Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Monsters inc 3

Startat av gstone, 7 mars 2026 kl. 11:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Pixar har annonserat tre nya filmer 

• en film om en marknad där andra/ spöken handlar

• Studios första musikal 
  • Och en tredje Monsters inc film

här kan vi parta om monsters inc 3

ska gör en sparat tråd för "Ono Ghost Market" och pixars första musikal, så säg till

https://www.gamereactor.se/pixar-bekraftar-uppfoljaren-till-monster-inc-datum-for-otroliga-2-coco-2-och-tva-originalfilmer-1758773/

https://variety.com/2026/film/news/monsters-inc-3-pixar-ono-ghost-market-first-musical-1236681473/
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Det här blir intressant.

Första Monsters Inc såg jag mycket som barn och så tycker jag att den filmen är riktigt bra och har stort underhållningsvärde och en bra svensk dubbning.

Monsters University tycker jag visserligen var ganska bra (en stabil sjua), men enligt mig blev den lite av den halv besvikelse dels för att den har lite annorlunda animation gentemot första filmen och dels för att den utspelar sig innan filmen, sen är det även en besvikelse med svenska dubbningen där Robert Gustafsson (som hade förhinder med Hundraåringen precis när filmen dubbades) byttes ut mot Johan Ulveson, som visserligen är en duktig person och som jag gillar i jättemycket av det han gör, men som Mike Wazowski passade han inte så bra, rösten skiljer sig från både Gustafsson och originalet Billy Crystal.

Monster På Jobbet tycker jag var en stor uppgradering gentemot University då den dels utspelar sig efter första filmen och dels har animation som efterliknar första filmen, tycker även Jonas Bergström är en uppgradering gentemot Johan Ulveson som Mike Wazowski även om jag fortfarande föredrar Gustafsson.

Ska bli intressant att se hur en tredje film blir.

Elios

gstone

Citat från: Elios skrivet  7 mars 2026 kl. 15:17:01Konstigt för dom rapplade aldrig upp den här:

https://www.moviezine.se/nyheter/alla-kommande-disney-filmer-5-ar-framat
det kankse det bara är ett rykte , så fall ber jag om ursäkt bli arg på mig :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
hatar mig

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2026 kl. 15:14:39Det här blir intressant.

Första Monsters Inc såg jag mycket som barn och så tycker jag att den filmen är riktigt bra och har stort underhållningsvärde och en bra svensk dubbning.
det var det första film jag någonsin såg på bio :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2026 kl. 15:14:39Det här blir intressant.

Första Monsters Inc såg jag mycket som barn och så tycker jag att den filmen är riktigt bra och har stort underhållningsvärde och en bra svensk dubbning.

Monsters University tycker jag visserligen var ganska bra (en stabil sjua), men enligt mig blev den lite av den halv besvikelse dels för att den har lite annorlunda animation gentemot första filmen och dels för att den utspelar sig innan filmen, sen är det även en besvikelse med svenska dubbningen där Robert Gustafsson (som hade förhinder med Hundraåringen precis när filmen dubbades) byttes ut mot Johan Ulveson, som visserligen är en duktig person och som jag gillar i jättemycket av det han gör, men som Mike Wazowski passade han inte så bra, rösten skiljer sig från både Gustafsson och originalet Billy Crystal.

Monster På Jobbet tycker jag var en stor uppgradering gentemot University då den dels utspelar sig efter första filmen och dels har animation som efterliknar första filmen, tycker även Jonas Bergström är en uppgradering gentemot Johan Ulveson som Mike Wazowski även om jag fortfarande föredrar Gustafsson.

jag håller i stort  sätt med    Disneyfantasten
 -

gstone

trist att allan svensson är död :'( :'(

idag är inte 79 allt för hög hålder

gstone

Monsters University tycker jag visserligen var ganska bra (en stabil sjua), men enligt mig blev den lite av den halv besvikelse dels för att den har lite annorlunda animation gentemot första filmen och dels för att den utspelar sig innan filmen, sen är det även en besvikelse med svenska dubbningen där Robert Gustafsson (som hade förhinder med Hundraåringen precis när filmen dubbades) byttes ut mot Johan Ulveson, som visserligen är en duktig person och som jag gillar i jättemycket av det han gör, men som Mike Wazowski passade han inte så bra, rösten skiljer sig från både Gustafsson och originalet Billy Crystal.

Monster På Jobbet tycker jag var en stor uppgradering gentemot University då den dels utspelar sig efter första filmen och dels har animation som efterliknar första filmen, tycker även Jonas Bergström är en uppgradering gentemot Johan Ulveson som Mike Wazowski även om jag fortfarande föredrar Gustafsson.

Jag tycker precis som du att  tycker även Jonas Bergström är en uppgradering gentemot Johan Ulveson som Mike Wazowski men att jag också  fortfarande föredrar Gustafsson.

gstone

jag gilla att höra Torsten Wahlund i dubbningarså det var ju kul

Disneyfantasten

Just det, Sulley behöver garanterat en ny röst med Allan Svenssons bortgång, Leif Andrée som gjorde rollen i Monster På Jobbet gjorde enligt mig en godkänd insats.

gstone

nu när du säger är  animation  lite annorlunda gentemot första filmen

och precis som du gillar jag den vanliga stilen bäst :)

gstone

Citat från: Elios skrivet  7 mars 2026 kl. 15:17:01Konstigt för dom rapplade aldrig upp den här:

https://www.moviezine.se/nyheter/alla-kommande-disney-filmer-5-ar-framat
jag som verkligen trodde det var officiellt ??? men alla kan göra misstag förstås

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2026 kl. 19:12:45Just det, Sulley behöver garanterat en ny röst med Allan Svenssons bortgång, Leif Andrée som gjorde rollen i Monster På Jobbet gjorde enligt mig en godkänd insats.
sisom mr inreieble

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2026 kl. 19:12:45Just det, Sulley behöver garanterat en ny röst med Allan Svenssons bortgång, Leif Andrée som gjorde rollen i Monster På Jobbet gjorde enligt mig en godkänd insats.
det är ju trist att en sådan ikonisk röst dog, då han har en ganska särkiled röst

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2026 kl. 19:12:28jag gilla att höra Torsten Wahlund i dubbningarså det var ju kul
Ja, dubbningen var bra i övrigt, Allan Svensson (vila i frid) återkom som Sulley, samma med Jan Mybrand och Fredde Granberg.

I serien återkom Vanna Rosenberg, Fredde Granberg, Isabelle Moreau och Roger Storm.