Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bo Bergstrand

Startat av gstone, 20 mars 2016 kl. 17:25:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Nu vet vi hela historien tack vare Per 

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Göran

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2025 kl. 14:49:10Nu vet vi hela historien tack vare Per

Lite absurt att han spelade Tintin med pojkscoutsideal när han själv var raka motsatsen

DingoPictures2005

Citat från: Göran skrivet 18 juli 2025 kl. 15:09:33Lite absurt att han spelade Tintin med pojkscoutsideal när han själv var raka motsatsen
Skådespel är skådespel

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2025 kl. 14:49:10Nu vet vi hela historien tack vare Per

Var och när nämns Bo Bergstrand i denna jättelånga video? Har varken tid eller intresse att se 90 minuter för att hitta åt dom relevanta partierna. :(

TonyTonka

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 05:05:15Var och när nämns Bo Bergstrand i denna jättelånga video? Har varken tid eller intresse att se 90 minuter för att hitta åt dom relevanta partierna. :(
Nu var det någon vecka sedan eller två sedan jag såg denna intervjun, men jag tror inte att han nämns vid namn i intervjun. Som jag minns det pratar han bara om någon skådespelare som låg och söp när han inte var i studion och att han ibland inte dök upp för att han var just berusad, men att han var en skicklig dubbare när han var nykter och sansad. Men inte att han nämner något namn. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

BPS

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 05:05:15Var och när nämns Bo Bergstrand i denna jättelånga video? Har varken tid eller intresse att se 90 minuter för att hitta åt dom relevanta partierna. :(
Han nämner honom vid 14:56 han kallar honom Bosse men det måste vara han.

Anders

Citat från: TonyTonka skrivet Igår kl. 05:34:49Nu var det någon vecka sedan eller två sedan jag såg denna intervjun, men jag tror inte att han nämns vid namn i intervjun. Som jag minns det pratar han bara om någon skådespelare som låg och söp när han inte var i studion och att han ibland inte dök upp för att han var just berusad, men att han var en skicklig dubbare när han var nykter och sansad. Men inte att han nämner något namn. ^^
Per sa i alla fall "Jag kan i alla fall nämna att han hette Bosse" lite förbigående när han pratade om en dubbare som hade missbruksproblem, vid något tillfälle hade skelettcancer och som är bortgången sedan länge. Då är det sannolikt att det var Bergstrand han pratade om.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Citat från: Göran skrivet 18 juli 2025 kl. 15:09:33Lite absurt att han spelade Tintin med pojkscoutsideal när han själv var raka motsatsen
Finns många exempel på skådespelare som röstar karaktärer som är deras raka motsats. Dan Castellaneta är till exempel både nykterist och vegetarian i verkligheten, men gör rösten till Barney Gumble i Simpsons som är alkoholist.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet Igår kl. 07:34:10Finns många exempel på skådespelare som röstar karaktärer som är deras raka motsats. Dan Castellaneta är till exempel både nykterist och vegetarian i verkligheten, men gör rösten till Barney Gumble i Simpsons som är alkoholist.
Antar att Homer äter kött

DingoPictures2005

Citat från: Anders skrivet Igår kl. 07:19:15Per sa i alla fall "Jag kan i alla fall nämna att han hette Bosse" lite förbigående när han pratade om en dubbare som hade missbruksproblem, vid något tillfälle hade skelettcancer och som är bortgången sedan länge. Då är det sannolikt att det var Bergstrand han pratade om.
Det är väldigt tragiskt att han dog så ung.

Hittade också en bild på Bosse ni kan se på @willdubguru sidan Bernard och Bianca i Australien.
Denna bilden tog jag från någon teaterpjäs Bosse medverkade i som jag hittade online.