Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bambubjörnarna dubningar ?

Startat av gstone, Igår kl. 19:42:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Finnas det mer än en svensk dubbning av Bambubjörnarna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Göran

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:42:11Finnas det mer än en svensk dubbning av Bambubjörnarna ?
Varje avsnitt har bara en dubbning men det finns två dubbningsomgångar en på 90-talet och en på 2000-talet för Disney Channel

BPS

Citat från: Göran skrivet Igår kl. 23:46:50Varje avsnitt har bara en dubbning men det finns två dubbningsomgångar en på 90-talet och en på 2000-talet för Disney Channel
Du skriver om Bumbibjörnarna han menar Bambubjörnarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:42:11Finnas det mer än en svensk dubbning av Bambubjörnarna ?
Nej, såvitt jag vet finns bara en svensk dubbning av Bambubjörnarna, som Mediadubb International gjorde; med största sannolikhet på uppdrag av TV1000. Kanal 5 sände serien med samma dubbning som TV1000, och även de fem VHS-utgåvorna som Egmont Film släppte hade samma dubbning.

Om inte serien förekommit i något annat sammanhang som gått mig förbi kan vi alltså dra slutsatsen att det bara finns en dubbning.

Irriterande nog hade ju serien en äkta svensk bildversion (såvitt jag kommer ihåg på både TV1000, Kanal 5 och VHS), med samtliga för- och eftertexter på svenska - men likväl angavs bara dubbningsstudio, men varken svenska röster, regissör eller översättare. :(

gstone

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 23:47:32Du skriver om Bumbibjörnarna han menar Bambubjörnarna.
Prices

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 23:49:28Nej, såvitt jag vet finns bara en svensk dubbning av Bambubjörnarna, som Mediadubb International gjorde; med största sannolikhet på uppdrag av TV1000. Kanal 5 sände serien med samma dubbning som TV1000, och även de fem VHS-utgåvorna som Egmont Film släppte hade samma dubbning.
Köpte VHS idag 

därför frågade för att vara säker att jag fått rätt 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 00:01:38Köpte VHS idag

därför frågade för att vara säker att jag fått rätt
Jag har inte VHS-utgåvorna tillgängliga här och nu, men jag är 99% säker på att de innehöll samma dubbning som på TV.

Vilken VHS-volym har du köpt? Jag har nämligen fyra av de fem volymerna, men saknar en av dem. Om inte mitt minne sviker mig är det volym 3 som jag saknar, som jag trots flera års letande inte lyckats få tag i. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:04:50Jag har inte VHS-utgåvorna tillgängliga här och nu, men jag är 99% säker på att de innehöll samma dubbning som på TV.

Vilken VHS-volym har du köpt? Jag har nämligen fyra av de fem volymerna, men saknar en av dem. Om inte mitt minne sviker mig är det volym 3 som jag saknar, som jag trots flera års letande inte lyckats få tag i. :(
Kan jag inte bara fota alla VHS jag köpt idag ?

då samtliga var dubb relaterad  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 00:09:16Kan jag inte bara fota alla VHS jag köpt idag ?

då samtliga var dubb relaterad  ;)
Självklart kan du det, men jag var mest nyfiken vilken eller vilka av de fem volymerna du köpt...?