Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Inger Teien (1937-2025)

Startat av DingoPictures2005, Igår kl. 19:40:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Den norska röstskådespelerskan Inger Teien dog idag 88år gammal.

Hon har bland annat gjort norsk röst till Drottning Tabhita i Tummelisa, Abigail i den (betydligt bättre) norska originaldubben av Aristocats, Den Goda Féen i Askungen, Gypsy i Ett Småkryps Liv och Berättarrösten i den norska dubben av Pingvinen och Lyckostenen, mfl.

Disneyfantasten

Det var trist att höra...

Må henne vila i frid...

Lillefot

Tragiskt, ävem om hon inte var någon skådespelare som jag var van vid. Vila i frid.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Erika

Skokaka

Åh nej, jag som blev mer bekant med nordiska dubbare... Vila i frid. :'(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 20:12:19Åh nej, jag som blev mer bekant med nordiska dubbare... Vila i frid. :'(
Samma här. R.I.P

gstone

NHJJJ! :'( :'(  :'(

jag är så ledsen, hob var norges bästa dubbare :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Monsieur Hulot

Hon gjorde även berättarrösten i de norska dubbningarna av Emil i Lönneberga. Första gången jag satte mig för att lyssna på hur filmerna lät på norska tänkte jag att jag måste ha blivit gaggig. Är det inte Astrid som berättar?

Nej! Det var denna kvinna. Hon lät verkligen lik Astrid Lindgren, som var i den svenska originalversionen. Av den anledningen var jag därför imponerad av att det gick i alla fall att hitta någon som ska låta som Astrid, med tanke på att hon hade en mycket speciell röst.

Mycket synd att även hon har lämnat jordelivet. Vila i frid!🕯