Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Påven i Rom

Startat av Elios, 22 april 2025 kl. 08:59:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tyckte ni om påven Franciskus?  ::)

BPS

Leo XIV är numera påve, hoppas han går i Påve Franciskus fotspår.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 maj 2025 kl. 20:31:44Leo XIV är numera påve, hoppas han går i Påve Franciskus fotspår.
Själv hade jag hoppats på att det skulle bli samma påve som i den Oscarsnominerade filmen Konklaven, så att den filmen skulle visa sig vara en framtidssyn; men icke... ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2025 kl. 21:57:12Själv hade jag hoppats på att det skulle bli samma påve som i den Oscarsnominerade filmen Konklaven, så att den filmen skulle visa sig vara en framtidssyn; men icke... ;)
Då borde mani filmen ha valt någon som faktiskt existerar vilket de inte gjorde då.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2025 kl. 21:57:12Själv hade jag hoppats på att det skulle bli samma påve som i den Oscarsnominerade filmen Konklaven, så att den filmen skulle visa sig vara en framtidssyn; men icke... ;)
Som en profetia?^^

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  8 maj 2025 kl. 22:15:02Som en profetia?^^
Ja, precis. Men tydligen inte...

Vi får bara hoppas att den verkliga nya påven är i närheten av lika lämplig som den nya påven i filmen...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2025 kl. 22:07:16Då borde mani filmen ha valt någon som faktiskt existerar vilket de inte gjorde då.
Allvarligt talat tror jag inte att filmen var tänkt att ha någon verklighetskoppling, men det är ju en otrolig tillfällighet att en film släpps om att påven dör en kort tid innan påven gick bort i verkligheten.

Sannolikheten att det i verkligheten skulle bli en snarlik påve som den som väljs i filmen känns dock osannolikt, för att uttrycka saken milt. Ni som har sett filmen förstår vad jag menar...

Hursomhelst en riktigt bra film, som kan rekommenderas om nu någon här inte har sett den än. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2025 kl. 23:39:04Ja, precis. Men tydligen inte...

Vi får bara hoppas att den verkliga nya påven är i närheten av lika lämplig som den nya påven i filmen...
Allvarligt talat tror jag inte att filmen var tänkt att ha någon verklighetskoppling, men det är ju en otrolig tillfällighet att en film släpps om att påven dör en kort tid innan påven gick bort i verkligheten.

Sannolikheten att det i verkligheten skulle bli en snarlik påve som den som väljs i filmen känns dock osannolikt, för att uttrycka saken milt. Ni som har sett filmen förstår vad jag menar...

Hursomhelst en riktigt bra film, som kan rekommenderas om nu någon här inte har sett den än. :)
Jag Tänker mest på den här:

https://youtu.be/OQc-6ZRC0SM?si=489sB7wVYxbLb_Nv