Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2025 kl. 20:03:01Det kommer delvis från tecknade Karlsson På Taket, där Fröken Bock känner till de två skurkarna som bryter sig in och gissar rätt på att de heter Filip (Fille) och Rudolf (Rulle) och så frågar den förstnämnda "men hur kan ni veta det? har ni någon gemensam bekant kanske?" och då svarar Fröken Bock "min syster Frida på Frigatan, er fästmö, hon är väl bekant, hon har väl en näsa att lita på i alla väder precis som jag".
Det där har jag inte sett i Tecknade Bajs Karlsson & tänker inte se heller, som ni fattar ogillar jag Bajs Karlsson

gstone

Hatar alla här mig ? :'(

( alltså utöver moa, hon vet hatar mig ;) )
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hatar alla här på forumet mig ? :'(

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  8 april 2025 kl. 23:42:36Hatar alla här mig ? :'(

( alltså utöver moa, hon vet hatar mig ;) )
Citat från: gstone skrivet  8 april 2025 kl. 23:43:14Hatar alla här på forumet mig ? :'(

Det gör inte jag
- what.

Disneyfantasten

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 april 2025 kl. 23:43:14Hatar alla här på forumet mig ? :'(
Inte dig som person men dina utbrott och personangrepp.

Rufus

Det tror jag inte. Men tänk på att bemöta andra såsom du själv skulle vilja bli bemött. Det tror jag är ett bra tips.  

MOA

Citat från: BPS skrivet  9 april 2025 kl. 07:32:21Inte dig som person men dina utbrott och personangrepp.
Exakt, ingen gillar det

MOA

Ingen aning om detta ser fult ut men jag bryr mig inte, kan nog inte skapa på bättre sätt

gstone

Citat från: MOA skrivet  9 april 2025 kl. 11:05:20Ingen aning om detta ser fult ut men jag bryr mig inte, kan nog inte skapa på bättre sätt
Jag tycker inte de ser ful ut

Fred

Jag har fått tiotusentals kronor på skatteåterbäringen. Bör jag spendera dem på börsen i hopp om att den kommer återhämta sig eller kommer saker bli ännu sämre?

Will Siv

Citat från: Fred skrivet  9 april 2025 kl. 20:32:03Jag har fått tiotusentals kronor på skatteåterbäringen. Bör jag spendera dem på börsen i hopp om att den kommer återhämta sig eller kommer saker bli ännu sämre?
Spara
- what.

Adam Larsson

Citat från: Fred skrivet  9 april 2025 kl. 20:32:03Jag har fått tiotusentals kronor på skatteåterbäringen. Bör jag spendera dem på börsen i hopp om att den kommer återhämta sig eller kommer saker bli ännu sämre?
Sparkonto där de betalar ränta till dig...

Adam Larsson

Fred

Citat från: Adam Larsson skrivet  9 april 2025 kl. 20:47:01Hur kan Norge införa euron om de inte är med i EU?

https://marcusoscarsson.se/just-nu-norska-utspelet-det-vill-inte-sverige-gora/
Det går att införa euron unilateralt utan att vara med i EU, Montenegro har gjort det till exempel.