Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

om dubbningshemsidan

Startat av Oskar, 3 maj 2025 kl. 16:36:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

jag märker att barn inte känner till dubbningshemsidan.

BPS

Citat från: Oskar skrivet  3 maj 2025 kl. 16:36:30jag märker att barn inte känner till dubbningshemsidan.
Det kanske är bra, man vill ju inte förstöra magin för dem man vet ju aldrig hur de reagerar och hur fast svårt eller enkelt det är för dem att förstå.

Oskar

Citat från: BPS skrivet  3 maj 2025 kl. 16:39:41Det kanske är bra, man vill ju inte förstöra magin för dem man vet ju aldrig hur de reagerar och hur fast svårt eller enkelt det är för dem att förstå.
jag menar skolungdomar och skolbarn.

Fred

De yngre använder väl inte sådana här typer av diskussionforum så det kanske inte är så konstigt.

BPS

Citat från: Fred skrivet  3 maj 2025 kl. 16:49:36De yngre använder väl inte sådana här typer av diskussionforum så det kanske inte är så konstigt.
Visst är det så, men samtidigt så är ju själva Dubbningsshemsidan alltid det första sökresultatet om man googlar valfri filmtitel och svenska röster om filmen har en dubbning förstås...

Lillefot

Det är nog möjligt att de ännu inte har utvecklat ett större intresse för just dubbning för att vilja komma hit och diskutera det. Sen som Fred tar upp brukar en majoritet av dem också använda nyare sociala medier i första hand.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  3 maj 2025 kl. 16:36:30jag märker att barn inte känner till dubbningshemsidan.
Hur avgör du egentligen det...? Jag menar, du har knappast frågat alla barn i Sverige...

Men många barn är nog inte tillräckligt insatta i dubbningar och röster för att ha något större intresse av att googla på det, så det förvånar mig inte om så är fallet.

Citat från: Fred skrivet  3 maj 2025 kl. 16:49:36De yngre använder väl inte sådana här typer av diskussionforum så det kanske inte är så konstigt.
Precis min tanke. Många barn är nog hellre inne på sociala medier än på sådana här sajter.