Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 april 2025 kl. 00:33:12Jag ska se den på söndag  :)

ska ja* fota om det finns något att fota ?
Ja, det vore uppskattat. :)

När det gäller Warner Bros. gissar jag att det bör stå utsatt dubbcredits precis i slutet, efter alla eftertexter.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 april 2025 kl. 10:54:56Det är tydligen inte SF Studios som distribuerar filmen, som jag trodde, utan Warners filmer distribueras tydligen numera av Warner Bros. själva. Så jag försöker att få tag på någon på Warner Bros. som kan hjälpa till, men kan inte lova att jag lyckas...
Om det hjälper verkar det vara EuroTroll som står för dubbningen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag önskar credits till Beyblade Metal Fusion
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag önskar credits till serien Hamtaro : små hamstrar, stora äventyr.

Jag vet att Lasse Svensson regisserade dubbningen

gstone

MOA

Citat från: gstone skrivet  4 april 2025 kl. 22:49:04Jag önskar credits till Beyblade Metal Fusion
Bayblade Metroid Fusion? Inte för att jag bryr mig

gstone

Citat från: MOA skrivet  4 april 2025 kl. 23:31:11Bayblade Metroid Fusion? Inte för att jag bryr mig
Nej

ingen relation😂

gstone

Du bored lägga up credits  till A Minecraft Movie för " completion's sake" eftersom som filmen är på bio nu !

Känns ofärdigt annars  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 10:18:43Du bored lägga up credits  till A Minecraft Movie för " completion's sake" eftersom som filmen är på bio nu !

Känns ofärdigt annars  ;D
Jag är som sagt sjuk just nu, men har ändå tvingat mig att göra klart allt som låg på tapeten, och har skrivit av och lagt upp creditlistan till A Minecraft Movie. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/a-minecraft-movie/

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 april 2025 kl. 11:17:31Jag är som sagt sjuk just nu, men har ändå tvingat mig att göra klart allt som låg på tapeten, och har skrivit av och lagt upp creditlistan till A Minecraft Movie. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/a-minecraft-movie/
Har Christine Meltzer tillagt Lind i sitt efternamn?

Då blir nog detta Christoffer Nordenrots andra dubbning, hans första är Zootropolis+.

Personligen är jag inte alls något fan av Christoffer Nordenrot oavsett synlig produktion (alltså produktioner där han syns), då han är ojämn och underpresterar och känns konstlad och onaturlig, dock har jag aldrig hört de dubbningsroller där han varit med, inte än iallafall, så där kan jag inte uttala mig, framöver planerar jag dock iallafall att se Zootropolis+ någon gång när jag får tillfälle för det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 11:46:25Har Christine Meltzer tillagt Lind i sitt efternamn?
Hon har sedan 2008 egentligen hetat och varit folkbokförd som Christine Meltzer Lind, sedan hon gifte sig med Niclas Lind, men brukar professionellt oftast kalla sig själv för bara Christine Meltzer. :)

Inte så ovanligt, då kändisar vanligtvis inte brukar vilja ändra vad de kallas för professionellt om de gifter sig; då det mest brukar leda till förvirring och risk för färre uppdrag. Pernilla Wahlgren kallas ju exempelvis professionellt fortfarande så, trots att hon numera egentligen heter Wahlgren-Bauer.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 11:46:25Har Christine Meltzer tillagt Lind i sitt efternamn?

Då blir nog detta Christoffer Nordenrots andra dubbning, hans första är Zootropolis+.

Personligen är jag inte alls något fan av Christoffer Nordenrot oavsett synlig produktion (alltså produktioner där han syns), då han är ojämn och underpresterar och känns konstlad och onaturlig, dock har jag aldrig hört de dubbningsroller där han varit med, inte än iallafall, så där kan jag inte uttala mig, framöver planerar jag dock iallafall att se Zootropolis+ någon gång när jag får tillfälle för det.
Jag har inte se Christoffer Nordenrot i något för utom Zootroplis + och Robinson Kruse

och båda dessa var dubbningar så jag har sett honom tekniskt bara hört.

vet at han är skådespelare men inte så mycket mer

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 april 2025 kl. 11:55:46Hon har sedan 2008 egentligen hetat och varit folkbokförd som Christine Meltzer Lind, sedan hon gifte sig med Niclas Lind, men brukar professionellt oftast kalla sig själv för bara Christine Meltzer. :)

Inte så ovanligt, då kändisar vanligtvis inte brukar vilja ändra vad de kallas för professionellt om de gifter sig; då det mest brukar leda till förvirring och risk för färre uppdrag. Pernilla Wahlgren kallas ju exempelvis professionellt fortfarande så, trots att hon numera egentligen heter Wahlgren-Bauer.
Vem är Niclas Lind, 
är han i underhållningsbranschen med ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 11:57:41Vem är Niclas Lind,
är han i underhållningsbranschen med ?

Såvitt jag kunnat läsa mig till verkar han vara agent och manager på Eventbolaget, som är ett företag som hyr ut artister och underhållare till olika tillställningar och evenemang.

Så han jobbar inom underhållningsbranschen, men är inte känd för gemene man på samma sätt som Christine.

MB

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 17:30:37Daniel fick credits till en massa gamla nickedocka serier idag och la upp
Hur har han lyckats få tag på listor för så gamla serier? Undrar också hur han har fått så detaljerade credits till disney-serierna som också är nyheter dubbningstudion får ju inte gå ut med information om disneyproduktioner ...