Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Detta kanske inte kommer hända för närvarande, men hoppas kan man alltid göra;

- att man släpper helt nya Europeiska fysiska utgåvor av samtliga Disney Animated Canon storfilmer och gör helt nya nummerordningar så att alltsammans blir korrekt och stämmer (precis som med denna: https://disneyanimation.com/films/ ), likaså att man ser till att samtliga Pixar Animation Studios storfilmer har nummer på sina fysiska utgåvor

- att man släpper helt nya Svenska fysiska utgåvor av både Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Taran och Den Magiska Kitteln och Oliver och Gänget där man inkluderar samtliga svenska dubbningar (de två sistnämnda kan vara svåra eftersom den ena dubbades om för att den var kraftigt nedklippt på bio och den andra dubbades om av principskäl, men det kan aldrig skada att hoppas)

- att man släpper helt nya Norska fysiska utgåvor av både Snehvit og De Syv Dvergene och Aristokattene där man inkluderar samtliga norska dubbningar

- att man släpper helt nya fysiska Svenska utgåvor av Änglahund, Rock-A-Doodle, Tummelisa, Trollet i Parken, Pintvinen och Lyckostenen, Ferngully, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, m.fl. där man inkluderar de svenska dubbningarna

(kommer kanske på mer senare)

Monsieur Hulot

Hoppas att filmen Fantastiska Wilbur (1973) också släpps på DVD! Då digitalt remastrad förstås ;)

Monsieur Hulot

Hoppas verkligen att hela originaldubbningen av Disneys Askungen från 1950 en dag kommer återhittas. Jag vill inte uppträda pessimistiskt nu, men om man verkligen kommer hitta ljudbandet tror jag många kommer bli både glada och besvikna, eftersom många är vana vid Alice Babs version.

I dagsläget verkar det tyvärr som att inga kompletta kopior finns, men så länge det finns liv finns det hopp! ;)

BPS

Imorgon alltså måndag är första dagen på mitt nya jobb. Jag har inte jobbat med det här på länge, så jag hoppas verkligen att det går bra även om jag säkert är lite ringrostig.

gstone

Hoppas den nya Narnia filmen som kommer ut nästas år dubbas till svenska !

Adam Larsson

Citat från: BPS skrivet 17 augusti 2025 kl. 00:49:49Imorgon alltså måndag är första dagen på mitt nya jobb. Jag har inte jobbat med det här på länge, så jag hoppas verkligen att det går bra även om jag säkert är lite ringrostig.
Så du bytte yrke men nu vill du tillbaka till gamla?

BPS

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 augusti 2025 kl. 18:32:48Så du bytte yrke men nu vill du tillbaka till gamla?
Jag slutade jobba med under Corona men nu har jag fått anställning som fritidspedagog igen.

Skokaka

Jag hoppas att alla getingar dör ut. Jorden skulle då bli mer som Himlen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 september 2025 kl. 20:03:22Jag hoppas att alla getingar dör ut. Jorden skulle då bli mer som Himlen.
LoL, Skokaka är så kreativ med dessa ord, allting är så sant

gstone

Hoppas LEGO FROST - NORRSKEN kommer ruilbakas till Disney plus i sverige när den nya lego frost kortfilmen kommer ut i oktober

Haap

Hoppas all äldre tecknad som finns ute i USA läggs även ut i Sverige :)

MOA

Citat från: Haap skrivet 23 september 2025 kl. 08:17:52Hoppas all äldre tecknad som finns ute i USA läggs även ut i Sverige :)
Alltså på streaming eller DVD? Hoppas jag också på men man kan alltid bränna egna DVD:er

gstone

Jag hoppas att nätt den nya Prep and Landing specialen kommer i höst att Disney tar tillfället att dubba all dom gamla prep and landing specials till svenska.