Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svenska Röster till Power Rangers

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:30:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Jag har jämfört några dubbningar där Vicki medverkar, och ju mer jag lyssnar ju mer öbertygad är jag att hon dubbade Rita Repulsa, medan Vendela Duclos dubbade Kimberly. Minnet är en lustig sak och när jag såg Rongedahls namn i rolllistan så kan jag nog åtminstone minnas en karaktär som han dubbade i Power Rangers. Quagmire väktaren på Illusionernas ö. Kom även också ihåg att Gunnar Ernblad gästspelade i ett avsnitt som Trinis farbror.

Det klarnar mer och mer. 

och jag visste jag hade sett namnet Fredrik Willstrand någon annanstans. 

https://www.youtube.com/watch?v=vXbuGUKle-c&pp=ygUSa2V0Y2h1cCB2YW1weXJlcm5h

Han medverkar i dubbningnen av den tyska tecknade serien Ketchup vampyrerna där han spelar huvudrollen Gino
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Latinokillen0808

Kan Någon här ornda  och snygga till wikipedia information om den svenska informationen om power Rangers.

För att de röster mm måste man tycka på bakgrund först för att få information och är helt fel  har försökt själv men ingen mega hit.

===Skurkar===

{| class="wikitable"
|-
! ! width="170" | Rollfigur !! width="190" | Svenska Röster
|-
| Rita Repulsa || Vickie Benkert
|-
| Baboo || Kim Sullocki
|-
| Squatt || Johan Hedenberg
|-
| Goldar ||  Peter Sjöqvist
|-
| Finster || Mattias Knave
|-
| Kung Sphinx || Peter Sjöqvist
|-
|  Mr. Caplan (Rektorn) || Johan Hedenberg
|-
|Ernie || Peter Sjöqvist
|-
|Farkas "Bulk" Bulkmeyer || Johan Hedenbergi
|-
|Eugene "Skull" Skullovitch || Magnus Rongedal
|-

Latinokillen0808

===Skurkar===

{| class="wikitable"
|-
! ! width="170" | Rollfigur !! width="190" | Svenska Röster
|-
| Rita Repulsa || Vickie Benkert
|-
| Baboo || Kim Sullocki
|-
| Squatt || Johan Hedenberg
|-
| Goldar || Peter Sjöqvist
|-
| Finster || Mattias Knave
|-
| Kung Sphinx || Peter Sjöqvist

===Skolpersonal och ungdomar===

|-
| Mr. Caplan (Rektorn) || Johan Hedenberg
|-
|Ernie || Peter Sjöqvist
|-
|Farkas "Bulk" Bulkmeyer || Johan Hedenbergi
|-
|Eugene "Skull" Skullovitch || Magnus Rongedal

Kan någon lägga in detta på wikipedia 
Och sen göra så skolpersonal och ungdomar får en egen kulim. 

Och så man inte behöver trycka på bakrund för att röstana ska koma upp information. 

Och andra saker som behöver snygga till med information 
|-

Latinokillen0808

All information kommer upp rätt innan jag ska publicera information på wikipedia!!  men sen  finns inte det ? Med ??? 

Jätte konstigt! 

Latinokillen0808

Lägga upp 
Bild på vhs utgåvan på wikipedia 
Jag sparat 4 vhs utgåvor. Finns fler. 

Men sålda alla utom 1 som jag har kvar. 
Ånga jag sålde dem 

Latinokillen0808

finns det någon här som kan ställa upp ) 
Och ordna och fiksa med information på wikipedia?.

På power Rangers?.

Skulle vara tacksam ?!

Jag försökt själv med blir inte godkänt! 
Just för jag inte vet rent tekniskt hur man ska göra det ! 

DingoPictures2005

Citat från: Latinokillen0808 skrivet  7 mars 2025 kl. 00:34:48Lägga upp
Bild på vhs utgåvan på wikipedia
Jag sparat 4 vhs utgåvor. Finns fler.

Men sålda alla utom 1 som jag har kvar.
Ånga jag sålde dem
Kom Power Rangers på vhs i Norge också?
Länge viljat se den norska dubben, Speciellt då Åsleik Engmark medverkar i den som var en fantastisk norsk komiker och skådespelare, som bland annat spelat Woody på norska.
https://norske-dubber.fandom.com/no/wiki/Mighty_Morphin_Power_Rangers_(TV-serie)?so=search

Norska tv inspelningar är att inget jag vill investera i, i blindo.
Då jag lärde mig från misstaget med de norska inspelade betabanden.

Yes, wiki sidan skapade jag med creditlistor från svenska inspelningar.

Latinokillen0808

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 mars 2025 kl. 10:19:08Kom Power Rangers på vhs i Norge också?
Länge viljat se den norska dubben, Speciellt då Åsleik Engmark medverkar i den som var en fantastisk norsk komiker och skådespelare, som bland annat spelat Woody på norska.
https://norske-dubber.fandom.com/no/wiki/Mighty_Morphin_Power_Rangers_(TV-serie)?so=search

Norska tv inspelningar är att inget jag vill investera i, i blindo.
Då jag lärde mig från misstaget med de norska inspelade betabanden.

Yes, wiki sidan skapade jag med creditlistor från svenska inspelningar.

Så om jag fattar dig rätt ? Fiskade du power Rangers information om de svenska röster mm på wikipedia? 😎

DingoPictures2005

Citat från: Latinokillen0808 skrivet 14 mars 2025 kl. 13:03:50Så om jag fattar dig rätt ? Fiskade du power Rangers information om de svenska röster mm på wikipedia? 😎
Nej, listan på Wikipedia tog jag själv bort för att felinfo inte ska spridas.

Röst identifieringar från random personer ska absolut inte användas som information till grejer.
Speciellt inte när det kommer från random personer, många här på forumet har gjort väldigt stora fel när de identifierat röster.
Visst jag själv är väldigt säker på örat som jag brukar säga, men även den bäste kan göra fel, Jag har gjort endel felidentiferingar däribland Mia Kihl som Snövit (EuroDisney reklamen).

Jag brukar dock säga med tusen procentig säkerhet när jag identifierar röster när det är saker jag är bombsäker på.

Mycket info som inte stämmer har kommit från röst identifieringar av privatpersoner däribland informationen om att Bert-Åke Varg spelar Vaktmonsteret i Törnrosa som spridits som fakta.

Norska credits fick jag tag på från en creditlista på en svensk tv inspelning.

Latinokillen0808

Finns det någon som kan ta kontakt med ?

Morgan elfving?

Han som var ressisör? 
Under den tiden som power Rangers dubbade till Svenska?

Han borde ju veta 100?
Hur många avsnitt som de spelade in? Om det var mer än 40 avsnitt? Men att resten inte visades? Eller att de dubbing hela säsong 1 ? 60 avsnitt? Men aldrig visades för serien drogs in?

Latinokillen0808

Vicki Benckert - Rita Repulsa

Har fått det 1000%
Bekräftat nu !!

Av en vän som håller på med dubbing och som har en dubbing   youtube kanal.
Han sa det är 1000 %  han kände igen hennes röst direkt när jag sände han youtube into!
Power Rangers.
Vicki Benckert som dubbade - Rita Repulsa

Vet en annan  som håller på och inväntar svar från Vicki benckert direkt, misstänker bara att Vicki Benckert har glömt bort ditt mail helt bara !. Det är 2 månader sedan nu du sände mailet. 

Men jag har även innan fått bekräftat från 3 andra som dubbe power Rangers i serien ( efter lite jobb fick tag på dem haha. 
Att det var/ är Vicki Benckert som Gjurde rösten till rita repulsa!

jimstrom

Det slog mig nyss att Magnus Rongedahl även kunde vara rösten till Alpha 5, då han bitvis är ganska lik Kim Sullockis röst. Behöver dock jämföra med bättre klipp än dom jag har.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

En ab dom allra nyaste power ranger serierna fick en svensk dubbning av Netflix 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Latinokillen0808 skrivet  7 mars 2025 kl. 00:12:25All information kommer upp rätt innan jag ska publicera information på wikipedia!!  men sen  finns inte det ? Med ???

Jätte konstigt!
Du behöver upprätta källor till info.
Röstidentifiering tas bort då det inte är en pålitlig källa.

Källös info tas bort så att säga.