Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Glad National Dag

Startat av moviefan, 6 juni 2023 kl. 09:41:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  6 juni 2025 kl. 11:02:34Glad Nationaldag idag! Tydligen blev det inte en helgdag bara för 15 år sedan eller något
Det har varit en helgdag sedan 2005, men nationaldagen i sig har firats sedan 1916 (eller Svenska flaggans dag, som det hette på den tiden).

På Skansen har det däremot firats som en slags inofficiell nationaldag sedan 1893, och dagen infördes egentligen som ett jippo för att locka fler betalande besökare till Skansen...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 00:47:02Det har varit en helgdag sedan 2005, men nationaldagen i sig har firats sedan 1916 (eller Svenska flaggans dag, som det hette på den tiden).

På Skansen har det däremot firats som en slags inofficiell nationaldag sedan 1893, och dagen infördes egentligen som ett jippo för att locka fler betalande besökare till Skansen...
20 år! Jag var rätt nära ändå.
Farsan undrade om jag hörde Bada Bastu på TV via telefonen men jag hörde ingenting