Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vilken är den kändaste du har träffat?

Startat av Marcusen, 15 juni 2023 kl. 18:44:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Vilken är den kändaste personen du har träffat?

RC

Citat från: Marcusen skrivet 15 juni 2023 kl. 18:44:33Vilken är den kändaste personen du har träffat?
Papegojan Douglas eller Rosa Linda som han spelade i Pippi Långstrump filmen. Han bodde ett bra tag på en djurpark i Folkets park här i Malmö träffade honom som barn.

Simon Axelsson

Det är väl Claes Malmberg för min del. Träffade honom på Göteborg Central av en slump i vintras. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

MOA

Ika I Rutan hade konsert en gång i min stad,såg de när jag gick 4:an

Grimner

Kanske inte den "kändaste" av alla jag träffat, men den offentliga person som gjort störst intryck på mig var utan tvivel Ebbe Schön. Hans böcker inspirerade mig i unga år att själv fördjupa mig i folktro och mytologi, och som studerande gick jag på varenda föreläsning han höll, där vi också fick några chanser att talas vid mellan framträdandena. Jag tog dessutom kontakt med honom inför mitt gymnasiearbete (en komparativmytologisk avhandling om förhållandet mellan nordisk och hinduisk myt), och han var mer än hjälpsam. Kan utan överdrift kalla honom min mentor, och en förebild som jag är ytterst tacksam att jag fick lära känna innan han gick bort. Den inverkan han hade på mig kommer att finnas kvar till mitt sista andetag.

En gång då jag var i Göteborg för kanske tio-tolv år sedan fick jag också, till min stora ära, träffa Sven Wollter, som redan då var en av mina favoritskådespelare - och en väldigt trevlig, varm och skojfrisk person, kunde jag därefter tillägga.

Träffade också Bodil Granberg då hon uppträdde med sin minicirkus i byn där jag växte upp, men då var jag bara några få år gammal och har inga starka minnen av händelsen.

Bland de nu levande har jag också träffat Johan Rheborg, som för övrigt är en ingift släkting (hans hustru Kristina är min fars kusin), samt som hastigast Johan Glans, Magnus Betnér, Björn Andrésen (en vän till min mor), Jan Guillou och Tobbe Trollkarl (var på ett av hans framträdanden och lyckades därefter krocka med honom då vi lämnade teaterhuset samtidigt). Vet inte vem av dem som anses vara "kändast"?

Då jag var politiskt aktiv träffade jag (förutom Sven Wollter) många storpampar, där de "kändaste" lär ha varit Amanda Lind (f.d. kulturminister) & Jonas Sjöstedt (f.d. partiledare för V).

Om korta möten på konvent och liknande räknas har jag också träffat medlemmarna av YouTube-kanalen MonteFjanton - Sebastian W. Thörn, Felix Nordh & Johan Nilsson - på NärCon (samt några utländska cosplayare och artister, som jag dessvärre inte memorerat namnen på), medlemmarna av Sabaton - minns Joakim Brodén, Pär Sundström, Oskar Montelius & Daniel Mÿhr - på en metal-festival, samt författarna Anders Fager, Johan Egerkrans, Peter Bergting, Sara Bergmark Elfgren och Simon Stålenhag m.fl. på diverse rollspels- och fantasykonvent.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

MOA

Jag träffade int men jag hörde Louise Raeders röst på en tunnelbana i Stockholm

Elios

Är det vem som helst eller menas det inom dubbning!?
Har verkligen ingen aning om vem det kan vara så nu på rak arm då jag faktiskt träffat många kända personer och tagit en bild med dom. 
Har lagt ut på min Instagram. 
Så vem den kändaste så är vet jag inte men förmodligen Billy Boyd från Sci-Fi Mässan som jag träffade för tre gånger för 6 år sedan då han var både i Helsingborg, Malmö och Göteborg.
Sen har det varit många Hollywood stjärnor där med så som Michael Madsen, John Rhys Davies, Samantha Fox etc. 
Men om man räknar utomlands så säger jag Billy Boyd. 
Här i Sverige bara får bli Charlotte Perrelli. 
Medan inom dubbning Eric Donell eller Vivian Cardinal.  ::) ::)

Steffan Rudvall

Idag ändrades det, numera är det H.M. Konung Carl XVI Gustaf och H.M. Drottning Silvia.

Jack P.W.

Vet inte riktigt om de är alla "kändaste", men några jag har träffat är:

John Houdi (är fästman med min mamma, tro det eller ej).
Bob Arno (konverserade med honom i ett videosamtal några år sedan, eftersom John känner ju honom).
Lasse Åberg (träffades på Åbergs museum)
Julien Dauphin (träffades cirka 2019, ännu en bekant till John).
Lotta Edholm (träffade henne på klassresan till Riksdagen).
Trolle Rhodin III (träffade honom på cirkus).
Johan Althoff (hans fru är en avlägsen släkting till min mormor om jag minns rätt).

Några andra indirekta exempel:

Farzad Farzaneh (såg en show han uppträdde många år sedan, däremot tror jag inte att jag pratade med honom)
Markus Granseth (lite osäker på den här delen, men jag kan ha sett honom någonstans utanför TV många år sedan)
Rikard Wolff (hans dotter gick på samma dagis som jag, fast jag var så liten att jag inte visste vem han var då).
Sen så hade jag också lekt med en annan musikers barn när jag var liten (fast jag minns inte vem musikern var direkt, jag får väl fråga mamma senare).

EDIT: Det var Håkan Hellström som var den andra musikern.

MOA

Citat från: Jack P.W. skrivet 12 februari 2025 kl. 12:59:49Vet inte riktigt om de är alla "kändaste", men några jag har träffat är:

Bob Arno (konverserade med honom i ett videosamtal några år sedan, eftersom John känner ju honom).
Johan Althoff (hans fru är en avlägsen släkting till min mormor om jag minns rätt).

Farzad Farzaneh (såg en show han uppträdde många år sedan, däremot tror jag inte att jag pratade med honom)
Markus Granseth (lite osäker på den här delen, men jag kan ha sett honom någonstans utanför TV många år sedan)
Rikard Wolff (hans dotter gick på samma dagis som jag, fast jag var så liten att jag inte visste vem han var då).
Sen så hade jag också lekt med en annan musikers barn när jag var liten (fast jag minns inte vem musikern var direkt, jag får väl fråga mamma senare).
Kändissläkten, wow va grymt!

BPS

Jack P.W.

Citat från: Jack P.W. skrivet 12 februari 2025 kl. 12:59:49Vet inte riktigt om de är alla "kändaste", men några jag har träffat är:

Uppdatering: Håkan Hellström var den andra musikern.

Will Siv

Kanske inte "träffat", men jag såg Mark Levengood i Mariehamn (när han höll ett tal under Pride för 3 år sen).

- what.

Jack P.W.

Idag träffade vi Johan Ståhl på hans magishow (eftersom han är illusionist, så känner John Houdi honom).

Jack P.W.

Idag var jag och familjen på cirkus igen (samma som förra året), det var en hel del kändisar som var med också.

Bland annat:

Edward Blom (som var den första vi hälsade)
Dragomir Mrsic (honom tog jag foto med)
Daniel Espinosa
Dogge Doggelito
Ebba Busch
Rafael Edholm
Mahmut Suvakci
Sean Banan
Zinat Pirzadeh
Martin Melin
Carina Lidbom
Tobias Persson
Stephan Wilson