Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Killinggänget

Startat av Elios, 23 januari 2026 kl. 20:59:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om Killinggänget?
Motivera gärna!  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 23 januari 2026 kl. 20:59:33Vad tycker ni om Killinggänget?
Motivera gärna!  ;D
tycker inget särskild om dom 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Monsieur Hulot

Trots att jag beundrar Robert Gustafsson väldigt mycket har jag aldrig varit någon entusiast av Killinggänget. Det beror på Henrik Schyffert, men det är inte för hans politiska ställningstaganden (jag tycker politik är tråkigt), utan det är av denna anledning:

Jag såg Henrik Schyffert på en cafeteria på Arlanda en gång. Först när jag såg honom blev jag glad och tänkte gå fram och fråga om han kunde ge en autograf, men när jag gick närmare såg jag att var taskig mot tjejen som satt i kassan.

Mobbning är bland det värsta jag vet (blev själv mobbad som yngre) och då blir det ett bakslag när en komiker uttrycker nedsättande mot en annan människa.

Med andra ord - det är på grund av detta jag inte tittar på Killinggänget.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 januari 2026 kl. 23:03:00Jag såg Henrik Schyffert på en cafeteria på Arlanda en gång. Först när jag såg honom blev jag glad och tänkte gå fram och fråga om han kunde ge en autograf, men när jag gick närmare såg jag att var taskig mot tjejen som satt i kassan.

Mobbning är bland det värsta jag vet (blev själv mobbad som yngre) och då blir det ett bakslag när en komiker uttrycker nedsättande mot en annan människa.
Jag blev själv mobbad som ung, så jag håller med dig i sak - men han kan ju faktiskt ha haft en dålig dag, så jag tycker det är väl magstarkt att dra för stora slutsatser utifrån en isolerad händelse. Du kan ju trots allt inte veta vad han gjort eller råkat ut för samma dag, och alla har vi väl begått misstag någon gång. Det är ju heller inte så ovanligt att någon som haft en dålig dag tar ut det på någon annan orättvist.

Har du sett honom vara taskig mot någon ett stort antal gånger under olika dagar, så är det väl rättvist att börja dra en och annan slutsats; men utifrån en enda gång tycker jag det är att dra för stora växlar. :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 januari 2026 kl. 23:03:00Trots att jag beundrar Robert Gustafsson väldigt mycket har jag aldrig varit någon entusiast av Killinggänget. Det beror på Henrik Schyffert, men det är inte för hans politiska ställningstaganden (jag tycker politik är tråkigt), utan det är av denna anledning:

Jag såg Henrik Schyffert på en cafeteria på Arlanda en gång. Först när jag såg honom blev jag glad och tänkte gå fram och fråga om han kunde ge en autograf, men när jag gick närmare såg jag att var taskig mot tjejen som satt i kassan.

Med andra ord - det är på grund av detta jag inte tittar på Killinggänget.
Pelle Allsing är bäst i Nile City, i övrigt kan jag inte säga något om deras senaste produktion

Rufus

Humor är färskvara, även om vissa produktioner kan hålla i decennier. Killinggänget hade dock ganska kort hållbarhetstid. På 1990-talet så gillade jag (liksom de flesta andra) Nilecity riktigt mycket. Och Weiron i ottan är fortfarande en genialisk parodi på Göteborgare. Det tyckte vi tom i Göteborg. Men Glenn Killing, Percy tårar eller ens Nilecity, är inte något som jag känner för att se igen.

Denna tråd handlar också om mobbning (som även jag har plågsamma erfarenheter av), och det känns faktiskt inte helt malplacerat i en tråd som handlar om Killinggänget. Även jag har lite svårt för Henrik Schyffert, och jag håller absolut med om att han ger mobbningsvibbar på nåt vis. Inte minst för att han innan Glenn Killing var med i "humorgruppen" Hassan, som busringde till folk. Ganska olustigt och nära mobbning, enligt min mening.

I Percy tårar (deras 3:e tv-serie) finns det förövrigt ett återkommande "sketchinslag" som ska föreställa Expressens Nöjesredaktion, och där en av personerna varje gång blir mobbad. Inte fasen är det där något roligt! Ont i magen får man snarare av de där "sketcherna".

MOA

Citat från: Rufus skrivet 25 januari 2026 kl. 12:44:04Humor är färskvara, även om vissa produktioner kan hålla i decennier. Killinggänget hade dock ganska kort hållbarhetstid. På 1990-talet så gillade jag (liksom de flesta andra) Nilecity riktigt mycket. Och Weiron i ottan är fortfarande en genialisk parodi på Göteborgare. Det tyckte vi tom i Göteborg. Men Glenn Killing, Percy tårar eller ens Nilecity, är inte något som jag känner för att se igen.

Denna tråd handlar också om mobbning (som även jag har plågsamma erfarenheter av), och det känns faktiskt inte helt malplacerat i en tråd som handlar om Killinggänget. Även jag har lite svårt för Henrik Schyffert, och jag håller absolut med om att han ger mobbningsvibbar på nåt vis. Inte minst för att han innan Glenn Killing var med i "humorgruppen" Hassan, som busringde till folk. Ganska olustigt och nära mobbning, enligt min mening.

I Percy tårar (deras 3:e tv-serie) finns det förövrigt ett återkommande "sketchinslag" som ska föreställa Expressens Nöjesredaktion, och där en av personerna varje gång blir mobbad. Inte fasen är det där något roligt! Ont i magen får man snarare av de där "sketcherna".
Det var Johan Rheborg som mobbades om jag inte minns fel, han bröt seriöst ihop i sista sketchen. Schyffert var nog den som mobbades mest, Robert är förstås min favorit