Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo säsong 2 (1970) och Scooby Doo Show säsong 1 (1976) svenskt tal?

Startat av Random001, 8 december 2025 kl. 15:10:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Random001

Tjenare !

Undrar om dessa två någon gång blev utgivna på VHS/DVD med svenskt tal?

Hittade första säsongen av den ursprungliga serien med svenskt tal att streama på nätet men inte dom andra.

Vet ni om det finns något sätt att titta på dessa?

Adam Larsson

Citat från: Random001 skrivet  8 december 2025 kl. 15:10:21Tjenare !

Hittade första säsongen av den ursprungliga serien med svenskt tal att streama på nätet men inte dom andra.

Om du med "Scooby Doo säsong 2 (1970)" menar Scooby-Doo Where are you? så finns båda säsongerna av den på DVD

Random001

Yes jag menade Where are you, är det med original dubbningen med Peter Harryson bland annat?

Måne

Citat från: Random001 skrivet  8 december 2025 kl. 15:10:21Tjenare !

HBO har väll streaming till en del Scooby Doo.
T.ex
Scooby Doo Show
Märkte att Scooby Doo show är bortagen (dock har denna Cartoon Network dubben)
TV3 (med harrysson) dubben har väll bara gått någon enstaka gång, vad jag vet så finns den tyvärr inte ute någonstans

BPS

Citat från: Random001 skrivet  8 december 2025 kl. 18:52:41Yes jag menade Where are you, är det med original dubbningen med Peter Harryson bland annat?
Säsong 2 är omdubbad men säsong 1 har sin originaldubbning i DVD boxarna. Säsong 2 är antagligen omdubbad för att TV3 aldrig verkar ha sänt hela utan bara fyra av åtta avsnitt.

Men avsnitten av säsong 2 som faktiskt har dubbats finns uppe på Internet Archive med originaldubbningen.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-originaldubbning

MOA

Citat från: BPS skrivet  8 december 2025 kl. 19:11:06Säsong 2 är omdubbad men säsong 1 har sin originaldubbning i DVD boxarna. Säsong 2 är antagligen omdubbad för att TV3 aldrig verkar ha sänt hela utan bara fyra av åtta avsnitt.

Men avsnitten av säsong 2 som faktiskt har dubbats finns uppe på Internet Archive med originaldubbningen.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-originaldubbning
Med Tom & Jerry Kids, nu minns jag det

Random001

Ok toppen, fanns lite då i alla fall.

Vet att delar av Scooby Doo show har funnits på nätet, tror att det var Archive den fanns på men hittar inte den längre tyvärr.