Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbning i fara 😖

Startat av gstone, 5 maj 2025 kl. 17:06:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 10 september 2025 kl. 20:26:56Om ni ska diskutera sånt så är inte det här rätt tavla.
Precis, den här diskussionen kan vi fortsätta på Off-topic-tavlan - här håller vi oss till det som åtminstone indirekt berör ämnet. :)

Citat från: BPS skrivet 10 september 2025 kl. 19:50:17Nu blir Viaplay glada när den amerikanska konkurrensen försvinner är det ju bara dem och TV4 Play+ kvar.
De blir kanske glada, men de flesta andra blir det inte. Utbudet skulle ju bli enormt mycket sämre, då Viaplay och TV4 inte har de ekonomiska musklerna att kunna köpa in merparten av vad som nu finns. Så 80% av vad som nu går att få tag i skulle plötsligt bli helt otillgängligt, då det ofta är sådant som heller aldrig har släppts fysiskt på DVD eller Blu-Ray. Särskilt för TV-serier är det katastrof, då TV-serier i betydligt mindre utsträckning finns tillgängliga som digital hyr- och köpfilm än långfilmer. :(

Räddningen är ju att Donald Trump kommer med uttalanden om lagändringar oftare än de flesta byter kläder, men det betyder inte att ens en bråkdel av allt han lovar verkligen kommer att genomföras. Än så länge har vi ju inte ens sett något färdigt lagförslag om det här, så förhoppningsvis inser han att hans idé var idiotisk och inte genomförbar (även om han förmodligen inte kommer uttrycka det på det sättet)...

Han må vara korkad och populistisk, men inte ens han lär ju vilja bli känd som den som gjorde att både Netflix, Disney+ och HBO Max tvingades läggas ner...

Vem som helst förstår ju att tullar på filminspelningar i utlandet inte kommer göra att alla amerikanska filmbolag plötsligt flyttar all inspelning och produktion inom landets gränser - det blir alldeles för dyrt, om det ens går att hitta alla miljöer som behövs där - utan att det istället leder till betydligt färre filminspelningar. Det är kanske inte hela världen för biofilmer, där det ändå bara är större filmer som får plats på mindre orters biografer; och stora Marvel-filmer lockar säkert tillräckligt med folk ändå för att gå runt - men det är dödsstöten för streamingtjänster, som behöver ha ett hyfsat stort utbud för att locka abonnenter. Ingen vill ju abonnera på Netflix till samma priser om utbudet plötsligt minskar till bara en tredjedel av det nuvarande utbudet...

gstone

Blir jag avstängd nu ? :'(😖😫🥺🥺🥺🥺😢😢😤
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Rufus

Citat från: gstone skrivet 11 september 2025 kl. 01:53:39Blir jag avstängd nu ? :'(😖😫🥺🥺🥺🥺😢😢😤

Det vore lite väl hårt. Men någon moderator kan väl radera off-topic inläggen i tråden. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Rufus skrivet 11 september 2025 kl. 08:29:25Det vore lite väl hårt. Men någon moderator kan väl radera off-topic inläggen i tråden.
Det har du så rätt i, jag har raderat nu de inläggen som hamnade alltför långt från ämnet - något enstaka gränsfall lät jag vara kvar. :)

Citat från: gstone skrivet 11 september 2025 kl. 01:53:39Blir jag avstängd nu ? :'(😖😫🥺🥺🥺🥺😢😢😤
Nej, då det inte alls bara var du den här gången - men i fortsättningen var snäll och håll er båda till Off-topic-tavlan för rena politiska diskussioner som inte har någon koppling alls till filmindustrin. Vid gränsfall där det finns någon slags koppling till ämnet som diskuteras är det okej att skriva på den här tavlan. :)