Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Erika skrivet 30 mars 2025 kl. 15:41:52Hon medverkade redan 1978 i en dubbning.
Varför saknas den från Dubbningshemsidan?
Var Dubbningshemsidan jag använde som referns.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 30 mars 2025 kl. 18:50:28Varför saknas den från Dubbningshemsidan?
Var Dubbningshemsidan jag använde som referns.
Sedan Djuren gör Revolt, som nämns.
Jag är ganska säker på att jag har en svensktextad vhs inspelning av filmen, varför textar man när en dubb finns att tillgå?

MOA

Mega Drive remixen av Mega Mans boss musik är öroncancer 🤯

DingoPictures2005

Vad gör jag som är så kränkande eller personangreppsaktigt med att säga att jag inte förstår mig på röstbyten och att jag inte står ut med dem?
DisneyFantasten blev skit sur när jag sa att jag tyckte att röstbyten borde förbjudas och att det är jobbigt att lyssna på.
Visst jag tror jag har dyslexi (aldrig fått någon diagnos) men har svårt att bli förstådd och stava rätt i text, men reaktionen från DisneyFantasten har fått massa tankar i huvudet.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 april 2025 kl. 00:34:55Vad gör jag som är så kränkande eller personangreppsaktigt med att säga att jag inte förstår mig på röstbyten och att jag inte står ut med dem?
DisneyFantasten blev skit sur när jag sa att jag tyckte att röstbyten borde förbjudas och att det är jobbigt att lyssna på.
Visst jag tror jag har dyslexi (aldrig fått någon diagnos) men har svårt att bli förstådd och stava rätt i text, men reaktionen från DisneyFantasten har fått massa tankar i huvudet.
Det känns mer som att det är du som blir sur för att man framför andra åsikter än de du har, fast det handlar inte om åsikter, utan om uttryck.

Men, det är väl klart att man blir irriterad med den attityd som du har.

Exempel;

Fel (som du skriver);

"den här filmen ÄR dålig"

Rätt;

"jag gillar inte den här filmen (tyvärr)"

Istället för att få dina negativa åsikter att framstå som objektiv oemotståndlig sanning (och antyda att det nästan inte är tillåtet att gilla dem) så kunde du ha sagt "tyvärr, detta är ingenting för mig"

Förstår du?

Det är väl oftast inte så allvarligt alls egentligen men du verkar tycka att det är "svart mot vitt".

Visst, det är okej att tycka olika, men det ska helst vara konstruktivt och utan att vara taskig mot andra.

Disneyfantasten

Har ingenting alls emot @DingoPictures2005  som person men tycker det är ett så himla tjat att han trycker ner saker han ogillar ideligen fastän vi har sagt till honom flera gånger, jag försökte sätta ner foten alldeles nyss men det hjälpte inte, han har faktiskt varit över gränserna flera gånger och fast man förmanad honom flera gånger så har han fortfarande inte lärt sig sin läxa.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2025 kl. 08:52:47Har ingenting alls emot @DingoPictures2005  som person men tycker det är ett så himla tjat att han trycker ner saker han ogillar ideligen fastän vi har sagt till honom flera gånger, jag försökte sätta ner foten alldeles nyss men det hjälpte inte, han har faktiskt varit över gränserna flera gånger och fast man förmanad honom flera gånger så har han fortfarande inte lärt sig sin läxa.
Försöker uttrycka mig schysst men har endel stavnings svårigheter.
Jag menar inget illa mot någon.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 april 2025 kl. 10:37:40Försöker uttrycka mig schysst men har endel stavnings svårigheter.
Jag menar inget illa mot någon.
Det är okej, men sluta aldrig att försöka, man KAN bli bättre på saker.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 april 2025 kl. 00:34:55Vad gör jag som är så kränkande eller personangreppsaktigt med att säga att jag inte förstår mig på röstbyten och att jag inte står ut med dem?
Även om du har dyslexi skriver du ändå bättre än gstone men hoppas vi kan sluta bråka om detta

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  6 april 2025 kl. 11:06:54hoppas vi kan sluta bråka om detta
Samma här, man KAN bli bättre på att uttrycka sig, bara man fortsätter försöka.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Av vad jag har hört, bara... Varför skulle det vara dåligt att köpa en Nintendo Switch 2? Priser eller? Ja, jag vet inte, själv så tror jag att det inte är något fel med det...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 april 2025 kl. 20:56:42Av vad jag har hört, bara... Varför skulle det vara dåligt att köpa en Nintendo Switch 2? Priser eller? Ja, jag vet inte, själv så tror jag att det inte är något fel med det...
Kan man nog inte säga innan konsolen har släppts men troligen kommer Switch 2 spelen vara spelbara på switchen

gstone

det känns som invandring är typ åtminstone 50 % av allt vad den nuvarande borgar regeringen partar om

Är den fråga verkligen så mycket ?

Påverkar detta sverige så mycket ?

Har vi inte andra( större) Problem ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet  6 april 2025 kl. 21:09:11det känns som invandring är typ åtminstone 50 % av allt vad den nuvarande borgar regeringen partar om

Är den fråga verkligen så mycket ?

Påverkar detta sverige så mycket ?

Har vi inte andra( större) Problem ?
Det är väl en stor fråga på grund av partierna som sitter i regeringen och deras allierade. Visst invandringen var ett mycket stort problem vid flyktingkrisen men nu är den ju betydligt lägre och Man bör väl egentligen fokusera på att hindra rekryteringen av ungdomar till kriminella nätverk.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna