Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Oskar skrivet Igår kl. 17:23:09jag hörde oli markros och Stefan frelander är tillbaka. tyvärr var inte Fredrik dolk som inte gjorde buzz det är säkert en slask dubbning för biotralier och vi konsumenter får aldrig reda på när dom byter ut skådespelare.
Det där är visst Fredrik Dolk han har bara åldrats, de andra återvändande karaktärerna verkar också spelas av sina vanliga röstskådespelare. Jan Mybrand som Woody, Anna Book som Jessie, Olli Markenros som Ham, Ole Ornered som Slinky, Thomas Engelbrektsson som Mr Potato Head och Jennie Jahns som Bonnies mamma... den enda som jag är lite osäker på är Gaffe det där lät inte som Robert Gustafsson.

Oskar

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 17:32:41Det där är visst Fredrik Dolk han har bara åldrats, de andra återvändande karaktärerna verkar också spelas av sina vanliga röstskådespelare. Jan Mybrand som Woody, Anna Book som Jessie, Olli Markenros som Ham, Thomas Engelbrektsson som Mr Potato Head och Jennie Jahns som Bonnies mamma... den enda som jag är lite osäker på är Gaffe det där lät inte som Robert Gustafsson.
det var inte Fredrik dolk. det kan vara så att han var upptagen med teater eller spelade in film. det är en slask dubbning.

BPS

Citat från: Oskar skrivet Igår kl. 17:36:41det var inte Fredrik dolk. det kan vara så att han var upptagen med teater eller spelade in film. det är en slask dubbning.
Let's agree to disagree, jag skulle säga att det är Fredrik Dolk men inte exakt samma röst som han har använt tidigare för Buzz. Det är naturligt eftersom att det går ett årtionde mellan varje film... 

gstone

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 17:32:41Det där är visst Fredrik Dolk han har bara åldrats, de andra återvändande karaktärerna verkar också spelas av sina vanliga röstskådespelare. Jan Mybrand som Woody, Anna Book som Jessie, Olli Markenros som Ham, Thomas Engelbrektsson som Mr Potato Head och Jennie Jahns som Bonnies mamma... den enda som jag är lite osäker på är Gaffe det där lät inte som Robert Gustafsson.
Gustafson spelade just in regnmanen men förhoppningsvis hinner han ändå dubba toy story 5
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 17:41:07Let's agree to disagree, jag skulle säga att det är Fredrik Dolk men inte exakt samma röst som han har använt tidigare för Buzz. Det är naturligt eftersom att det går ett årtionde mellan varje film...
Jag instämmer i att det är Fredrik Dolk i somras såg jag honom i en föreställning och då lät han väldigt likt. Vi alla åldras ju.

Disneyfantasten

Jag tycker också det låter som förra (fjärde) filmen men Anna Book, Stefan Frelander, Olli Markenros, Robert Gustafsson, Fredrik Dolk, Jan Mybrand, Thomas Engelbrektson och Ole Ornered.

Erika

Citat från: Oskar skrivet Igår kl. 17:36:41det var inte Fredrik dolk. det kan vara så att han var upptagen med teater eller spelade in film. det är en slask dubbning.
Jo, det är Fredrik Dolk.

Oscar Isaksson

Jag hör bara Fredrik Dolk. Däremot mer fundersam på Rex om det verkligen var Stefan Frelander.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 17:48:17Jag tycker också det låter som förra (fjärde) filmen men Anna Book, Stefan Frelander, Olli Markenros, Robert Gustafsson, Fredrik Dolk, Jan Mybrand, Thomas Engelbrektson och Ole Ornered.
Tycker personligen inte att Gaffe låter som Robert i trailern, men det betyder ju inte att det inte kommer vara han i själva filmen. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 18:46:55Jag hör bara Fredrik Dolk. Däremot mer fundersam på Rex om det verkligen var Stefan Frelander.
Det är möjligt att Stefan använde en helt annan stämma, dels var det längesedan 4an hade premiär och dels lär ingen röst förbli oförändrad.

Visserligen har Stefan sedan 2015 lämnat branschen men han återkom ändå i 4an 2019, precis som Bo Maniette också gjorde i Hitta Doris 2016 (hade tidigare gjort Magister Rocka i Hitta Nemo 2003) trots att han lämnade branschen mot slutet av 2004.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 17:32:41Det där är visst Fredrik Dolk han har bara åldrats, de andra återvändande karaktärerna verkar också spelas av sina vanliga röstskådespelare. Jan Mybrand som Woody, Anna Book som Jessie, Olli Markenros som Ham, Ole Ornered som Slinky, Thomas Engelbrektsson som Mr Potato Head och Jennie Jahns som Bonnies mamma... den enda som jag är lite osäker på är Gaffe det där lät inte som Robert Gustafsson.
Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 12:24:48Tycker personligen inte att Gaffe låter som Robert i trailern, men det betyder ju inte att det inte kommer vara han i själva filmen.
Jag lyssnade om och jag tycker visst det låter som Gustafsson, kan hans röst utantill, liten aning annorlunda kanske, men vi får tänka på att 4an kom 2019 och det inte gjorts något med Toy Story mellan dessa. (om man inte räknar Lightyear 2022, men den är inte alls kopplad till de andra filmerna)

Ingen röst lär förbli oförändrad med åldern.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 13:11:26Jag lyssnade om och jag tycker visst det låter som Gustafsson, kan hans röst utantill, liten aning annorlunda kanske, men vi får tänka på att 4an kom 2019 och det inte gjorts något med Toy Story mellan dessa. (om man inte räknar Lightyear 2022, men den är inte alls kopplad till de andra filmerna)
Ja, nu när även jag lyssnat om kan du mycket väl ha rätt.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

BPS

Jag tror att det är någon som försöker härma Robert Gustafsson för jag hör också en viss likhet men skillnaden är större i mina öron.

Disneyfantasten

Förövrigt tyckte jag Bonnies pappa lät som Jakob Stadell.