Jag vet inte om doreen denning och/eller lasse swärd har registrerade looney tunes med barrefelt produktion och Europa film Studio.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2025 kl. 17:35:24Coyote vs. Acme Har blivit räddad 🥳🥳😁🥹❗️
https://deadline.com/2025/03/coyote-vs-acme-warner-bros-sale-complete-ketchup-1236354552/
Men tyvärr verkar det ju som att filmerna som Ketchup Entertainment köper upp inte kommer till Sverige då de inte finns i Europa. I andra europeiska länder distribueras filmerna av diverse lokala distributörer men här verkar ingen ha plockat upp deras filmer.

gstone

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 17:41:05Men tyvärr verkar det ju som att filmerna som Ketchup Entertainment köper upp inte kommer till Sverige då de inte finns i Europa. I andra europeiska länder distribueras filmerna av diverse lokala distributörer men här verkar ingen ha plockat upp deras filmer.
Varför är du en sådan dysterkök !? >:(

det står faktiskt Worldwide ! 

BPS

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2025 kl. 19:03:10Varför är du en sådan dysterkök !? >:(

det står faktiskt Worldwide !

Jag är inget kök varken dystert eller glatt. ;)

Nej då jag förstår vad du menar, men helt enkelt så skriver jag bara som det är. Själv hade jag hoppats att The Day the Earth Blew Up skulle få biopremiär i Sverige det är ju inte direkt vanligt med biofilmer gjorda i riktig 2D animering nu för tiden.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 19:10:32Nej då jag förstår vad du menar, men helt enkelt så skriver jag bara som det är. Själv hade jag hoppas att The Day the Earth Blew Up fick bio premiär i Sverige det är ju inte direkt vanligt med biofilmer gjorda i riktig 2D animering nu för tiden.
Ja, det är väldigt tråkigt att inte The Day the Earth Blew Up fått premiär i Sverige - vid det här laget kan vi väl anta att den inte lär gå upp på bio, så vi får hoppas att någon distributör plockar upp den för streaming eller VoD...

Såvitt jag kan se verkar väl Island fortfarande vara det enda landet i Norden där den får biopremiär...?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2025 kl. 19:03:10det står faktiskt Worldwide !

Att det står i citatet "bring this film to audiences worldwide" ska nog snarare tolkas som att Ketchup Entertainment innehar rättigheterna internationellt; inte att de faktiskt har distributionsverksamhet i alla länder i världen (vilket i stort sett inget filmbolag har)...

Faktum kvarstår att Ketchup Entertainment enligt deras webbsida bara har kontor i Kalifornien, så för att släppa filmer internationellt lär det kräva samarbeten med lokala distributörer. Och precis som med The Day the Earth Blew Up återstår då den stora frågan vilka distributörer det kan röra sig om för Norden...?

Förhoppningsvis får vi se Coyote vs Acme i Sverige förr eller senare, men jag tror uppriktigt att streaming eller digital hyr- och köpfilm är betydligt mer sannolikt än bio.

gstone

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 19:10:32Jag är inget kök varken dystert eller glatt. ;)

Nej då jag förstår vad du menar, men helt enkelt så skriver jag bara som det är. Själv hade jag hoppats att The Day the Earth Blew Up skulle få biopremiär i Sverige det är ju inte direkt vanligt med biofilmer gjorda i riktig 2D animering nu för tiden.
jök :(

jag har dyslexi 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2025 kl. 01:11:50Att det står i citatet "bring this film to audiences worldwide" ska nog snarare tolkas som att Ketchup Entertainment innehar rättigheterna internationellt; inte att de faktiskt har distributionsverksamhet i alla länder i världen (vilket i stort sett inget filmbolag har)...

det kunde väl inte jag fatta ! :(

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2025 kl. 01:11:50Att det står i citatet "bring this film to audiences worldwide" ska nog snarare tolkas som att Ketchup Entertainment innehar rättigheterna internationellt; inte att de faktiskt har distributionsverksamhet i alla länder i världen (vilket i stort sett inget filmbolag har)...

Faktum kvarstår att Ketchup Entertainment enligt deras webbsida bara har kontor i Kalifornien, så för att släppa filmer internationellt lär det kräva samarbeten med lokala distributörer. Och precis som med The Day the Earth Blew Up återstår då den stora frågan vilka distributörer det kan röra sig om för Norden...?

Förhoppningsvis får vi se Coyote vs Acme i Sverige förr eller senare, men jag tror uppriktigt att streaming eller digital hyr- och köpfilm är betydligt mer sannolikt än bio.
jag tror att Amazon Prime eller max eller Netflix köper in filmen eller inte eftersom det finns Warner Bros innehåll på dom streamingtjänster som jag nämnde nu.

Adam Larsson

Citat från: Oskar skrivet  1 april 2025 kl. 21:27:26jag tror att Amazon Prime eller max eller Netflix köper in filmen eller inte eftersom det finns Warner Bros innehåll på dom streamingtjänster som jag nämnde nu.
Skulle Netflix ha köpt den skulle de gå direkt via Warner de samarbetar ju nu och Netflix ska göra Scooby Doo serier och sånt.

Will Siv

Citat från: Oskar skrivet  1 april 2025 kl. 21:27:26jag tror att Amazon Prime eller max eller Netflix köper in filmen eller inte eftersom det finns Warner Bros innehåll på dom streamingtjänster som jag nämnde nu.
Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 21:32:53Skulle Netflix ha köpt den skulle de gå direkt via Warner de samarbetar ju nu och Netflix ska göra Scooby Doo serier och sånt.
Eftersom det ändå är WB som äger Looney Tunes och gjorde filmerna är det nog klart dom kommer till Max
- what.

Adam Larsson

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 21:40:05Eftersom det ändå är WB som äger Looney Tunes och gjorde filmerna är det nog klart dom kommer till Max
Nej, de gjordes för MAX i alla fall den ena och MAX ville inte längre ha dem och det var ju det som gjorde att de köptes upp av Ketchup Entertainment.

Will Siv

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 21:42:55Nej, de gjordes för MAX i alla fall den ena och MAX ville inte längre ha dem och det var ju det som gjorde att de köptes upp av Ketchup Entertainment.
Nja, det var snarare att WB inte ville släppa dom på bio (för att spara på kostnader), men nu i efterhand kan dom 
- what.