Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Media dubb mer

Startat av gstone, 10 juli 2020 kl. 19:57:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tycker att Media dubb borde släppa mer av sitt binloket av gamla serien som dom har dubbat eller snarare borde det repetitiv bolag som gjort serierna släpa dom på dvd i Sverige !

Vore även kul att äga många av eurotrolls dubbade serier men en sak i taget ;D

Dvder av Krambjörnarna(1988-1989), De flygande björnarna, De gåtfulla guldstäderna ( 1989-1990),Dino-Riders ,Ducktales säsong ett Dundermusen TV3 dubb,Familjen Flinta Media Dubbs versionen och
Greve Duckula (1990-1992) vore i alla fall mycket uppskattat !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  1 oktober 2025 kl. 17:00:59Kan någon känna igen den kvinnliga VA:n i Igor's Busy Day åt mig?
Är det verkligen med någon kvinnlig skådespelare i Greve Duckula...? För ingen var ju i alla fall crediterad under förtexterna, då endast fyra (mycket välkända) manliga skådespelare namngavs.

Var kan man höra henne? Har du någon tidskod?

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  1 oktober 2025 kl. 17:00:59Kan någon känna igen den kvinnliga VA:n i Igor's Busy Day åt mig?
Är det inte Åsa Göransson?

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 oktober 2025 kl. 22:47:48Är det verkligen med någon kvinnlig skådespelare i Greve Duckula...? För ingen var ju i alla fall crediterad under förtexterna, då endast fyra (mycket välkända) manliga skådespelare namngavs.

Var kan man höra henne? Har du någon tidskod?
Orkar inte leta nu men inte långt efter början

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 oktober 2025 kl. 23:31:26Är det inte Åsa Göransson?
Hon kan jag ingenting om, vad mer har hon dubbat än denna biroll?

Erika

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2025 kl. 14:00:53Hon kan jag ingenting om, vad mer har hon dubbat än denna biroll?
Hon har medverkat i flera dubbningar under årens lopp, bl. a. Dennis (den första dubbningen) och Familjen Ouf. Vill minnas hon heter Åsa Karlin sedan flera år.

MOA

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2025 kl. 14:09:06Hon har medverkat i flera dubbningar under årens lopp, bl. a. Dennis (den första dubbningen) och Familjen Ouf. Vill minnas hon heter Åsa Karlin sedan flera år.
Dennis har jag ju sett men Ouf låter obekant

Erika

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2025 kl. 15:02:31Dennis har jag ju sett men Ouf låter obekant
Inte konstigt då Familjen Ouf (fransk animerad tv-serie från 2005) inte har sänts sedan 2009, och sändes dessutom bara i två år (den hade svensk premiär 2007-12-22).

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2025 kl. 14:09:06Hon har medverkat i flera dubbningar under årens lopp, bl. a. Dennis (den första dubbningen) och Familjen Ouf. Vill minnas hon heter Åsa Karlin sedan flera år.
Tack så mycket, just ja hon heter ju Karlin och är verksam under det namnet. Dumt av mig.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 oktober 2025 kl. 23:31:26Är det inte Åsa Göransson?
Men jag måste få ta tillbaka min tidigare bedömning. Efter att ha jämfört så är jag mer säker på att det är Ylva Lööf som är med i Duckula inte Åsa Karlin.

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:06:14Tack så mycket, just ja hon heter ju Karlin och är verksam under det namnet. Dumt av mig.
Men jag måste få ta tillbaka min tidigare bedömning. Efter att ha jämfört så är jag mer säker på att det är Ylva Lööf som är med i Duckula inte Åsa Karlin.
Vem är hon? Ett nytt obekant namn efter det andra

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:06:14Tack så mycket, just ja hon heter ju Karlin och är verksam under det namnet. Dumt av mig.
Absolut inte dumt av dig. Dessutom hette hon fortfarande Göransson i efternamn när hon började dubba, så det var absolut inte fel. 

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:06:14Men jag måste få ta tillbaka min tidigare bedömning. Efter att ha jämfört så är jag mer säker på att det är Ylva Lööf som är med i Duckula inte Åsa Karlin.
Jättestort tack, minns när jag såg det avsnittet för flera år sedan och tyckte rösten lät bekant, men kunde inte komma på vem. Nu vet jag. Jättestort tack igen. :) 

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:31:28Vem är hon? Ett nytt obekant namn efter det andra
Minns att hon var med i Star Kids och Rikki-Tikki-Tavi, och säkert fler dubbningar. Annars har hon varit med i flera filmer, tv-serier (t. ex. 2021 års julkalender) och spelat mycket teater.

MOA

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:45:15Absolut inte dumt av dig. Dessutom hette hon fortfarande Göransson i efternamn när hon började dubba, så det var absolut inte fel.
Jättestort tack, minns när jag såg det avsnittet för flera år sedan och tyckte rösten lät bekant, men kunde inte komma på vem. Nu vet jag. Jättestort tack igen. :)
Minns att hon var med i Star Kids och Rikki-Tikki-Tavi, och säkert fler dubbningar. Annars har hon varit med i flera filmer, tv-serier (t. ex. 2021 års julkalender) och spelat mycket teater.
Måste finnas ett ämne om Duckula att flytta dessa inlägg till