Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Tummelisa

Startat av gstone, 9 februari 2026 kl. 15:01:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Låt er inte luras av fodralet och bilden på skivan 

Det är inte 70 talets anime Tummelisa som är på skivan utan den billiga australienskan filmen som dubbades av filmblogga/ kit soundkvist

Trots vad bilden antyder är filmen som ni faktiskt får en billig muckbuster med Gunnar ernblad 

Att medvetet ha fel bild på både skivan och fodralet känns tämligen oärligt it mitt tycke

Dvd gruppen AB borde skämmas 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2026 kl. 15:01:24Låt er inte luras av fodralet och bilden på skivan

Det är inte 70 talets anime Tummelisa som är på skivan utan den billiga australienskan filmen som dubbades av filmblogga/ kit soundkvist

Trots vad bilden antyder är filmen som ni faktiskt får en billig muckbuster med Gunnar ernblad

Att medvetet ha fel bild på både skivan och fodralet känns tämligen oärligt it mitt tycke

Dvd gruppen AB borde skämmas

Det var ju konstigt, att det är fel film. Finns det utgåvor av anime versionen ? 

Benkt

Så vitt jag vet finns det ingen svensk DVD av animeversionen, bara VHS. Jag sitter just nu och synkar ett antal dubbningar mot en japansk widescreenversion.