Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2026 kl. 21:30:16Hurra! Mars 10! ;D
Mariodagen! Firades på ett annat sätt i år, inte direkt med Fuskgubben

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2026 kl. 21:32:22Mariodagen! Firades på ett annat sätt i år, inte direkt med Fuskgubben
Metroid mitt i denna dagen? Jag som spelade Super Mario Maker 2 idag, passande nog. Då jag var ju och fokuserade på det typ igår till att börja med... (Är det konstigt om jag har mer än ett konto bara för att spela om spelet?)

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2026 kl. 21:30:16Hurra! Mars 10! ;D
Citat från: MOA skrivet 10 mars 2026 kl. 21:32:22Mariodagen! Firades på ett annat sätt i år, inte direkt med Fuskgubben
Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2026 kl. 21:36:08Metroid mitt i denna dagen? Jag som spelade Super Mario Maker 2 idag, passande nog. Då jag var ju och fokuserade på det typ igår till att börja med... (Är det konstigt om jag har mer än ett konto bara för att spela om spelet?)
Det missade jag  :-[

Nåja, jag såg åtminstone ett avsnitt av den animerade "Avengers" där man hörde Mario (aka: Skepparn)
- what.

gstone

Jag har bokat biljetter till Super Mario Galaxy Filmen :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2026 kl. 21:36:08Metroid mitt i denna dagen? Jag som spelade Super Mario Maker 2 idag, passande nog. Då jag var ju och fokuserade på det typ igår till att börja med... (Är det konstigt om jag har mer än ett konto bara för att spela om spelet?)
Planerar en uppföljare till Mario videon som laddades upp förra året, ni fattar varför va?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2026 kl. 23:33:48Planerar en uppföljare till Mario videon som laddades upp förra året, ni fattar varför va?
Beror på vilken det var.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 mars 2026 kl. 00:08:04Beror på vilken det var.
Videon där jag spelar alla Mario spel jag äger, äger några fler spel sedan dess om ni undrar

gstone

gstone

Nilsson

Monsieur Hulot

Om sex dagar ställer vi om klockan till sommartid, och därmed går vi mot ljusare tider. Efter det är det semestertider som väntar. Jag vet att det är tidigt att prata om det, men ärligt talat ska det bli skönt med minst en månads semester.

En till som vill ge sig ut på semester är Kalle i Kalles klätterträd. Han vill resa till min stad - Göteborg! @MOA du hade ju lite funderingar på att göra en reaktionsvideo av avsnittet där han åker på semester, tror du att det blir något? :) Om det blir hoppas jag att du uppskattar det!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 mars 2026 kl. 15:07:18Om sex dagar ställer vi om klockan till sommartid, och därmed går vi mot ljusare tider. Efter det är det semestertider som väntar. Jag vet att det är tidigt att prata om det, men ärligt talat ska det bli skönt med minst en månads semester.

En till som vill ge sig ut på semester är Kalle i Kalles klätterträd. Han vill resa till min stad - Göteborg! @MOA du hade ju lite funderingar på att göra en reaktionsvideo av avsnittet där han åker på semester, tror du att det blir något? :) Om det blir hoppas jag att du uppskattar det!
Så Göteborg är Sveriges baksida? Dit kommer jag åka i sommar, tänk om vi ses

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 23 mars 2026 kl. 16:04:30Så Göteborg är Sveriges baksida? Dit kommer jag åka i sommar, tänk om vi ses
Det har ju diskuterats lite vad som är Sveriges fram- eller baksida; Stockholm eller Göteborg. Många anser att Göteborg är baksidan och Stockholm framsidan, andra anser tvärtom. För mig som Göteborgare är ju den frågan ganska enkel att besvara ;)

Varför kom du förresten att tänka på detta uttryck? Hoppas du får en härlig resa i alla fall :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 mars 2026 kl. 18:27:55Det har ju diskuterats lite vad som är Sveriges fram- eller baksida; Stockholm eller Göteborg. Många anser att Göteborg är baksidan och Stockholm framsidan, andra anser tvärtom. För mig som Göteborgare är ju den frågan ganska enkel att besvara ;)

Varför kom du förresten att tänka på detta uttryck? Hoppas du får en härlig resa i alla fall :)
För att avsnittet heter det på Youtube
Gillar också att man kunde besegra riddarna utan att ta skada, behöver bara stå still på ett & samma ställe

Monsieur Hulot

@MOA kanske jag redan frågat, men har du sett Kalles klätterträd innan vi nämnt serien på forumet? Kommer semester-delen i så fall bli din första kontakt med den?