Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Elio

Startat av gstone, 8 november 2022 kl. 23:28:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juni 2025 kl. 00:36:52Jag kan tillägga att bakom den svenska textningen för hörselskadade står Martina Nordkvist för Svensk Medietext.

Det hade varit intressant att veta om den textade originalversionen på bio har samma textning eller om den är nyöversatt från engelskan, men skulle gissa på det sistnämnda...
Jag tycker att Elio är bra, men fullt så långt skulle jag inte gå. Visst var den lite berörande, men jag var inte i närheten av att börja gråta.

Vad vi blir riktigt berörda av bror ju också mycket på hur vi är som person och vilken tidtagare livs upplevelse informera personen vi är idag 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Såg filmen idag och tycker att den var bra och hade även en bra svensk dubbning.

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2025 kl. 17:03:42Här är credits till Elio
Är Ester Lejdemyr Johan(WALL-E)'s dotter  :o
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  7 juli 2025 kl. 20:55:08Är Ester Lejdemyr Johan(WALL-E)'s dotter  :o
Troligen, första dubbningen eller?

gstone

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2025 kl. 21:01:44Troligen, första dubbningen eller?
känns som jag sett henne i credits till någon Disney JR förskole serie ??? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2025 kl. 21:01:44Troligen, första dubbningen eller?
Långt ifrån. Om jag söker på hennes namn på Svenska röster och credits får jag fram 27 olika dubbningar, från 2012 och fram tills idag; och då är det förmodligen många jag saknar också. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Ester+Lejdemyr&typ=fritext&avdelning=alla

Citat från: Will Siv skrivet  7 juli 2025 kl. 20:55:08Är Ester Lejdemyr Johan(WALL-E)'s dotter  :o
Ja, det stämmer. Ester är född 2007, och började vara med i dubbningar i väldigt tidig ålder.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2025 kl. 23:30:10Långt ifrån. Om jag söker på hennes namn på Svenska röster och credits får jag fram 27 olika dubbningar, från 2012 och fram tills idag; och då är det förmodligen många jag saknar också. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Ester+Lejdemyr&typ=fritext&avdelning=alla
Ja, det stämmer. Ester är född 2007, och började vara med i dubbningar i väldigt tidig ålder.
Måste vara en av våra yngsta VA om hon började dubba när hon var 5 år, yngre än mig

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2025 kl. 23:30:10Ja, det stämmer. Ester är född 2007, och började vara med i dubbningar i väldigt tidig ålder.
Woah.......

Då var hon bara ett år (eller mindre) när hennes pappa var huvudrollen i den bästa filmen ever 
- what.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2025 kl. 17:03:42Här är credits till Elio
Fan vad häftigt att Henke Nyblom har fått dubba, hoppas bara Carl Stanley och Marcus Berggren (och gärna även Filip Hjelmér) får göra det en dag. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games