Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Ringaren I Notredame (Disney´s Version)

Startat av moviefan, 4 augusti 2018 kl. 17:52:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Hur ser creditslistan ut i den svenska bildversionen?

Steffan Rudvall

moviefan

Enligt nätet så finns det en svensk text till Someday som Monica Forsberg skrev.  Den är tydligen med i någon disneysångbok.  Skulle den ha varit med i filmen ?  Skulle vilja se svenska texten. 

gstone

Om dom gör en live action version tycker ni Quasimodo  ska spelas av en riktig funktionedsatt person ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Gammalt ämne, men är det någon som vet om sista textraden i "I solsken" är "Livet möter jag just då" eller "Livet mötte jag just då" ?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Jag såg nu att i textningen till låten på Disney+ (som stämmer i övrigt) anger att sista delen av låttexten är "Livet med det, ja just där", men det kan väl inte stämma?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  5 september 2023 kl. 16:30:51Jag såg nu att i textningen till låten på Disney+ (som stämmer i övrigt) anger att sista delen av låttexten är "Livet med det, ja just där", men det kan väl inte stämma?  ???
Jag tycker det hörs tydligt att han i alla fall sjunger mötte jag just där och inte då som du skrev tidigare.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 september 2023 kl. 16:55:35Jag tycker det hörs tydligt att han i alla fall sjunger mötte jag just där och inte då som du skrev tidigare.
Nu när jag lyssnar igen är jag benägen att hålla med. ^^

moviefan

Hittade två roliga repliker, när Esmeralda dansar. 

Frollo till Phebeos: Se vilken vidrig föreställning 

Phebeos: Ja sir (Han ser glad ut)  ;D

(Ursäkta stavningen)