Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hazbin Hotel

Startat av Nilsson, 5 april 2026 kl. 19:11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nilsson

Någon som sett Hazbin Hotel ? Föredrar ni serien eller var pilotavsnittet från 2019 bättre ?

Nilsson

Efter säsong 2 jag ser fram emot den tredje säsongen

Will Siv

Jag såg faktiskt pilot avsnittet precis efter den kom (en vän hade skrivit om den), jag håller med vissa som tycker att den känns lite för mycket som en presentation av alla karaktärer.

Har inte sett serien än och jag vill inte stödja Amazon
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Nilsson skrivet  5 april 2026 kl. 19:11:04Någon som sett Hazbin Hotel ? Föredrar ni serien eller var pilotavsnittet från 2019 bättre ?
Jag har inte sett serien än, men den har stått med på min visningslista på Prime Video i åratal - men det finns så mycket att se, så att det helt enkelt inte har blivit av... :(

Ska se om jag hinner prioritera in den framöver, men det finns ärligt talat för mycket på streamingtjänsterna; så att visningslistorna på de olika tjänsterna bara blir längre och längre...

Nilsson

Karaktärerna (osäker om alla) fick nya röstskådespelare för serien för båda säsonger som släppts.

Keith David (rösten Dr Facilier), till exempel är en av dom nya namnen (som inte var med i pilotavsnittet) och är rösten till Husk.

Nilsson

Det är mycket musik i serien. Låtarna från alla avsnitt finns på youtube och kortare klipp från avsnitten har man sett också . Hela avsnitten finns inte där tror jag om jag inte letat ordentligt men jag har inte hittat några.

Det finns nog dom som bara lyssnar på musiken. Om det intresserar så är bästa är att följa serien från början och fördel att börja först med pilotavsnittet på yt om man inte redan gjort det innan man hoppar till första avsnittet av säsong 1.

Lemanic89

Jag stödjer smått motvilligt serien för att den fyller det tomrum i västvärldens animationsvärld där vi ser Anime från öst ta vid när barnen växer upp och blir tonåringar och andra prioriteringar i kulturkonsumtionen blivit ett faktum. 

Att det blivit just detta internetskadade verk som vill äta kakan men ändå ha den kvar ser jag ändå som ett tecken på hur utsatta minoriteter ofta tvingas till ketchupeffekter i sina skapelseprocesser. 

Speciellt nu när Amazon verkar vara allergisk mot filler-avsnitt där karaktärerna bara kan andas ut lite. Här verkar det bara vara TikTok-kompatibilitet som styr.

Jag hoppas att kompositörerna besöker Sverige snart, för deras Max Martin-dyrkan är inte lite uppenbar här.