Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2026 kl. 22:34:53Hjälp...! Det var inte lite saftigt - är det någon enormt stor popcornbägare, som rymmer flera liter...?
Enligt Googles AI-svar rymmer den tre liter popcorn. Men helt ärligt skulle jag inte vilja ha den ens om jag fick 400 kronor för att ta emot den...

Anders M Olsson

Citat från: Lillefot skrivet 26 mars 2026 kl. 18:19:34Då var det bekräftat (för några dagar sedan tekniskt sett), Filmstaden kommer ha popcornbägaren som ser ut som Yoshi i samband med Mario Galaxy-filmens premiär:

Hoppas bara den finns kvar när vi går och ser den...
Filmstaden har en tävling där man kan vinna en Yoshi som påskägg fyllt med godis i stället för popcorn. 
https://www.filmstaden.se/nyhet/tavla-om-galaxens-coolaste-paskagg-och-super-mario-biljetter/
Spontant tycker jag nog att en sån här behållare passar bättre till godis (helst individuellt inslagna i papper) än till popcorn. Om man använder den till popcorn tror jag att den kan vara svår att rengöra. Popcorn lämnar efter sig en massa fnas och salt och fett...

Yoshi påskägg.jpg

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 mars 2026 kl. 10:57:05Filmstaden har en tävling där man kan vinna en Yoshi som påskägg fyllt med godis i stället för popcorn.
https://www.filmstaden.se/nyhet/tavla-om-galaxens-coolaste-paskagg-och-super-mario-biljetter/
Spontant tycker jag nog att en sån här behållare passar bättre till godis (helst individuellt inslagna i papper) än till popcorn. Om man använder den till popcorn tror jag att den kan vara svår att rengöra. Popcorn lämnar efter sig en massa fnas och salt och fett...

Yoshi påskägg.jpg
Större anledning att äga den när man kan proppa den full med godis från godisaffären

Lillefot

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 mars 2026 kl. 10:57:05Filmstaden har en tävling där man kan vinna en Yoshi som påskägg fyllt med godis i stället för popcorn.

Yoshi påskägg.jpg
Har sett den tävlingen. Det är förvisso kul att den möjligheten finns, men med den tur jag har kör jag hellre på det mer säkra kortet att köpa den i deras kiosk.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 mars 2026 kl. 10:57:05Spontant tycker jag nog att en sån här behållare passar bättre till godis (helst individuellt inslagna i papper) än till popcorn. Om man använder den till popcorn tror jag att den kan vara svår att rengöra. Popcorn lämnar efter sig en massa fnas och salt och fett...
Det var precis min tanke också. Till popcorn tror jag risken är överhängande att den blir använd en enda gång, och sedan bara står och samlar damm...

MOA

Imorgon kan jag ladda upp videor igen på min engelska kanal efter en veckas varning. Snart blir livet som vanligt igen

MOA

MOA

Citat från: MOA skrivet  1 april 2026 kl. 14:03:36På påsken drar jag ner till Stockholm
Nu blev ni allt lurade! Trodde ni verkligen att jag skulle dra ner till Stockholm? Helt fel LoL ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 april 2026 kl. 22:01:19Nu blev ni allt lurade! Trodde ni verkligen att jag skulle dra ner till Stockholm? Helt fel LoL ;D
Bättre aprilskämt än mitt. ;)

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  1 april 2026 kl. 22:01:19Nu blev ni allt lurade! Trodde ni verkligen att jag skulle dra ner till Stockholm? Helt fel LoL ;D
Jag trodde du redan bodde där! Men bra skämt ändå ;D

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  1 april 2026 kl. 23:06:46Jag trodde du redan bodde där! Men bra skämt ändå ;D
Släkten bor där & jag åker ner dit på semester i sommar :D 
Helt sant

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 26 mars 2026 kl. 18:19:34Då var det bekräftat (för några dagar sedan tekniskt sett), Filmstaden kommer ha popcornbägaren som ser ut som Yoshi i samband med Mario Galaxy-filmens premiär:

Hoppas bara den finns kvar när vi går och ser den...
När jag gick dit idag så var den inte där...

Simon Axelsson

Citat från: Skokaka skrivet  2 april 2026 kl. 00:24:50När jag gick dit idag så var den inte där...
Den släpptes för försäljning den 20e, så risken är hög att den är slutsåld. Även Lumabägarna verkar sälja som smör.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Lillefot

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 april 2026 kl. 00:50:05Den släpptes för försäljning den 20e, så risken är hög att den är slutsåld. Även Lumabägarna verkar sälja som smör.
Då är nog risken att den är slut på flera biografer. Attans, de flesta brukar ju inte släppas förrän det är väldigt nära premiären... :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"