Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 april 2025 kl. 23:17:50Så... Det var ingen video utav denna boss fighten förut, va? Men ja, jag minns denna. Jag tror dock att denna Metroiden försökte att attackera Samus förut, men här så räddar den Samus från Mothra Brain och ger Samus styrkan tillbaka, av någon anledning.

En till sak som jag minns var väl att i ett spel innan så var det typ några tre små rymdvarelser som ska antingen föreställa apor eller kaniner, och så var det en rymdfågel som har en unge, och dessa var med i spelet efteråt och fick vara inne i Samus skepp.
Metroiden attackerar Samus av misstag tidigare av arg reaktion. Några sekunder innan döden så attackerar den Mother Brain för att rädda sin bästa vän. Med Mother Brains hyperbeam blir Samus ostoppbar & förstör omkonstruerade hjärnan på några sekunder.
Dachoras & Etecoons är djuren som Samus befriar i slutet av Super Metroid & i slutet av Metroid Fusion så styr dom skeppet till henne efter striden mot Omega Metroid.
Detta är förresten det närmsta en antagonist kommer till att döda protagonisten i ett Nintendo spel...

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 april 2025 kl. 23:41:43Metroiden attackerar Samus av misstag tidigare av arg reaktion. Några sekunder innan döden så attackerar den Mother Brain för att rädda sin bästa vän. Med Mother Brains hyperbeam blir Samus ostoppbar & förstör omkonstruerade hjärnan på några sekunder.
Dachoras & Etecoons är djuren som Samus befriar i slutet av Super Metroid & i slutet av Metroid Fusion så styr dom skeppet till henne efter striden mot Omega Metroid.
Detta är förresten det närmsta en antagonist kommer till att döda protagonisten i ett Nintendo spel...
Så det är en utvecklad Mother Brain och den Metroiden är förmodligen Baby Metroiden som blev större, eller, ja, det vet jag nog inte än. Men okej, detta förklarar ju, förstås.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 april 2025 kl. 01:06:08Så det är en utvecklad Mother Brain och den Metroiden är förmodligen Baby Metroiden som blev större, eller, ja, det vet jag nog inte än. Men okej, detta förklarar ju, förstås.
Ja & bossarna i Super Metroid använder vrål från Godzilla Monster, eller ja stock ljudeffekter för att vara exakt

Skokaka

Tydligen så har Dick Eriksson provspelat för Nasse. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2025 kl. 21:08:49Tydligen så har Dick Eriksson provspelat för Nasse. ;D
Nämnde han det i Över En Kopp Kaffe? (minns att jag såg den för några veckor sedan men har inte memorerat allting därifrån)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2025 kl. 21:08:49Tydligen så har Dick Eriksson provspelat för Nasse. ;D
Med tanke på hur han låter som Rocko hade han nog blivit väldigt bra som Nasse. Måste vart när programmet dubbades av Media Dubb i början

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2025 kl. 21:09:44Nämnde han det i Över En Kopp Kaffe? (minns att jag såg den för några veckor sedan men har inte memorerat allting därifrån)
Just det.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 april 2025 kl. 21:34:05Med tanke på hur han låter som Rocko hade han nog blivit väldigt bra som Nasse. Måste vart när programmet dubbades av Media Dubb i början
Det är även ett sammanträffande med tanke på att jag kom på Dick som Nasse, då jag brukar koppla honom med nervösa karaktärer, som Rocko, som sagt.

Göran

För att åka buss från typ Karesuando till treriksröset måste man först åka till Finland för det finns ingen väg dit på den svenska sidan alls.

Skokaka

Då jag har spelat Spyro Reignited Trilogy så tror jag, i den tredje spelet, att när Moneybags påstår att han är en trollkarl och om man inte ger honom ädelstenar så säger han att man inte ska göra en trollkarl upprörd och säger att han kan förvandla Spyro till en blå igelkott. Detta är nog en uppenbar referens till Sonic, vilket är passande då han och Spyro är ungefär samma typ av karaktär.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 maj 2025 kl. 02:22:26Då jag har spelat Spyro Reignited Trilogy så tror jag, i den tredje spelet, att när Moneybags påstår att han är en trollkarl och om man inte ger honom ädelstenar så säger han att man inte ska göra en trollkarl upprörd och säger att han kan förvandla Spyro till en blå igelkott. Detta är nog en uppenbar referens till Sonic, vilket är passande då han och Spyro är ungefär samma typ av karaktär.
Snabba karaktärer med attityd? Aldrig spelat Spyro

MOA

Hon var så pirrig i magen att hon måste köpa klänning

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 maj 2025 kl. 11:03:09Snabba karaktärer med attityd? Aldrig spelat Spyro
Ja, båda kan va' lite kaxiga men ä' alltid redo att rädda dagen.

MOA

Teskedsgumman originaldubb intro är egentligen outro

gstone

Pernilla Wahlgren och Charlotte Perrelli's ex makar var bröder

både är dock skilda nu för båda män var svin
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"