Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Framtiden för fysiska medier (DVD/Blu-Ray)

Startat av Henrik Karlsson, 19 januari 2020 kl. 18:39:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BrutalGeek

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 mars 2026 kl. 15:36:11Det har jag svårt att tro. Sen 10 år tillbaka finns det inte en enda fabrik i världen som tillverkar VHS-spelare.
Sure, nej jag föreställer mig ingen storskalig tillverkning, men typ crowdfunding initiativ kan ju tänkas bli vanligare.

Vill minnas att något liknande är på gång med kassettbandspelare. Finns där heller typ inga fabriker som tillverkar dem  längre, och tidigare kunskap om hur de tillverkades, i synnerhet hur man fick dem så kompakta, är till och med förlorad. Men vet att i alla fall ett företag tillverkar nya kassettbandspelare. Sen är såklart musikmarknaden antagligen mycket större

Benkt

Citat från: BrutalGeek skrivet 17 mars 2026 kl. 15:50:15Sure, nej jag föreställer mig ingen storskalig tillverkning, men typ crowdfunding initiativ kan ju tänkas bli vanligare.

Vill minnas att något liknande är på gång med kassettbandspelare. Finns där heller typ inga fabriker som tillverkar dem  längre, och tidigare kunskap om hur de tillverkades, i synnerhet hur man fick dem så kompakta, är till och med förlorad. Men vet att i alla fall ett företag tillverkar nya kassettbandspelare. Sen är såklart musikmarknaden antagligen mycket större
Maxell lanserade sin nya kassettbandspelare häromdagen. $99 kostar den och har bluetooth och USB-laddning. Redan slutsåld på Amazon.

https://www.amazon.com/dp/B0GMXZHM34?ref=cm_sw_r_cp_ud_dp_EJGAYDNMMZ7Q5YFA2T92&social_share=cm_sw_r_cp_ud_dp_EJGAYDNMMZ7Q5YFA2T92&th=1

BrutalGeek

Citat från: Benkt skrivet 18 mars 2026 kl. 09:07:20Maxell lanserade sin nya kassettbandspelare häromdagen. $99 kostar den och har bluetooth och USB. Redan slutsåld på Amazon.

https://www.amazon.com/dp/B0GMXZHM34?ref=cm_sw_r_cp_ud_dp_EJGAYDNMMZ7Q5YFA2T92&social_share=cm_sw_r_cp_ud_dp_EJGAYDNMMZ7Q5YFA2T92&th=1
oh, spännande! Etablerat företag dessutom! Den jag hade i åtanke var FiiO som börjat tillverka kassettbandspelare. Suddigt minne, men har för mig jag såg en kortare intervju med de som ledde kassettbandspelar-divisionen på FiiO, och det var typ två entusiaster

gstone

Om vi inte räddar fysiska medier  kommer jag dö
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Carlswell

Glädjande nog håller Majeng Media fortfarande på att ge ut svenska serier på DVD.