Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

MOA och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet  9 april 2025 kl. 20:32:03Jag har fått tiotusentals kronor på skatteåterbäringen. Bör jag spendera dem på börsen i hopp om att den kommer återhämta sig eller kommer saker bli ännu sämre?
Så länge den oberäkneliga dåren sitter i Vita Huset skulle jag avråda från börsen, i synnerhet mot företag som finns i eller har affärer med USA. Trump är ju så oförutsägbar att det är omöjligt att veta om det kommer bli bättre eller ännu sämre framöver...

Så någon form av sparkonto med ränta är nog ett säkrare kort.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  8 april 2025 kl. 23:43:14Hatar alla här på forumet mig ? :'(
Förlåt, glömde att svara på detta. Men nej, det gör inte jag.

gstone

Gillar ni Valpgänget filmerna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 19:31:48min pappas ring har fastnat på hans hand, hand är stor och uppsvullen

vad ska han göra ?
han såga av den

BPS

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 20:17:22han såga av den
Om ringen hade stort värde alltså sentimentalt värde då så kan han ju hitta någon skicklig guldsmed som både kan laga och förstora ringen.

gstone

Citat från: BPS skrivet 11 april 2025 kl. 20:20:03Om ringen hade stort värde alltså sentimentalt värde då så kan han ju hitta någon skicklig guldsmed som både kan laga och förstora ringen.
är nog hans plan

gstone

Citat från: BPS skrivet 11 april 2025 kl. 20:20:03Om ringen hade stort värde alltså sentimentalt värde då så kan han ju hitta någon skicklig guldsmed som både kan laga och förstora ringen.
tror det var förlovnings ring

Disneyfantasten

Jag minns att @DingoPictures2005  nämnde att han inte gillar 1997-års julkalender Pelle Svanslös och då är jag nyfiken: vad är det som gör att han inte gillar den serien?

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 april 2025 kl. 22:08:34Jag minns att @DingoPictures2005  nämnde att han inte gillar 1997-års julkalender Pelle Svanslös och då är jag nyfiken: vad är det som gör att han inte gillar den serien?
Dåligt gjord då människor är utklädda till katter.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 april 2025 kl. 22:45:50Dåligt gjord då människor är utklädda till katter.
Det såg i alla fall inte ut så här

(Och det här var bara 5 år sen!)
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 11 april 2025 kl. 23:08:04Det såg i alla fall inte ut så här

(Och det här var bara 5 år sen!)
Hade varit bättre om det såg ut så där !

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 23:10:58Hade varit bättre om det såg ut så där !
Dom kunde nog inte 1997
- what.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 april 2025 kl. 22:45:50Dåligt gjord då människor är utklädda till katter.
Antar att du kanske inte gillar 1993 års kalender av samma anledning.......
- what.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet 11 april 2025 kl. 23:12:40Antar att du kanske inte gillar 1993 års kalender av samma anledning.......
Länge sedan jag såg den, så tänker inte uttala mig men antar att jag inte skulle tycka om den idag.

Såg dock att röstskådespelarna Claes Ljungmark och Björn Granath medverkar i den, Björn har förvisso synts i ganska mycket men han är en av mina favorit röster speciellt som Manny i Ice Age.

moviefan

Har ni sett Inception ? Den är verkligen speciell, en film av Christoffer Nolan. Musiken av Hans Zimmer, är mycket bra och passande. Särskilt temat som heter Time, är mycket bra filmscore.