Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Musses Klubbhus+

Startat av gstone, 26 juni 2025 kl. 18:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Dem 22 juli kommer Musees Klubbhus+ till Disney Plus i Sverige

Ni kam redan nu se en svensk dubbade trailer på Disney Plus

Låter som samma svenska röster som vanligt till muse gänget

Även Jätten Wille och Ludwig Vom Anka förekommer
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 26 juni 2025 kl. 18:19:46Dem 22 juli kommer Musees Klubbhus+ till Disney Plus i Sverige

Ni kam redan nu se en svensk dubbade trailer på Disney Plus

Låter som samma svenska röster som vanligt till muse gänget

Även Jätten Wille och Ludwig Vom Anka förekommer
Behöver inte mer Musses Kukhus, kan dom inte skapa något mer originellt?

BPS

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2025 kl. 19:01:47Behöver inte mer Musses Kukhus, kan dom inte skapa något mer originellt?
De beskriver det här som Musses Klubbhus men mer äventyrligt så vi får se vad det blir i slutändan Tingest verkar dock vara utbytt.

gstone

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2025 kl. 19:01:47Behöver inte mer Musses Kukhus, kan dom inte skapa något mer originellt?
fråga Disney ;D

Elios

Det var väl valda starka ord.

gstone

Citat från: Elios skrivet 26 juni 2025 kl. 20:45:33Det var väl valda starka ord.
MOA är ett fan of stackar ord 

Hon utrycker sig ofta väldigt extremt 

Daniel Hofverberg

Kan du vara snäll och undvika sådana ordval, på ett forum där det faktiskt även förekommer barn? Jag säger inget om du använder det som skällsord/svordom vid enstaka väl valda tillfällen om något extremt har hänt, men inte rent generellt på det här sättet. Då kan du istället motivera varför du inte tycker om Musses klubbhus. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2025 kl. 22:54:20Kan du vara snäll och undvika sådana ordval, på ett forum där det faktiskt även förekommer barn? Jag säger inget om du använder det som skällsord/svordom vid enstaka väl valda tillfällen om något extremt har hänt, men inte rent generellt på det här sättet. Då kan du istället motivera varför du inte tycker om Musses klubbhus. :)
Hon kanske råkade skriva fel.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 27 juni 2025 kl. 10:44:34Hon kanske råkade skriva fel.
Det tror jag inte för hon har avsiktligt skrivit det flera gånger för att hon inte gillar serien.

Om jag bara får gissa, så tror jag att hon inte gillar serien för att serien är mer ägnat till småbarn om man jämför med övriga projekt med Musse och gänget.

(Marie Kühler-Flack lämnade rollen som Kajsa Anka efter första säsongen, anledningen var kombination av för låg lön och att hon inte tyckte att serien som hon då dubbade var något att hänga i julgranen)

Men jag håller faktiskt med @Daniel Hofverberg  om att man bör undvika sådana ordval och liknande oavsett vad man som individ tycker om produktionen, jag skulle inte ens säga sådana ordval om Disneys nyfilmatisering av Pinocchio (som släpptes 2022) trots att den verkligen inte alls är vidare lyckad.

Fast alla har givetvis rätt till sina åsikter.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18Om jag bara får gissa, så tror jag att hon inte gillar serien för att serien är mer ägnat till småbarn om man jämför med övriga projekt med Musse och gänget.
Jag är heller inte jätteförtjust i Musses klubbhus, men jag tillhör ju heller inte alls målgruppen, så jag ser ingen anledning att tycka till om den - för målgruppen fyller serien säkert sin funktion. :)

Jag gissar att @MOA heller inte tillhör målgruppen för serien, då den nog främst är riktad till småbarn som inte är läs- och skrivkunniga.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18Men jag håller faktiskt med @Daniel Hofverberg  om att man bör undvika sådana ordval och liknande oavsett vad man som individ tycker om produktionen, jag skulle inte ens säga sådana ordval om Disneys nyfilmatisering av Pinocchio (som släpptes 2022) trots att den verkligen inte alls är vidare lyckad.

Precis, alla har rätt till sina åsikter, men man kan uttrycka dem på ett annat sätt. Att använda sådana ord tycker jag kan vara berättigat om det är en enstaka extrem situation, så att man använder det som svordom i stridens hetta - exempelvis om man precis upptäckt att en film man längtat efter att se inte längre går att få tag i, eller att en film man älskar just har dubbats om (eller något liknande).

Men det här är ju som sagt inte första gången som @MOA kallat serien vid det namnet...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18Det tror jag inte för hon har avsiktligt skrivit det flera gånger för att hon inte gillar serien.

Om jag bara får gissa, så tror jag att hon inte gillar serien för att serien är mer ägnat till småbarn om man jämför med övriga projekt med Musse och gänget.

(Marie Kühler-Flack lämnade rollen som Kajsa Anka efter första säsongen, anledningen var kombination av för låg lön och att hon inte tyckte att serien som hon då dubbade var något att hänga i julgranen)

Men jag håller faktiskt med @Daniel Hofverberg  om att man bör undvika sådana ordval och liknande oavsett vad man som individ tycker om produktionen, jag skulle inte ens säga sådana ordval om Disneys nyfilmatisering av Pinocchio (som släpptes 2022) trots att den verkligen inte alls är vidare lyckad.

Jag saknar  Marie Kühler-Flack som Kajsa

även Anna Norberg slutade vara Klarabella :(

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18Det tror jag inte för hon har avsiktligt skrivit det flera gånger för att hon inte gillar serien.

man töntar lätt efter några avsiontt eftersom alla är ganska samma

i det avseende är Musse och racergänget(som hette | Musse Pigg makalösa äventyr i säsång tre) Musses och Musse piggs lustiga hus mer lyckade då dom har mer varierade handlingar :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18(Marie Kühler-Flack lämnade rollen som Kajsa Anka efter första säsongen, anledningen var kombination av för låg lön och att hon inte tyckte att serien som hon då dubbade var något att hänga i julgranen)

frågade  du henne själv?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2025 kl. 11:05:18(Marie Kühler-Flack lämnade rollen som Kajsa Anka efter första säsongen, anledningen var kombination av för låg lön och att hon inte tyckte att serien som hon då dubbade var något att hänga i julgranen)

fast hon kunde gått kommit tillbaka för dom Musse projekt som inte var menade för förskolebarn

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2025 kl. 11:40:15frågade  du henne själv?
Nej, det var faktiskt @TonyTonka  som gjorde det för många år sedan.