Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 februari 2026 kl. 14:22:03
https://www.youtube.com/watch?v=L44ZftrV7g0

Personliga avskyr jag Youtube-parodier då jag anser att vissa (särskilt dubbade) kan vara lite för mycket flams, men denna däremot är mycket rolig! Man har tagit Tomas Bolme och Åke Lindströms röster från andra sammanhang och klistrat in det i ett Tintin-avsnitt så att det ser ut som att Tintin och kapten Haddock skriker och svär på varandra! ;D

(Dock undrar jag vart replikerna kommer ifrån med Bolme respektive Lindström)
Ja, dubbade parodier är inte alls roliga, särskilt parodier på Kalle Anka som är så pissdåliga att jag vill spy

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  9 februari 2026 kl. 15:01:48Ja, dubbade parodier är inte alls roliga, särskilt parodier på Kalle Anka som är så pissdåliga att jag vill spy
Vad tycker du om denna parodi då?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 februari 2026 kl. 20:39:55Vad tycker du om denna parodi då?
Mer realistisk & rolig än Kalle Ankas värdelösa parodi

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Kan säga att jag är badass när jag besegrade sandormarna i A Link To The Past med ett halvt hjärta 8)

Tintin

Trots att det är Fredagen den 13:e idag så har SVT Play publicerat 7 st japanska långfilmer från Studio Ghibli (alla med svensk dubbning) under natten. 

https://www.svtplay.se/kategori/studio-ghibli

En lokal bio i min hemstad visar också Laputa – slottet i himlen (1986) (både på japanska med svensk textning och med svensk dubbning) för 25 i veckan (sportlovsbio). Så jag funderar på att gå och se den (med den svenska dubbningen).

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet 13 februari 2026 kl. 08:24:32Trots att det är Fredagen den 13:e idag så har SVT Play publicerat 7 st japanska långfilmer från Studio Ghibli (alla med svensk dubbning) under natten.

https://www.svtplay.se/kategori/studio-ghibli
Det var trevligt. Tyvärr verkar dock ingen av filmerna ha utsatta dubbcredits.

För de flesta är filmerna kanske inte unika - men den stora fördelen är att de här sju filmerna för första gången fått svensk textning för hörselskadade, som följer dubbningens dialog (som ju i stort sett allt på SVT Play har). Mig veterligen har alla DVD- och Blu-Ray-utgåvor bara textning nyöversatt från originalversionen, som alltså inte går så bra att använda som komplement till textningen; så det är ett stort plus att äntligen ha fått det. :)

MOA

Citat från: MOA skrivet 12 februari 2026 kl. 22:01:24Kan säga att jag är badass när jag besegrade sandormarna i A Link To The Past med ett halvt hjärta 8)
När jag tänker efter besegrade jag också riddarna med ett halvt hjärta utan att dö 8)

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2026 kl. 08:43:47Det var trevligt. Tyvärr verkar dock ingen av filmerna ha utsatta dubbcredits.

För de flesta är filmerna kanske inte unika - men den stora fördelen är att de här sju filmerna för första gången fått svensk textning för hörselskadade, som följer dubbningens dialog (som ju i stort sett allt på SVT Play har). Mig veterligen har alla DVD- och Blu-Ray-utgåvor bara textning nyöversatt från originalversionen, som alltså inte går så bra att använda som komplement till textningen; så det är ett stort plus att äntligen ha fått det. :)
Har sett att filmerna legat uppe på SVT Play tidigare, men nu när jag funderar på att gå och se Laputa – slottet i himlen (1986) på bio nästa vecka så passade det ju bra. 

MOA

Moldormen var egentligen lättare än sandormarna men arenan man slåss på är desto mer irriterande, besegrade Moldorm med ett hjärta utan att dö 8)

MOA

Det var klurigt att bomba Helmasaur kungen men när jag bombade bort masken blev han lättare att döda. Besegrade honom med ett hjärta, en bra utmaning till fjärde boss

MOA

Svävande ögat med blockande moln var den lättaste bossen i spelet hittills, när jag visste hur jag skulle besegra den tog jag inte ens skada tills alla moln var borta. En rolig boss från ett inte så roligt tempel

MOA

Vad skulle Monsieur Hulot säga om jag reagerade på Farbrorn Som Inte Vill Va Stor för första gången? Blir det en bra & positiv video? Hoppas på det bästa

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 23 februari 2026 kl. 22:13:26Vad skulle Monsieur Hulot säga om jag reagerade på Farbrorn Som Inte Vill Va Stor för första gången? Blir det en bra & positiv video? Hoppas på det bästa
Det tycker jag du ska göra! :D Om den får tillräckligt många visningar kanske du ska reagera på (det som finns med) den franskspråkiga versionen.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 februari 2026 kl. 22:57:29Det tycker jag du ska göra! :D Om den får tillräckligt många visningar kanske du ska reagera på (det som finns med) den franskspråkiga versionen.
Så jag får se när Ragnar rymmer & inte får glömma konservöppnaren, hoppas att jag gillar det bara