Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Winx Club

Startat av Samlaren, 13 december 2018 kl. 22:24:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  4 maj 2025 kl. 16:17:25Stellas röst i början lät som Jenny Whålander  :o

Men rösten som ropar ut dom låter som Alexandra Nylén Bonnier  ???
Vad är det där AI genererat skit? Borde inte vara tillåtet

BPS

Citat från: MOA skrivet  4 maj 2025 kl. 16:32:07Vad är det där AI genererat skit? Borde inte vara tillåtet
Väldigt många som skyller på AI så fort något inte faller i deras smak nu för tiden...

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  4 maj 2025 kl. 16:32:07Vad är det där AI genererat skit? Borde inte vara tillåtet
Det är säkerligen datoranimerat, liksom 99% av allting nuförtiden, men det finns väl ändå inget som tyder på att någonting vi ser i den där videon skulle vara AI-genererat...?

Citat från: BPS skrivet  4 maj 2025 kl. 16:38:13Väldigt många som skyller på AI så fort något inte faller i deras smak nu för tiden...
Ja, helt klart har det blivit väldigt populärt att skylla på AI för det mesta, vare sig det finns belägg för det eller inte...

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 20:11:29Det är säkerligen datoranimerat, liksom 99% av allting nuförtiden, men det finns väl ändå inget som tyder på att någonting vi ser i den där videon skulle vara AI-genererat...?

Ja, helt klart har det blivit väldigt populärt att skylla på AI för det mesta, vare sig det finns belägg för det eller inte...
Det ser inte ai aktigt ut (enligt mig)

Men det jag undrar är om trailer är "officiell"
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet  4 maj 2025 kl. 21:25:20Det ser inte ai aktigt ut (enligt mig)

Men det jag undrar är om trailer är "officiell"
Den är klippt som att den skulle vara gjord för Tiktok men är det en distributörs Youtube kanal så är väl trailern officiell.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 maj 2025 kl. 21:29:35Den är klippt som att den skulle vara gjord för Tiktok men är det en distributörs Youtube kanal så är väl trailern officiell.
Jag tycker framförallt att bildformatet är egendomligt, då den tycks vara gjord för stående mobilformat som sedan fyllts ut med "skräp" på sidorna för att tvinga bilden till 16:9... Varför göra på det sättet för en seriös serie, som vi väl kan förutsätta kommer vara producerad i 16:9...?

Göran

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 23:41:29Jag tycker framförallt att bildformatet är egendomligt, då den tycks vara gjord för stående mobilformat som sedan fyllts ut med "skräp" på sidorna för att tvinga bilden till 16:9... Varför göra på det sättet för en seriös serie, som vi väl kan förutsätta kommer vara producerad i 16:9...?
Vertikal video alltså främst 9:16 har ju blivit en ny standard i och med sociala medier men jag förstår inte riktigt varför man inte bara lagt upp videon i det formatet Youtube har ju inga restriktioner gällande vertikal video.

Göran

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 23:41:29Jag tycker framförallt att bildformatet är egendomligt, då den tycks vara gjord för stående mobilformat som sedan fyllts ut med "skräp" på sidorna för att tvinga bilden till 16:9... Varför göra på det sättet för en seriös serie, som vi väl kan förutsätta kommer vara producerad i 16:9...?
Det verkar vara en fan kanal som låtsas vara officiell i alla fall tror jag det eftersom att det finns AI sånger och liknande på kanalen vilket jag inte tror att den officiell distributör skulle använda sig av.

https://youtu.be/b1bz57o5Ubk?

gstone

Citat från: Göran skrivet  4 maj 2025 kl. 23:48:57Det verkar vara en fan kanal som låtsas vara officiell i alla fall tror jag det eftersom att det finns AI sånger och liknande på kanalen vilket jag inte tror att den officiell distributör skulle använda sig av.

https://youtu.be/b1bz57o5Ubk?
Orkar inte höra på dina dumheter 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kanalen är officiell

Kan vi gå vidare nu 

gstone

Detta var min favorit serie i mellanstadiet, några andra killar retade mig för att jag gillade en tjej serie  :'(

Det känns ensamt att vara den ända killen som gillade tjej media.

Göran

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 00:20:57Kanalen är officiell

Kan vi gå vidare nu
Tro det om du vill, men om man ser till innehåll och  videornas beskrivningar samt svar i kommentarsfältet blir det iallafall för mig uppenbart. Jag förstår dock att du vill att den ska vara officiell då ditt samvete verkar plåga dig om du ser på sådant som inte är det.

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 00:27:27Detta var min favorit serie i mellanstadiet, några andra killar retade mig för att jag gillade en tjej serie  :'(

Det känns ensamt att vara den ända killen som gillade tjej media.

Jag är nog en av få tjejer som gillar kill media, gillar inte alls tjej media

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet  5 maj 2025 kl. 10:10:18Tro det om du vill, men om man ser till innehåll och  videornas beskrivningar samt svar i kommentarsfältet blir det iallafall för mig uppenbart. Jag förstår dock att du vill att den ska vara officiell då ditt samvete verkar plåga dig om du ser på sådant som inte är det.
Jag kan faktiskt inte avgöra om YouTube-kanalen är officiell från distributören eller inte. Det står ju "Official", men samtidigt verkar det lite oseriöst med AI-generade sånger på en officiell kanal från en distributör eller produktionsbolag. Vissa avsnitt verkar heller inte ha eftertexter, vilket också känns egendomligt för en officiell kanal.

Samtidigt är ju kvaliteten på avsnitten orimligt bra för att inte vara officiell - var skulle videorna annars komma från, när det inte finns någon kanallogga eller dylikt...?

gstone

Citat från: Göran skrivet  5 maj 2025 kl. 10:10:18Tro det om du vill, men om man ser till innehåll och  videornas beskrivningar samt svar i kommentarsfältet blir det iallafall för mig uppenbart. Jag förstår dock att du vill att den ska vara officiell då ditt samvete verkar plåga dig om du ser på sådant som inte är det.
Sluta säga emot 😡