Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karsten och Petra

Startat av Disneyfantasten, 10 april 2025 kl. 12:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hittade ingen tråd om denna serie.

Såg nyligen om serien via SVT Play, dock bara säsong 1 & 3, säsong 2 finns inte tillgänglig där för tillfället.

Hursomhelst, när jag såg denna serie (som sedan tidiga 2019 visats ibland på SVT Barn) så reagerade jag på att Karstens mamma ser ut annorlunda i säsong 3 jämfört med säsong 1, samt att introsångens text ändrats i flera avsnitt, varför gör de såhär? Har Karsten flera stycken olika familjer i de olika säsongerna eller är det olika skådespelare.

Detta är hursomhelst en norsk TV-serie som dubbats till svenska.

Jag minns när jag var barn att det gick en serie på TV som hette Karsten och Petra, så då är detta antagligen en nyfilmatisering av serien, nu har jag inte sett den äldre serien på år och dar, men jag tycker att nyadaptionen är välgjord och trevlig.

Jag hoppas att creditlistan kommer till hemsidan framöver.

Det enda jag vet är att Lizette Pålsson spelar Karstens Mamma i säsong 1 (kanske också i säsong 2, minns inte riktigt så noga), men i säsong 3 är det någon annan, kanske Doreen Månsson.

Förövrigt medverkar Ivar Nörve som synlig skådespelare i serien.