Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Danne Fantom

Startat av juku, 1 oktober 2012 kl. 00:48:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Elios skrivet  8 juni 2025 kl. 17:33:07Jag har alltid varit helt dunder säker på att det är Lucas Krüger som spelade Danne Fantom.
han brukar dubbar hos eurotroll och mediadubb international/sdi media.

Göran

Är det inte KM som har gjort dubbningen

Oskar

Citat från: Göran skrivet  8 juni 2025 kl. 17:36:55Är det inte KM som har gjort dubbningen
km dubbar inte Nickelodeons program 2004 då borde mediadubb international/sdi media eller eurotroll eller pangstudio eller sun Studio Stockholm som som dubbar Nickelodeon dubbning på den tiden. till exempel Jimmy neutron är inspirerad hos eurotroll det gäller även dora utforskare och bob och andra produkter.

Göran

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 17:04:33Oscar Harryson är det i alla fall inte rösten låter för ung. Lena Ericsson medverkar inte heller som San hon låter mer som Cecilia Wrangel och inte heller Kim spelar karaktären som han står angiven som. Jag tror tyvärr att listan är baserad på ganska tveksam röstidentifiering och bör egentligen tas ned.
Kanske är det som med The Fariy Oddparents att det finns två parallella dubbningar?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 17:04:33Oscar Harryson är det i alla fall inte rösten låter för ung. Lena Ericsson medverkar inte heller som San hon låter mer som Cecilia Wrangel och inte heller Kim spelar karaktären som han står angiven som. Jag tror tyvärr att listan är baserad på ganska tveksam röstidentifiering och bör egentligen tas ned.
Men var kommer i så fall uppgifterna om regissör, översättare och tekniker ifrån? Det bör ju rimligtvis komma någonstans ifrån, och det är ju svårt att gissa sig till...

Har du inspelade avsnitt, så att vi kan lyssna själva, eller baserar du dina slutsatser på minnet?

Jag får nog ta och fråga kontakten varifrån uppgifterna egentligen kommer. :)

Citat från: Göran skrivet  8 juni 2025 kl. 17:36:55Är det inte KM som har gjort dubbningen
Utan att veta med 100% säkerhet, så tror jag att KM Studio kom in i bilden först senare när det gäller Nickelodeon, så att Mediadubb International eller Sun Studio är troligast runt 2004.

Citat från: Göran skrivet  8 juni 2025 kl. 17:54:46Kanske är det som med The Fariy Oddparents att det finns två parallella dubbningar?
Inte helt omöjligt.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2025 kl. 17:55:50Men var kommer i så fall uppgifterna om regissör, översättare och tekniker ifrån? Det bör ju rimligtvis komma någonstans ifrån, och det är ju svårt att gissa sig till...
Från den här Wikisidan kanske det verkar stämma ganska bra när det kommer till studiocreditsen. 

https://dubdb.fandom.com/wiki/Danne_Fantom

Oskar

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 17:58:17Från den här Wikisidan kanske det verkar stämma ganska bra när det kommer till studiocreditsen.

https://dubdb.fandom.com/wiki/Danne_Fantom
det kan vara eurotroll dubbar serien endast säsong 1 och 2 3 säsong lejla eurotroll bort till sun Studio Stockholm. Hasse Jonsson står på credit listan bodde eurotroll dubbar serien också. det är inte första gången att eurotroll och sun Studio samarbetar.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2025 kl. 17:55:50Har du inspelade avsnitt, så att vi kan lyssna själva, eller baserar du dina slutsatser på minnet?
Jag har inga inspelade avsnitt men har fått tre korta röstprov från en medlem här på forumet och fast att de är korta går det att höra att det inte är samma personer som crediteras på listan du fått. Röstproven ska tydligen komma från säsong 1.

Will Siv

Citat från: Erika skrivet  1 oktober 2012 kl. 18:27:17Jag har inte sett tv-serien på flera år, men jag har för mig att Niklas Lindh gjorde rösten till Thomas (eller Tomas) och Suzanna Dilber gjorde rösten till Sanna. Utöver det medverkade väl även Claes Ljungmark, Adam Fietz och Fredrik Hiller.

Jag minns även att jag retade mig på de översatta egennamnen...
Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 18:14:44Jag har inga inspelade avsnitt men har fått tre korta röstprov från en medlem här på forumet och fast att de är korta går det att höra att det inte är samma personer som crediteras på listan du fått. Röstproven ska tydligen komma från säsong 1.

Sam låter som Suzanna.

Kan förväxlingen bero på att både Lena och Suzanna spelat Lola Kanin.......
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet  8 juni 2025 kl. 18:30:03Sam låter som Suzanna.

Kan förväxlingen bero på att både Lena och Suzanna spelat Lola Kanin.......
Jaha, det är Suzanna det hör man ju nu när man tänker på det.

Elios

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 18:33:10Jaha, det är Suzanna det hör man ju nu när man tänker på det.
Vilken Suzanna?

Elios

Men Danne Fantom låter som Lucas Krüger så det är helt klart han. 8)

gstone

kan det inte vara så att rollistan stämmer dessa personer bara förställt röster väldigt mycket ? ::) ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Varför skulle  Daniel Hofverberg ljuga om rösterna ?? :-\ :'( :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 19:44:12Varför skulle  Daniel Hofverberg ljuga om rösterna ?? :-\ :'( :'( :'(
Han har inte ljugit, men den anonyma personen som bidragit med listan har kanske dålig koll på röstskådespelare. Jag menar hur kan man mista en tonåring för Oscar Harrysson...