Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: MOA skrivet  4 juni 2025 kl. 14:02:00Dom där killarna ser bra ut, inga deformerade ansikten. Bra gjrot Elios :D
Alla är ju kända därför har den så klart lättare att återskapa deras ansikten.

MOA

Citat från: BPS skrivet  4 juni 2025 kl. 14:51:08Alla är ju kända därför har den så klart lättare att återskapa deras ansikten.
Är han med Pikachu & Sonic från......[Tappa namnet på filmen]

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  4 juni 2025 kl. 13:00:01Gjorde dessa nyss:
Vad har du använt för tjänst för att skapa dessa? Kan vara intressant att veta, då det uppenbarligen verkar skilja sig mycket åt mellan olika tjänster.

BPS

Den vägrade återskapa Kalle Anka så det fick bara bli Tintin och Scooby Doo...

Tintin och Scooby-Doo.pngTintin och Scooby-Doo i Stockholm.pngTintin och Scooby-Doo i Skellefteå.png

MOA

Citat från: BPS skrivet  4 juni 2025 kl. 15:45:27Den vägrade återskapa Kalle Anka så det fick bara bli Tintin och Scooby Doo...

Tintin och Scooby-Doo.pngTintin och Scooby-Doo i Stockholm.pngTintin och Scooby-Doo i Skellefteå.png
Nu står det till & med Sara Kulturhus & Globen är sig lik, det blir bara bättre & bättre nu

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2025 kl. 15:08:49Vad har du använt för tjänst för att skapa dessa? Kan vara intressant att veta, då det uppenbarligen verkar skilja sig mycket åt mellan olika tjänster.
Det var med Chatgpt

Elios

Citat från: BPS skrivet  4 juni 2025 kl. 15:45:27Den vägrade återskapa Kalle Anka så det fick bara bli Tintin och Scooby Doo...

Vilken tjänst är det?

BPS

Daniel Hofverberg

Snyggt! Båda ser väldigt porträttlika ut, helt klart bättre än med Grok. Sara Kulturhus har blivit alldeles för lågt, och ska ju vara mycket högre än så där, men man känner ändå någorlunda igen byggnaden. Det finns dock ingen kyrka i närheten av Sara Kulturhus, som bilden gör gällande.

Globen är förstås svår att misslyckas med, men även där gissar jag att omgivningen inte stämmer överens med verkligheten...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2025 kl. 21:00:58Snyggt! Båda ser väldigt porträttlika ut, helt klart bättre än med Grok. Sara Kulturhus har blivit alldeles för lågt, och ska ju vara mycket högre än så där, men man känner ändå någorlunda igen byggnaden. Det finns dock ingen kyrka i närheten av Sara Kulturhus, som bilden gör gällande.

Att byggnaden ens finns med är imponerande dock, det är inte jag som har bett om Sara Kulturhus i bakgrunden jag skrev bara Skapa en bild av Tintin och Scooby-Doo i Skellefteå. Vid första försöket med Skellefteå var det ju inga igenkännbara byggnader alls.

Citat från: BPS skrivet  1 juni 2025 kl. 12:15:07Tintin och Milou i Skellefteå.pngTintin i Skellefteå 2.pngTintin i Skellefteå.png

Göran

Här är ChatGPTs uppsats om den svenska barnvisan Var bor du lilla råtta.

Var bor du lilla råtta analys.docx

MOA

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet  5 juni 2025 kl. 18:53:41Här är ChatGPTs uppsats om den svenska barnvisan Var bor du lilla råtta.

Var bor du lilla råtta analys.docx
Wow! Det var en väldigt avancerad och djuplodande analys av en ärligt talat väldigt enkel visa...

Något säger mig att Britt G. Hallqvist själv inte hade tänkt att någon skulle läsa in fullt så här mycket i hennes gamla visa... ;)

Men välskrivet, och förutom enstaka onödigt avancerade ord är det inget som skriker AI-genererat för mig, utan hade lika gärna kunnat skrivas av en människa; om nu någon orkat lägga ner så mycket tid på en så enkel visa.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juni 2025 kl. 22:55:14Wow! Det var en väldigt avancerad och djuplodande analys av en ärligt talat väldigt enkel visa...

Något säger mig att Britt G. Hallqvist själv inte hade tänkt att någon skulle läsa in fullt så här mycket i hennes gamla visa... ;)

Men välskrivet, och förutom enstaka onödigt avancerade ord är det inget som skriker AI-genererat för mig, utan hade lika gärna kunnat skrivas av en människa; om nu någon orkat lägga ner så mycket tid på en så enkel visa.
Ja vem orkar analysera en barnvisa så mycket, känns mer som en analys av novell eller kortfilm