Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Stormvind (Ostwind)

Startat av BPS, 28 september 2025 kl. 13:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

https://www.svtplay.se/stormvind

Det här verkar alltså vara en film från 2013 som SVT nu sänder i serieversion vilket måste ses som en ovanlighet att man köper in en 12 år gammal serie och dubbar den...

Stormvind_SVT Play.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 28 september 2025 kl. 13:04:14Det här verkar alltså vara en film från 2013 som SVT nu sänder i serieversion vilket måste ses som en ovanlighet att man köper in en 12 år gammal serie och dubbar den...
Är det så det ligger till...? Jag såg serien häromveckan, och blev lite konfunderad då jag inte lyckats hitta några spår av någon TV-serie med Ostwind när jag googlat - bara fem långfilmer mellan 2013 och 2021.

Då är ju frågan om SVT själva har "styckat upp" filmen till en serie, eller om det är den tyska distributören som gjort det? Och varför...?

Mystiskt är också att det första avsnittets textning angav 2024 som copyrightår, men jag hittar inga spår av att "serien" faktiskt sändes på SVT 2024 - så när gjordes dubbningen egentligen...?

Riktigt bra serie/film hursomhelst, och en utmärkt dubbning. Jag har kontaktat Eurotroll för att försöka få fram en mer komplett creditlista. :)