Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2026 kl. 18:50:04Karaktärer från en svensk drama-serie skapad av SVT, nämligen;

Ebba och Didrik

Ebba;
- Ida Nolemo

Didrik;
- Samuel Elers-Svensson

Lena (mamman);
- Lena Ericsson

Fredrik (pappan);
- Ulf Eklund

Yrla;
- Johanna Ljungberg Di Sivo

(kommer dessvärre inte på några för resten)

Några fler förslag?
Fredrik:
Fredrik Hiller

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2026 kl. 19:39:58Fråga: varifrån fick du den inspirationen?
Som MOA sa så är det på grund utav att de har samma namn, precis som med att du hade med Lena Ericsson hos Lena.

MOA

Tänker utveckla en tanke till en video & ni får hjälpa mig med förslag.
Behöver förslag till vilka som kunnat spela BabbelBlomman i Super Mario Bros Wonder om spelet dubbades till dom nordiska språken. Videon kommer bestå av alla språk som Mario programmen dubbades till, inte fått så många förslag än men kan bara vänta på fler. Behöver även ljudklipp för att höra skådespelarnas röster, hoppas ni kan fixa det

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 17 februari 2026 kl. 14:14:56Tänker utveckla en tanke till en video & ni får hjälpa mig med förslag.
Behöver förslag till vilka som kunnat spela BabbelBlomman i Super Mario Bros Wonder om spelet dubbades till dom nordiska språken. Videon kommer bestå av alla språk som Mario programmen dubbades till, inte fått så många förslag än men kan bara vänta på fler. Behöver även ljudklipp för att höra skådespelarnas röster, hoppas ni kan fixa det
Hade tänkt att ta upp den karaktären här efter att du gjorde den typen av video, men, nåja... Åtminstone för vårt språk så hade jag några val, om jag minns allt:... 

Jag tror att Kim Sulocki, Anders Öjebo, Andreas Nilsson, Lawrence Mackrory och kanske Dick Eriksson hade passat som den blomman.

Monsieur Hulot

Om James Bond-filmerna hade dubbats till svenska tror jag att dessa val hade kunnat vara perfekta:

- De gamla filmerna Sean Connery, George Lazenby och Roger Moore hade Olof Thunberg hade passat perfekt som svensk röst!

- De nya med Daniel Craig känns svårare eftersom jag inte sett alla. Mikael Persbrandt hade ju kunnat passa. Simon J. Berger hade ju varit intressant förstås.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2026 kl. 18:50:04Karaktärer från en svensk drama-serie skapad av SVT, nämligen;

Ebba och Didrik

Ebba;
- Ida Nolemo

Didrik;
- Samuel Elers-Svensson

Lena (mamman);
- Lena Ericsson

Fredrik (pappan);
- Ulf Eklund

Yrla;
- Johanna Ljungberg Di Sivo

(kommer dessvärre inte på några för resten)

Några fler förslag?
Citat från: Skokaka skrivet 16 februari 2026 kl. 19:08:03Fredrik:
Fredrik Hiller
Ebba;
- Jasmine Heikura.
- Elina Raeder.
- Matilda Smedius.
- Happy Jankell.

Didrik;
- Nick Atkinson.
- Linus Wahlgren.
- Anton Olofsson Raeder.
- Emil Smedius.
- Eddie Hulten.

Lena;
- Lizette Pålsson.

Fredrik;
- Andreas Nilsson.

Yrla;
- Anneli Heed.
- Frida Nilsson.
- Ellen Fjaestad.
- Marie Kühler-Flack.
- Anna Engh.
- Dominique Pålsson Wiklund.

- what.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2023 kl. 22:11:44Carl-Johan Rehbinder hade passat till följande karaktärer;

- Klasse Häst

- Prosit = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Joe, Pedro & Taxi = Lady och Lufsen

Några fler förslag?
Kalle Anka
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Karaktärer från en Kanadensisk live-action serie som ibland har visats på SVT, nämligen;

Annedroider

Nick;
- Hugo Bergström
- Orlando Wahlsteen
- Adrian Macéus
- Axel Adelöw

Shania;
- Olivia Cepeda

Anne;
- Charlie Löfgren Kruse

Vän;
- Cecilia Schiöld-Olin
- Carla Abrahamsen

Maggie (Nicks mamma);
- Kayo Shekoni

Shanias mormor;
- Irene Lindh

Gilbert (tror han hette så, det är Annes pappa);
- Jan Modin
- Andreas Nilsson

Han som Bengt Järnblad spelade (glömde tyvärr hans namn);
- Per Sandborgh

Charlie;
- Ellen Thuresson

(resten kommer jag tyvärr inte på några för)

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2026 kl. 20:15:10Karaktärer från en Kanadensisk live-action serie som ibland har visats på SVT, nämligen;

Annedroider

Nick;
- Hugo Bergström
- Orlando Wahlsteen
- Adrian Macéus
- Axel Adelöw

Shania;
- Olivia Cepeda

Anne;
- Charlie Löfgren Kruse

Vän;
- Cecilia Schiöld-Olin
- Carla Abrahamsen

Maggie (Nicks mamma);
- Kayo Shekoni

Shanias mormor;
- Irene Lindh

Gilbert (tror han hette så, det är Annes pappa);
- Jan Modin
- Andreas Nilsson

Han som Bengt Järnblad spelade (glömde tyvärr hans namn);
- Per Sandborgh

Charlie;
- Ellen Thuresson

(resten kommer jag tyvärr inte på några för)

Några fler förslag?
Jag brukar ta upp Björn Gedda och Ingemar Carlehed när det gäller Bengt Järnblad, så vid det här fallet så är det nog rätt uppenbart...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2026 kl. 20:34:48Jag brukar ta upp Björn Gedda och Ingemar Carlehed när det gäller Bengt Järnblad, så vid det här fallet så är det nog rätt uppenbart...
Själv tycker jag att Bengt Järnblad och Per Sandborgh låter lika varandra.

Faktum är, att jag förr i tiden brukade tro att Bengt Järnblad var rösten till Carl Fredriksen i Upp innan jag rätt så tidigt förstod att det i själva verket var Sten Ljunggen, och intressant nog så dubbar Per Sandborgh Carl i just den kortfilm som på bio visades innan Elementärt började och även finns med på Bluray-utgåvan av just den filmen.

Disneyfantasten

Som ni kanske förstår nu så tycker jag att Vicki Benckert ibland kan låta extremt lik Irene Lindh i vissa roller, därför tror jag att hon hade kunnat göra bra tolkningar som t.ex. Zira, Pyra Lumen, Fru Matilda, Tant Näbbmus, Sids Mormor, Mormor Grugg, m.fl.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2026 kl. 21:00:48Kalle Anka
Jag vill minnas att Tony Anselmo var både Kalle Anka i en tid och var en av hejdukarna i Mästerdetektiven Basil Mus, det kanske var därifrån du kom på den idén?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2026 kl. 21:03:44Jag vill minnas att Tony Anselmo var både Kalle Anka i en tid och var en av hejdukarna i Mästerdetektiven Basil Mus, det kanske var därifrån du kom på den idén?
prices
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"