Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2020 kl. 22:43:00Disney släpper nytt TV-spel i Japan som heter "Twisted Wonderland". Spelet utspelar sig på en pojkskola och eleverna i TV-spelet är inspirerade av Disneys mest kända skurkar bl.a Onda drottningen, Scar,  Hjärter Dam, Hades, Maleficent och Ursula.

TV-spelets öppningsvinjett:

https://m.youtube.com/watch?v=bCRm3kfNa7I

Ett väldigt annorlunda projekt från Disney måste jag säga.  :)
Hoppas Animw version från en svensk dubbning
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Köpte nyss Dinosaurier på SF Anytime, den var längesedan jag såg. Gillar ni den ? 

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 13 september 2025 kl. 13:05:37Köpte nyss Dinosaurier på SF Anytime, den var längesedan jag såg. Gillar ni den ?
Jag har inte heller sett den på ganska många år. Vad jag minns hade filmen en ganska snygg och fantasieggande inledning på nästan 10 minuter som även fungerade som en förlängd trailer innan premiären. Utöver det tyckte jag inte att filmen var något speciellt.

Jag ser att filmen kostar hela 139 kronor som köpfilm på SF Anytime. Betalde du verkligen så mycket? Det känns som ett grovt överpris för en 25 år gammal film som man dessutom kan se utan extra kostnad om man abonnerar på Disney+.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 september 2025 kl. 16:38:14Jag har inte heller sett den på ganska många år. Vad jag minns hade filmen en ganska snygg och fantasieggande inledning på nästan 10 minuter som även fungerade som en förlängd trailer innan premiären. Utöver det tyckte jag inte att filmen var något speciellt.

Jag ser att filmen kostar hela 139 kronor som köpfilm på SF Anytime. Betalde du verkligen så mycket? Det känns som ett grovt överpris för en 25 år gammal film som man dessutom kan se utan extra kostnad om man abonnerar på Disney+.
Ja, jag betalade det priset. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 september 2025 kl. 16:38:14Jag ser att filmen kostar hela 139 kronor som köpfilm på SF Anytime. Betalde du verkligen så mycket? Det känns som ett grovt överpris för en 25 år gammal film som man dessutom kan se utan extra kostnad om man abonnerar på Disney+.
Jag tycker också att 139 kr känns som ett grovt överpris för en så gammal film. Egentligen är det i mina ögon för mycket pengar även för nya filmer, i och med att digital "köpfilm" som sagt snarare bör ses som hyra på obestämd tid, men det kan man väl med nöd och näppe köpa om det är något speciellt man verkligen vill ha - men för en decennier gammal film känns det hutlöst...

När man dessutom kan se Dinosaurier på Disney+, så finns det ju ingen som helst anledning att betala så mycket pengar. Om man inte själv abonnerar, så bör man åtminstone nöja sig med hyrfilmsalternativet på SF Anytime för 49 kr; som är ett lite mer rimligt pris (om än egentligen för mycket pengar det också för en så pass gammal film).

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2025 kl. 19:02:00Jag tycker också att 139 kr känns som ett grovt överpris för en så gammal film. Egentligen är det i mina ögon för mycket pengar även för nya filmer, i och med att digital "köpfilm" som sagt snarare bör ses som hyra på obestämd tid, men det kan man väl med nöd och näppe köpa om det är något speciellt man verkligen vill ha - men för en decennier gammal film känns det hutlöst...
Ja, precis. Ingen digital "köpfilm" borde kosta mer än 99 kronor med tanke på hur mycket mindre man får för pengarna jämfört med att köpa samma film på Blu-ray. Det gäller både ljud- och bildkvalitén, och vad man kan göra med filmen när man väl har köpt den. En fysisk skiva kan man låna ut, ta med sig vart som helst och sälja eller skänka bort om och när man har tröttnat på filmen.

För lite äldre filmer, som Dinosaurier, borde priset vara ännu lägre, t.ex. 59 eller 79 kronor.

Om man kan få tag på en Blu-ray är det en betydligt bättre investering än en digital "köpfilm", även om det skulle bli lite dyrare.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2025 kl. 19:02:00När man dessutom kan se Dinosaurier på Disney+, så finns det ju ingen som helst anledning att betala så mycket pengar. Om man inte själv abonnerar, så bör man åtminstone nöja sig med hyrfilmsalternativet på SF Anytime för 49 kr; som är ett lite mer rimligt pris (om än egentligen för mycket pengar det också för en så pass gammal film).
Eller så kan man teckna det billigaste abonnemanget på Disney+ under en månad för 59 kronor och passa på att se den här och många andra filmer under perioden.