Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tummelisa som blev fel

Startat av gstone, 5 februari 2026 kl. 15:02:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag köpte den här DVDn av 70-talets tummelisa anime men när jag satt i själv DVDn var det den billigae burbank tummelisa filmen men Gunnar och co

Inte den vackar animen med Irene Lindh väldigt trist

Fotade DVDn jag för klarhetens skull 

Och en bild på filmen som faktiskt var i fodralet så alla fattar 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2026 kl. 15:02:38Jag köpte den här DVDn av 70-talets tummelisa anime men när jag satt i själv DVDn var det den billigae burbank tummelisa filmen men Gunnar och co

Inte den vackar animen med Irene Lindh väldigt trist

Fotade DVDn jag för klarhetens skull

Och en bild på filmen som faktiskt var i fodralet så alla fattar
det är märkligt att filmen som nämns i fodralet som inte fanns i fodralet som i själva verket är en lågbudget film med Gunnar ernblad och kanske Staffan hallestam och Louise raed och Olav f Andersen och Fredrik dolk och andra skådespelare som brukar dubbar hos videoborlagen/kit Sundqvist.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 februari 2026 kl. 20:04:46det är märkligt att filmen som nämns i fodralet som inte fanns i fodralet som i själva verket är en lågbudget film med Gunnar ernblad och kanske Staffan hallestam och Louise raed och Olav f Andersen och Fredrik dolk och andra skådespelare som brukar dubbar hos videoborlagen/kit Sundqvist.
Så det var inte fel film , på sätt och vis i alla fall 
skivan he fodralet hade en bild på anime Tummelisa prices som fodralet men nät man väl sätter i filmen är det videoborlagen filmen

så måste varit film distributören som marknadsfört fel dvd på omslaget och skivan 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2026 kl. 14:56:31Så det var inte fel film , på sätt och vis i alla fall
skivan he fodralet hade en bild på anime Tummelisa prices som fodralet men nät man väl sätter i filmen är det videoborlagen filmen

så måste varit film distributören som marknadsfört fel dvd på omslaget och skivan
Märkligt att dvdn är en annan Tummelisa film. Hoppades på att anime versionen skulle finnas på archive.