Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Egna karaktärer?

Startat av Skokaka, 9 mars 2023 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag har nog också kommit på egna karaktärer till olika franchise. Har även lagt till mig själv som en karaktär i dessa. (Det räknas nog inte...) Men ja, jag är även i Marios universum.  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 augusti 2024 kl. 22:06:22Jag har nog också kommit på egna karaktärer till olika franchise. Har även lagt till mig själv som en karaktär i dessa. (Det räknas nog inte...) Men ja, jag är även i Marios universum. 
Hambrett,Firoro,Boorangu & Icer är 4 Hammer Bros med liknande karaktärsutveckling. Dom gillar fortfarande att använda sina vapen men bara på lek

MOA

Kallar också en Lakitu med rött skal för Frandetu

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 26 augusti 2024 kl. 01:42:10Okej, med "besvärlig" så menar jag förstås att han är "socialt besvärligt". Alltså att han blir nervös när han försöker att prata med andra. (Förmodligen stammar rätt mycket också, ja...)

Och det här med att komma på röster hos karaktärerna... Jag tycker helt klart att Andreas Nilsson kunde passa som både Clownen Carl och Fén/Ängeln. Och eftersom Gothen Gary har en basröst och är inspirerad utav I-or så tycker jag att Benke Skogholt vore det första jag kommer på. Som ett annat alternativ så kan jag självklart tycka att Jan Åström vore något, han med. Han har ju en basröst. Annars så kanske jag själv kunde göra karaktärerna, då jag skapade dom, men... Det vore nog roligare om en vanlig dubbare var karaktärerna, tycker jag...
Som de två förstnämnda så tycker jag nog också att Kim Sulocki kunde också funka. Och Dick Eriksson kunde även vara Fén/Ängeln. Han brukar nog vara nervösa karaktärer. Tänker mest på Rocko från Rockos moderna liv som han har många likheter med.

Jag kan väl också säga att på vägen så träffar han även på: En kaotisk spöke, en hyper fladdermus, en snäll prinsessa, en otrevlig demon, en ledsen enhörning, en korkad trollkarl och en uttråkad häxa.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 oktober 2024 kl. 01:59:22Som de två förstnämnda så tycker jag nog också att Kim Sulocki kunde också funka. Och Dick Eriksson kunde även vara Fén/Ängeln. Han brukar nog vara nervösa karaktärer. Tänker mest på Rocko från Rockos moderna liv som han har många likheter med.

Jag kan väl också säga att på vägen så träffar han även på: En kaotisk spöke, en hyper fladdermus, en snäll prinsessa, en otrevlig demon, en ledsen enhörning, en korkad trollkarl och en uttråkad häxa.
Korkad trollkarl & uttråkad häxa, har nog aldrig setts tidigare i film eller program

Skokaka

Jag är inte den bästa på att rita, men här är mitt försök på en cool orm. För att vara säker på att han är snäll så är han nog förstås ingen giftig sådan, och det är väl så här en anakonda ser ut, eller? Jag tror att det är den sortens orm som jag hade i tanken och är vad han ska föreställa. Tror åtminstone att de inte är giftiga. Det var inte så lätt som jag trodde att rita även om det är en orm... 

Cool Orm.png

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 april 2025 kl. 21:38:49Jag är inte den bästa på att rita, men här är mitt försök på en cool orm. För att vara säker på att han är snäll så är han nog förstås ingen giftig sådan, och det är väl så här en anakonda ser ut, eller? Jag tror att det är den sortens orm som jag hade i tanken och är vad han ska föreställa. Tror åtminstone att de inte är giftiga. Det var inte så lätt som jag trodde att rita även om det är en orm...

Cool Orm.png
Bra orm Skokaka, hade gärna haft han runt halsen

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 30 april 2025 kl. 21:38:49Jag är inte den bästa på att rita, men här är mitt försök på en cool orm. För att vara säker på att han är snäll så är han nog förstås ingen giftig sådan, och det är väl så här en anakonda ser ut, eller? Jag tror att det är den sortens orm som jag hade i tanken och är vad han ska föreställa. Tror åtminstone att de inte är giftiga. Det var inte så lätt som jag trodde att rita även om det är en orm...

Cool Orm.png
Förresten, om han hade en röst så tycker jag att Johan Hedenberg hade passat som honom. Jag tänker nog på hur han låter som Mullvaden Manny från 102 Dalmatiner - Valpar Till Undsättning, då han också har solglasögon och är cool och chill.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 maj 2025 kl. 02:17:30Förresten, om han hade en röst så tycker jag att Johan Hedenberg hade passat som honom. Jag tänker nog på hur han låter som Mullvaden Manny från 102 Dalmatiner - Valpar Till Undsättning, då han också har solglasögon och är cool och chill.
Aldrig hört, annan fiktiv mullvad ingen har nämnt? Borde lyssna på honom

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 maj 2025 kl. 11:02:29Aldrig hört, annan fiktiv mullvad ingen har nämnt? Borde lyssna på honom
Mer exempel som är nog värda att ta upp där Johan använder samma stämma: I ett avsnitt av Timon och Pumbaa där Pumbaa blir vän med en bärfis och Timon tror att han åt upp Pumbaas nya kompis så är Johan en utav skalbaggarna i denna. Och, som jag tog upp i en annan tråd förut, så låter Johan också så när han är en stor talande krabburgare som gav SvampBob en glas O'Boy.