Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ströröster Galaxexpressen 999

Startat av Pangea, 16 februari 2026 kl. 08:37:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pangea

Vem av alla klassiska OG-dubbare på Wendros är det som gör denna röst?

Daniel Hofverberg

Rösten låter oerhört bekant, men jag kan inte placera in den just nu... :(

Pangea

Tack Tintin! Ja, nu när du säger det, så hör jag att det är Vapenmannen i sista dubben av He-Man!
Men så det är inte Benny Haag då?

Tintin

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 09:49:50Tack Tintin! Ja, nu när du säger det, så hör jag att det är Vapenmannen i sista dubben av He-Man!
Men så det är inte Benny Haag då?
Jag hör bara Stig Engström i klippet.

Pangea

Okies, tack ^_^ Här har vi en filur till, vem kan det tänkas vara, från vol 5.

Daniel Hofverberg

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 09:49:50Men så det är inte Benny Haag då?
Nej, Benny Haag är det absolut inte, då han inte verkar medverka i Galaxy Express 999. De crediterade skådespelarna är:
Bert-Åke Varg
Tomas Bolme
Stig Engström
Åke Lindström
Mia Benson
Tomas Bolme

Tintin

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 10:56:41Okies, tack ^_^ Här har vi en filur till, vem kan det tänkas vara, från vol 5.
Med risk för att låta tjatig. Stig Engström även där.

Pangea

Tack! Har bara nåra få kvar, som denna nedan, vem är detta då?

Erika

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 12:11:30Tack! Har bara nåra få kvar, som denna nedan, vem är detta då?
Också Stig Engström. :) 

Pangea

Fantastiskt!, Tack, alla! 
Hör är inte allas vår Engström iallafall, låter som en något "nyare" röstis. Vem är detta?

Daniel Hofverberg

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 13:06:49Fantastiskt!, Tack, alla!
Hör är inte allas vår Engström iallafall, låter som en något "nyare" röstis. Vem är detta?
Det borde rimligtvis vara Mia Benson, som är den enda crediterade kvinnliga skådespelaren - åtminstone under förutsättning att listan är komplett, så att det inte saknas skådespelare.

Pangea

Elisabeth Bolme låter inte som den sista där då?

Tintin

Om du gör ett nytt poddavsnitt, så enligt bloggen VHSbibblan finns ett avsnitt av Galaxexpressen 999 bara utgivet på hyr-utgåvan. Jag har säkert hyrt den i min ungdom (men synd att det saknas ett avsnitt i DVD-boxen).

https://vhsbibblan.wordpress.com/2018/10/22/sjuttonde-inlagget/

jimstrom

Citat från: Pangea skrivet 16 februari 2026 kl. 13:06:49Fantastiskt!, Tack, alla!
Det där låter nog allt som Mia Benson om jag inte misstar mig.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)