Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pluto TV

Startat av Xfinger, 1 april 2022 kl. 19:56:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Haap

Är det bara för mig Pluto TV laddar konstant och det händer ingeting? 🤔

MOA

Citat från: BraKlassiker skrivet 12 september 2025 kl. 16:59:51Är det bara för mig Pluto TV laddar konstant och det händer ingeting? 🤔
Lendo reklam förekommer på Pluto TV & det är jag glad för :D

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 12 september 2025 kl. 23:31:55Lendo reklam förekommer på Pluto TV & det är jag glad för :D
Hasse reklamen om det är den du menar  :)

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 13 september 2025 kl. 00:15:10Hasse reklamen om det är den du menar  :)
Alltid den som är bästa reklamen på TV :D

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 13 september 2025 kl. 23:32:53Alltid den som är bästa reklamen på TV :D
Han är helt fantastisk. Jag tycker inte hans röst har riktigt förändrats utan jag tänker verkigen på hans dubbnings roller när jag hör han hela tiden  :)

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 14 september 2025 kl. 00:00:57Han är helt fantastisk. Jag tycker inte hans röst har riktigt förändrats utan jag tänker verkigen på hans dubbnings roller när jag hör han hela tiden  :)
Jag också, folk kan nog inte se Greta Gris på samma sätt tack vare mig

ph

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2025 kl. 01:09:08Nu när jag testat ser jag att det även fungerar att ladda hem från Pluto TV med N_m3u8DL-RE i Kommandotolken, tillsammans med parametern --live-real-time-merge. Öppna Nätverksfliken i webbläsaren när du spelar upp rätt kanal på Pluto TV, och hitta åt den gigantiska URL som heter något med playlist. Sökvägen ska heta något i stil med:
https://cfd-v4-service-channel-stitcher-use1-1.prd.pluto.tv/v2/stitch/hls/channel/xxxxxxxx/yyyyyy/playlist.m3u8?

följt av en passa parametrar, Widevine-krypteringsinformation och annat. Man måste skicka in hela URL:n inom citattecken för att det ska fungera.

Så något i stil med:

N_m3u8DL-RE --live-real-time-merge "https://xxxxx"

Sen kommer den antingen köra tills man avbryter den, eller så kan man skicka in parametern --live-record-limit för att spela in ett visst antal timmar, minuter och sekunder. :)

Kruxet är att URL:n bara är giltig så länge den används, och strax efter att man slutar spela in eller spela upp blir den ogiltig och man måste leta fram en ny URL i webbläsaren (har du däremot uppspelningen igång i webbläsaren samtidigt som du spelar in, så hålls adressen levande).

Med N_m3u8DL-RE blir videofilen i en .TS-container, men det bör gå att muxa om i efterhand till exempelvis .MP4 med gamla goda FFMPEG. Och precis som med TubeDigger får man förstås med allt i en lång fil, inklusive reklam och annat.

Åtminstone kanalen Pluto TV Tecknade klassiker verkar vara i 1280x720 pixels i 30 bilder per sekund - rätt fult konverterat från 25 bilder per sekund, med mycket spökartefakter i bilden. Särskilt vid snabba rörelser ser det inte vackert ut, så man vill nog helst synka om det man behöver till en bättre bildkälla. Ljudet är i AAC i 98 kbit/sek.

Men det hjälper förstås inte dilemmat att det inte verkar finnas någon tablå, då alla programpunkter i Pluto TVs "EPG" bara är döpta till "Tecknade klassiker" utan att specificera ens vilken serie som sänds... :(
Såhär blir det för mig: 'N_m3u8DL-RE' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Glömt hur man gör med detta :o

EDIT; Lär man ändra något i Environment Variables?

Anders M Olsson

Citat från: ph skrivet 28 september 2025 kl. 13:27:47Såhär blir det för mig: 'N_m3u8DL-RE' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Glömt hur man gör med detta :o

EDIT; Lär man ändra något i Environment Variables?
Antingen kan du placera programmet N_m3u8DL-RE.exe i samma mapp som där du ska använda det (t.ex. i din hemmakatalog) eller så kan du lägga till sökvägen till där programmet finns i miljövariabeln PATH. Jag frågade Google om hur man gör det och fick följande svar:

För att lägga till en sökväg i Windows, sök efter "miljövariabler", öppna "Redigera systemmiljövariabler", klicka på knappen "Miljövariabler...", välj variabeln "Path" under "Systemvariabler", klicka på "Redigera" och sedan "Ny" för att lägga till din nya sökväg, och avsluta med att klicka "OK" i alla fönster och starta om applikationer för att ändringen ska fungera.

Eller på engelska:
To add a path in Windows, search for and open "Environment Variables", click "Environment Variables..." in the new window, select the PATH variable, click "Edit", then "New", paste the path you want to add, and click "OK" on all open dialog boxes.

ph

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 september 2025 kl. 14:55:37Antingen kan du placera programmet N_m3u8DL-RE.exe i samma mapp som där du ska använda det (t.ex. i din hemmakatalog) eller så kan du lägga till sökvägen till där programmet finns i miljövariabeln PATH. Jag frågade Google om hur man gör det och fick följande svar:

För att lägga till en sökväg i Windows, sök efter "miljövariabler", öppna "Redigera systemmiljövariabler", klicka på knappen "Miljövariabler...", välj variabeln "Path" under "Systemvariabler", klicka på "Redigera" och sedan "Ny" för att lägga till din nya sökväg, och avsluta med att klicka "OK" i alla fönster och starta om applikationer för att ändringen ska fungera.

Eller på engelska:
To add a path in Windows, search for and open "Environment Variables", click "Environment Variables..." in the new window, select the PATH variable, click "Edit", then "New", paste the path you want to add, and click "OK" on all open dialog boxes.
Då var jag på rätt väg, ska kika på det nu ikväll :) Tack för ditt inlägg.