Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Filmmusik i SVT Program.

Startat av Will Siv, 29 november 2023 kl. 15:08:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Kanske @TVARK Sweden vet vad musikslingorna som spelas i videoklippen jag bifogat ovan heter. Du har ju lyckats en del stycken från Trazan Apansson & Banarne (J:sons hundar och Herr Allansson Pickles) på Youtube :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 28 mars 2025 kl. 12:42:21Coming Com som också komponerats av Duncan Lamont.
Tack igen, påminner om tivoli eller vad musiken nu kallas

Monsieur Hulot

Här kommer lite "Fem myror-musik"; Swan's Splashdown av Jean-Jacques Perrey och Gershon Kingsley.

Detta stycke har använts i tre olika tecknade kortfilmer; 5 svanar, 7 kaniner samt 4 ankor varav den sistnämnda aldrig användes i Fem myror, men som däremot sänts i amerikanska Sesame Street.

https://www.youtube.com/watch?v=qsipjnUZFZs

Monsieur Hulot

Jag efterlyser några musikstycken från Trazan & Banarne:

- Trazan på bondgård (avsnitt 1)
- Filmisar (avsnitt 2)
- Trazan och hemliga Arne i parken (avsnitt 6)

Vet någon vad styckena som spelas i sketcherna heter? Har Janne Schaffer skrivit någon av dem?

Monsieur Hulot

Jag har tack vare Shazam lyckats hitta fler musikslingor som spelas i Trazan & Banarne

- Donna Lee av Jaco Pastorius (avsnitt 1; Leksaksmuséet)

- Brusa högre lilla å av Björn J:son Lindh (avsnitt 1; Trazan på bondgård)

- Vivaldi: Flautino Concert in C, R.443: 3. Allegro molto av Hans-Martin Linde (avsnitt 2; Filmisar)

- Charlton O Mio av Spike Jones (avsnitt 4; Ansiktsgrimaser)

- Tiger Rag av Alice Babs (Avsnitt 6; Trazans tandläkarbesök)

- Kari av Bob James (avsnitt 6; Trazan och hemlige Arne i parken)

- Morning Father Joys av Gary Boyle (avsnitt 7; Bananbåten)

- St Louis Blues av Alice Babs (avsnitt 1; Spray + avsnitt 2; Frisören + avsnitt 7; Nässprayen)

Will Siv

På "Stjärnorna på Slottet" spelade dom den här  :o

- what.

Disneyfantasten

I denna tråd har jag nämnt massor av sådana, jag citerar detta inlägg istället för att gå igenom alla till punkt och prickar;  :) 

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=5.msg147544#msg147544

Disneyfantasten