Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fulaste ord du hört i en svensk dubbning!

Startat av Larre, 31 mars 2008 kl. 22:06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: BPS skrivet 24 juni 2025 kl. 13:52:54Hon säger sablar en gång men upprepar jäkla flera gånger tycker jag mig höra.
Ordet "jäkla" är nog inte så farligt till skillnad från "jävlar". Jag vill också påminna om att i några av Astrid Lindgrens filmer förekommer en och annan svordom.

Goliat

Captain Fall börjar med svordomar:

Satan i helvete
Vafan
Nu sänker vi det här rövhålet hårt

Edit: ja det var då bara början, blir värre o värre. 🤣

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:29:04Kom på ännu mer exempel i klipp.

Hagga: https://www.youtube.com/watch?v=5mCaL9m3ydE&pp=ygUecGxhbmt0b24gcm9hc3RzIGZhbWlseSBzd2VkaXNo

Jävla Kärring: https://www.youtube.com/watch?v=5Wxw8mxVCNY&pp=ygUTc3dlZXRpZSBiZWxsZSBzdsOkcg%3D%3D

Och även precis i början i introt till Super Mario Brödernas Super Show! så säger ju Mario: "Hej, bajsa loss!" Och okej, jag vet att det är egentligen ingen svordom, men det är i hela fall rätt äckligt att säga detta...
Okej, jag är osäker på om hagga egentligen räknas som en svordom, men det är ändå ett rätt grovt och chockande ord... Förmodligen så betyder det samma sak som kärring...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2025 kl. 22:41:32Okej, jag är osäker på om hagga egentligen räknas som en svordom, men det är ändå ett rätt grovt och chockande ord... Förmodligen så betyder det samma sak som kärring...
Ja den där gamla haggan är nog inte så använt idag

Anders

Puff sa även "Är ni helt dumma i huvudet eller?" i något avsnitt av Räddningspatrullen, vilket i alla fall känns väldigt rått för att vara en tecknad serie!

Sedan är inte detta från den svenska dubben, men på engelska kallade Svinpäls sina medhjälpare för "boobs" någon gång. Jag vet att ordet hade en helt annan innebörd förut, men ändå!  ;D

Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 14 september 2025 kl. 07:44:44Puff sa även "Är ni helt dumma i huvudet eller?" i något avsnitt av Räddningspatrullen, vilket i alla fall känns väldigt rått för att vara en tecknad serie!

Sedan är inte detta från den svenska dubben, men på engelska kallade Svinpäls sina medhjälpare för "boobs" någon gång. Jag vet att ordet hade en helt annan innebörd förut, men ändå!  ;D
Tror också att Robotnik kallade Scratch & Grounder för det också. Ingen aning om vad han säger på svenska

Anders

Citat från: MOA skrivet 14 september 2025 kl. 11:01:26Tror också att Robotnik kallade Scratch & Grounder för det också. Ingen aning om vad han säger på svenska
Nu när du nämner Robotnik så kallade han någon (antagligen Scratch eller Grounder) för "efterbliven" i något avsnitt av den svenska duben, vilket också är ganska grovt. Jag vet inte om det var just den repliken som översattes från "boobs".
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 14 september 2025 kl. 11:39:05Nu när du nämner Robotnik så kallade han någon (antagligen Scratch eller Grounder) för "efterbliven" i något avsnitt av den svenska duben, vilket också är ganska grovt. Jag vet inte om det var just den repliken som översattes från "boobs".
Är säker på att det inte var det avsnittet, länkar videon nu:

https://www.youtube.com/watch?v=2YgYU54G8S4

DingoPictures2005

De säger N-ordet i Wabuu.
N-ordet är enligt mig de fulaste ordet du kan säga.
So much so att ingen ens benämner det utan bara säger N-ordet.
https://youtu.be/HVYGWdtcgcM?si=SCBj4ERFYu2fyRu6

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 september 2025 kl. 14:44:12De säger N-ordet i Wabuu.
N-ordet är enligt mig de fulaste ordet du kan säga.
So much so att ingen ens benämner det utan bara säger N-ordet.
https://youtu.be/HVYGWdtcgcM?si=SCBj4ERFYu2fyRu6
Som att Pippis farsa inte får vara N kung längre. Inte dubbning & tror inte att ordet nämns i tecknade Pippi. Någon som säger att jag har rätt?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 14 september 2025 kl. 15:01:16Som att Pippis farsa inte får vara N kung längre. Inte dubbning & tror inte att ordet nämns i tecknade Pippi. Någon som säger att jag har rätt?
Jag har inte sett så mycket av den tecknade Pippi Långstrump (Astrid Lindgren själv lär inte ha tyckt om den varianten), men de har mycket klippt bort N-ordet i originalversionen (som Astrid blev mycket nöjd med).

Skokaka

Citat från: Anders skrivet 14 september 2025 kl. 11:39:05Nu när du nämner Robotnik så kallade han någon (antagligen Scratch eller Grounder) för "efterbliven" i något avsnitt av den svenska duben, vilket också är ganska grovt. Jag vet inte om det var just den repliken som översattes från "boobs".
Jag har tagit upp detta förut, och han sa det till Grounder, som förstås är den mer korkade utav de två robotarna. Grounder skulle ge luren till Robotnik som inte tog emot det först tills Grounder sa vem som är i luren, som Robotnik behövde prata med, och då blir Robotnik arg för att Grounder inte var tydlig om vem det var och sedan så säger han: "Nämen, varför sa du inte bara det, du din efterblivna plåtburk?"