Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  4 december 2025 kl. 23:33:56Precis! Inte sänts på TV sedan julafton 1982 & aldrig släppts på VHS & DVD va?
Okänd sedan 1982 och har mycket riktigt aldrig släppts på hemvideo.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 december 2025 kl. 23:34:35Okänd sedan 1982 och har mycket riktigt aldrig släppts på hemvideo.
Alla sketcher där återanvändes i Julkalendern om jag fattat rätt. Alla sketcher där släpptes inte heller på VHS eller DVD

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  5 december 2025 kl. 11:01:37Alla sketcher där återanvändes i Julkalendern om jag fattat rätt. Alla sketcher där släpptes inte heller på VHS eller DVD
Jag tror att alla sketcher som är med där är med i julkalendern den, däremot vet jag inte vilken ordning de kommer i eller om det är versionerna som förekom i kalendern eller andra tagningar som det blev med luciasketchen.

gstone

Jag hoppas varuhus och teknik affärer börja sälja filmer på Blu Ray dvd igen !🥺🙏🙏🤞🍀
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2026 kl. 01:10:20Jag hoppas varuhus och teknik affärer börja sälja filmer på Blu Ray dvd igen !🥺🙏🙏🤞🍀
Det hoppas jag också, men då måste först och främst fysiska medier öka i popularitet; så att fler inser poängen med det istället för att bara streama och/eller köpa digitalt. Fysiska affärer prioriterar givetvis inte produkter som väldigt få är intresserade av...

Många i dagens läge använder ju enbart streamingtjänster, och att filmer och serier inte finns kvar för evigt på streamingtjänster verkar vara ett främmande begrepp för gemene man. Och digitala köpfilmer må vara praktiskt och (överlag) bra för miljön, men har sina risker.

Jag har försökt att argumentera för Blu-Ray - och framförallt att inte enbart förlita sig på digitala alternativ - för min bekantskapskrets, men verkar tyvärr tala för döva öron... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2026 kl. 09:14:15Det hoppas jag också, men då måste först och främst fysiska medier öka i popularitet; så att fler inser poängen med det istället för att bara streama och/eller köpa digitalt. Fysiska affärer prioriterar givetvis inte produkter som väldigt få är intresserade av...

Många i dagens läge använder ju enbart streamingtjänster, och att filmer och serier inte finns kvar för evigt på streamingtjänster verkar vara ett främmande begrepp för gemene man. Och digitala köpfilmer må vara praktiskt och (överlag) bra för miljön, men har sina risker.

Jag har försökt att argumentera för Blu-Ray - och framförallt att inte enbart förlita sig på digitala alternativ - för min bekantskapskrets, men verkar tyvärr tala för döva öron... :(
Det bästa med det är att man kan se film eller program även om internet försvunnit. Kommer alltid förvara mina DVD:er & DVD spelare tills dom inte funkar mer. Kom även på att jag måste gå igenom min VHS samling & kolla så att allt funkar där

gstone

hoppas ingen tycker illa / hatar mig på forumet
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"