Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

"Skapa en bild på Tintin och Lucky Luke i Malmö"

Det är lite imponerande att man bara kan skriva in Malmö och få så många olika resultat någon gång Turning Torso och någon gång Hyllie men alltid att den försöker återskapa någon känd byggnad med olika bra resultat. På den andra bilden har den lyckats ganska bra med att återskapa miljön men kanske lite sämre resultat på själva Lucky Luke och Tintin.

Tintin och Lucky Luke.pngLucky Luke och Tintin i Malmö.png

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2025 kl. 21:00:58Snyggt! Båda ser väldigt porträttlika ut, helt klart bättre än med Grok. Sara Kulturhus har blivit alldeles för lågt, och ska ju vara mycket högre än så där, men man känner ändå någorlunda igen byggnaden. Det finns dock ingen kyrka i närheten av Sara Kulturhus, som bilden gör gällande.

Globen är förstås svår att misslyckas med, men även där gissar jag att omgivningen inte stämmer överens med verkligheten...?
Ja Grok här helt jävla värdelöst. Ibland funkar den bra om det är två personer kanske men när jag skulle ha en gruppbild med Gör en gruppbild med Jokern, Daffy Duck, Kalle Anka, Nigel Thornberry, Betty Boop, Megara, Esmeralda och Tiana så blev det såhär:

MOA

Citat från: Elios skrivet  7 juni 2025 kl. 14:53:08Ja Grok här helt jävla värdelöst. Ibland funkar den bra om det är två personer kanske men när jag skulle ha en gruppbild med Gör en gruppbild med Jokern, Daffy Duck, Kalle Anka, Nigel Thornberry, Betty Boop, Megara, Esmeralda och Tiana så blev det såhär:
Kalle Anka mutation, håll er undan!

Göran

Citat från: BPS skrivet  7 juni 2025 kl. 14:30:17"Skapa en bild på Tintin och Lucky Luke i Malmö"

Det är lite imponerande att man bara kan skriva in Malmö och få så många olika resultat någon gång Turning Torso och någon gång Hyllie men alltid att den försöker återskapa någon känd byggnad med olika bra resultat. På den andra bilden har den lyckats ganska bra med att återskapa miljön men kanske lite sämre resultat på själva Lucky Luke och Tintin.

Apropå Lucky Luke här är en analys av AI om Lucky Lukes hälsa.

Lucky Luke analys.docx

Elios

Citat från: Göran skrivet  7 juni 2025 kl. 15:51:59Apropå Lucky Luke här är en analys av AI om Lucky Lukes hälsa.

Lucky Luke analys.docx
Kan du säga vad som står där för jag kan inte öppna den filen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  7 juni 2025 kl. 14:53:08Ja Grok här helt jävla värdelöst. Ibland funkar den bra om det är två personer kanske men när jag skulle ha en gruppbild med Gör en gruppbild med Jokern, Daffy Duck, Kalle Anka, Nigel Thornberry, Betty Boop, Megara, Esmeralda och Tiana så blev det såhär:
Grok verkar helt klart väldigt oberäkneligt, som ibland ger bra resultat och ibland blir helt uppåt väggarna.

Här är Fred Flinta, Nalle Puh och Tiger/Tigger i Skellefteå:
Fred Flinta, Nalle Puh och Tiger fca8e802-b7e8-47c0-bc3d-9bee5cf19638.jpg

Fred Flinta och Nalle Puh var väl hyfsat porträttlika, men vad sjutton har hänt med stackars Tigger...? :(

Exakt samma prompt men i Stockholm gav dock bättre resultat:
Nalle Puh, Tiger och Fred Flinta 1aba58b3-8583-4331-bc23-4e2a9961354f.jpg

Jag vet inte vad det är för märkliga byxor Tigger har fått på sig, och visst verkar han oproportionerligt liten i storleken...? Men man ser ju vem det ska föreställa i alla fall...

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet  7 juni 2025 kl. 14:30:17"Skapa en bild på Tintin och Lucky Luke i Malmö"

Har du inte skrivit in någonting om omgivningen och bakgrunderna så är det där mycket skickligt gjort om man jämför med verkligheten.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juni 2025 kl. 19:09:08Har du inte skrivit in någonting om omgivningen och bakgrunderna så är det där mycket skickligt gjort om man jämför med verkligheten.

Vad är det för för byggnad...? Det ser ut som om en bomb har slagit ner mitt i den, men det kanske är avsiktligt...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 19:10:47Vad är det för för byggnad...? Det ser ut som om en bomb har slagit ner mitt i den, men det kanske är avsiktligt...?
Ingen bomb bara Gert Wingårdhs fantasi det är alltså köpcentrumet Emporia i Malmö sett från den stora parkeringsplatsen. 

Så här ser det ut från framsidan

Och baksidan som ChatGPT avbildat

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 19:07:56Grok verkar helt klart väldigt oberäkneligt, som ibland ger bra resultat och ibland blir helt uppåt väggarna.

Här är Fred Flinta, Nalle Puh och Tiger/Tigger i Skellefteå:
Fred Flinta, Nalle Puh och Tiger fca8e802-b7e8-47c0-bc3d-9bee5cf19638.jpg

Fred Flinta och Nalle Puh var väl hyfsat porträttlika, men vad sjutton har hänt med stackars Tigger...? :(

Exakt samma prompt men i Stockholm gav dock bättre resultat:
Nalle Puh, Tiger och Fred Flinta 1aba58b3-8583-4331-bc23-4e2a9961354f.jpg

Jag vet inte vad det är för märkliga byxor Tigger har fått på sig, och visst verkar han oproportionerligt liten i storleken...? Men man ser ju vem det ska föreställa i alla fall...
Tiger ser ut som ett gosedjur på andra bilden & som en muterad puh björn på första med tigerränder

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 19:10:47Vad är det för för byggnad...? Det ser ut som om en bomb har slagit ner mitt i den, men det kanske är avsiktligt...?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juni 2025 kl. 19:19:56Ingen bomb bara Gert Wingårdhs fantasi det är alltså köpcentrumet Emporia i Malmö sett från den stora parkeringsplatsen.

Så här ser det ut från framsidan

Och baksidan som ChatGPT avbildat

Emporia är väl allmänt känt?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 juni 2025 kl. 21:18:20Emporia är väl allmänt känt?
Kanske om man bor där nere, men för oss i Norrland vill jag inte påstå att det är särskilt välkänt. Jag har hört namnet nämnas i något sammanhang, men det är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. :(

(Och senast jag var i Malmö, vilket nog var nån gång på 1990-talet, tror jag inte att Emporia fanns...?)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 21:27:32Kanske om man bor där nere, men för oss i Norrland vill jag inte påstå att det är särskilt välkänt. Jag har hört namnet nämnas i något sammanhang, men det är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. :(

(Och senast jag var i Malmö, vilket nog var nån gång på 1990-talet, tror jag inte att Emporia fanns...?)
När du var där sist var hela området Hyllie bara åkermark så det är förståeligt varför skulle någon i Skellefteå känna till ett köpcenter i Malmö.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 21:27:32Kanske om man bor där nere, men för oss i Norrland vill jag inte påstå att det är särskilt välkänt. Jag har hört namnet nämnas i något sammanhang, men det är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. :(

Mycket har nog ändrats i Malmö sedan 90-Talet. Aldrig varit där men det är en evighet sedan nu

BPS

Citat från: MOA skrivet  7 juni 2025 kl. 21:34:50Mycket har nog ändrats i Malmö sedan 90-Talet. Aldrig varit där men det är en evighet sedan nu
Jodå, pratar man om Hyllie så fanns det området inte ens förutom ett ensamt vattentorn på en åker.

Hyllie 1996.jpg2017.jpg