Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Wicked: For Good (2025)

Startat av gstone, 5 juni 2025 kl. 09:04:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Här är första trailern för den andra delen av Wicked

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Adam Gardelin har för övrigt postat en länk till trailern på sociala medier, så det borde man väl kunna tolka som att han sannolikt kommer att översätta även den filmen. :)

Det är förstås inget definitivt belägg, men åtminstone ett indicium på att även den filmen kommer att dubbas till svenska (och i så fall troligen även norska, danska och finska)...

Simon Axelsson

Den officiella svenska postern för Wicked: For Good har släppts. Den kommer att dubbas till svenska även den. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 juni 2025 kl. 13:43:43Den officiella svenska postern för Wicked: For Good har släppts. Den kommer att dubbas till svenska även den.
UNDERBART ;D

gstone

jag väntade mig faktiskt att  Carla Abrahamsen skulle spela Glinda innan dom avslöjade  dom verkligen svenska rösterna

Men Dominique Pålsson Wiklund är nog än äänu bättre sångerska

så allt slutade bra

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 juni 2025 kl. 13:43:43Den officiella svenska postern för Wicked: For Good har släppts. Den kommer att dubbas till svenska även den.
Sak vi kankse sarta en ny tråd om  Wicked: For Good ?
Vad tycker du Erika ? 
Du brukar ju ha hand om det

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 20:37:00Sak vi kankse sarta en ny tråd om  Wicked: For Good ?
Vad tycker du Erika ?
Du brukar ju ha hand om det
Du borde väl ha kommit ihåg att det redan fanns en sådan tråd, med tanke på att det var du som startade den...?

Jag har i alla fall flyttat över inläggen som handlar om uppföljaren till den här tråden.

Det var ju ingen större överraskning, och jag hade hela tiden väntat mig att Wicked: For Good skulle dubbas till samma språk i världen som den första filmen - men självklart är det trevligt och skönt att få det bekräftat. :)

Jag tror att vi kan vara ganska säkra på att Adam Gardelin kommer att översätta även fortsättningen, och med stor sannolikhet lär Nicklas Berglund regissera den också - allt annat skulle förvåna mig.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2025 kl. 23:42:12Du borde väl ha kommit ihåg att det redan fanns en sådan tråd, med tanke på att det var du som startade den...?

Är du arg för jag var så krokade att jag glömde det ? :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 23:56:12Är du arg för jag var så krokade att jag glömde det ? :-\
Inte alls - jag blir bara förvånad att du inte kommer ihåg det, med tanke på att det bara var ganska precis en vecka sedan du skapade tråden. Lite mer än en vecka borde väl minnet sträcka sig...?

gstone

om det står på affischen måste det nog helt klart stämma

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2025 kl. 22:31:30Dubbing Database verkar inte fätt memot att filmen ska dubbas till svenska ::) ;D

https://dubdb.fandom.com/wiki/Wicked:_For_Good#cite_note-23
Så vidt jag kan se finns den ju med både under Dubs och Subtitled versions.

gstone

Jag fota affisch igår 

gstone

än så länge står det inget om en svensk dubbning på https://solinfilm.se/rattvik

men affischen bör nog stämma så den kommer troligen dubbas

gstone