Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Filmen har fått positiva recensioner.  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 08:31:53Filmen har fått positiva recensioner.  :D
Jag hittar väldigt få recensioner än så länge, men jag ser att Moviezine gett den en trea av fem.

Sydsvenskan har också recenserat filmen, men då recensionen är bakom betalvägg kan jag inte ens se betyget utan att prenumerera på tidningen. :(

Jag räknar med att det kommer ut fler recensioner under dagen - Kulturnyheterna på SVT har lovat en recension tills kvällens sändning (sa de igår kväll), så den kommer förmodligen publiceras på nätet samtidigt eller lite före det.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 08:53:25Sydsvenskan har också recenserat filmen, men då recensionen är bakom betalvägg kan jag inte ens se betyget utan att prenumerera på tidningen. :(
Sydsvenskan gav filmen 4 av 5 i betyg med rubriken "Plötsligt händer det - en riktigt lyckad uppföljare!".

De skriver bl.a.:
"Uppföljare till succéfilmer är oftast bleka kopior på originalet, men 'Zootropolis 2' är ett lyckligt undantag. En smart och rolig fortsättning som gör skäl för beteckningen familjefilm eftersom alla generationer har något att skratta åt, ofta samtidigt men ibland åt olika saker."

Det som de inte gillar är Shakiras sånginsats:
"Shakiras insats som Gazelle i det grötrimmade och fantasilöst koreograferade musiknumret 'Zoo' är en av få skönhetsfläckar som filmen hade vunnit på att kapa."

Men nu är det snart slut med Sydsvenskan för min del. Till nästa år ska jag inte ha tidningen längre. Det som fick mig att gå i taket och säga upp abonnemanget var att de stoppar in extra annonser mellan sidorna i e-tidningen, den som man t.ex. kan läsa på en "padda". Det tycker jag inte är seriöst. E-tidningen borde vara helt identisk till innehållet med papperstidningen, och där finns redan tillräckligt med annonser. Jag mailade chefredaktören, men han försvarade tilltaget, och därmed var saken klar för min del - ingen mer Sydsvenskan.